Følelser for baby før og efter fødsel - rejse uden baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

dorthemus

Eva. skriver:

Synes du skal bruge et par timer eller dage på at læse om små børns behov....bagefter tror jeg end ikke du ville tænke på at tage væk..jeg kan sagtens forstå dine tanker om alenetid osv...det er også dejligt. Det er også helt umuligt at forholde sig til inden, hvad det er der (forhåbentlig) sker med dig når du sidder med den lille i armene...det er så få mødre der vil kunne forlade så lille et barn og det er jo fordi barnet ikke kan tåle at mor forsvinder i mange dage...det med at man får det skidt efter få timer, er jo så smart lavet og netop der hvor man gør det som barnet har brug for...

Hvis du alligevel får lyst til at rejse fra så lille et barn, så er det du skal tænke på det du læser...et barn på 4 mdr. er fuldstændig afhængig af dig, i symbiose og tror den er en del af dig...hvis du forlader det vil du bryde denne meget vigtige tilknytning og det vil skade dit barn...det kan ikke undgåes. Barnet har brug for dig og det at gøre alt for barnet de første par år det er en del af det at blive mor...fuldtidsjob med fokus på barn og dennes behov.

Knus..

Jeg kunne ikke være mere enig  Er faktisk temmelig rystet over TS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Mette+Mathias

**Stolt Mor<3** skriver:

OMG. Håber det er en syg joke, tror du skulle have ventet med at blive gravid, til du var ældre, mere ansvarsbevidst og kunne sætte barnets behov først!  Du er endda os ligeglad med hvad folk siger til dig, når de forklarer, at barnet har brug for MOR & FAR i den alder. . . Man må håbe dine forhåbentlige kommende moderfølelser træder mere i kræft når du har født. korser mig...

Anmeld

21. juni 2011

elvital

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

inden jeg fik mit barn trode jeg også at man kunne rejse og lade det passe. Men det fandt jeg hurtigt ud af ikke var muligt!!

Jeg blev overraskket over hvor affhængigt det lille barn er af sine forældre (positivt overrasket!Når man først har fået sit barn er det vidunderligt at det kun er mor og far som er de bedste).

Mit barn er nu 6 måneder. Vi skal have ham med på hans først ferie om 10 dage... er overbevist om at det meget nemmere end at lade ham passe!

Jeg er heller ikke en pylret mor i øvrigt. Min søn blev passet føste gang med overnatning da han var 1 mdr gammel(han blev passet af sin bedste mor. Siden da har vi haft ham passet med overnatning cirka 1 gang om måneden. Det går forrygende. han elsker sin bedste.

Vi har dog planer om at tage ham med på en større rejse når han er cirka 1 år gammelt

Anmeld

21. juni 2011

elvital

Ditte_Marie skriver:

Kæresten og jeg vil rigtig gerne til Madrid, ca. 10 dage, i April næste forår -det havde vi planlagt inden jeg blev gravid, dog ikke bestilt endnu.
På det tidspunkt er baby 4-5 måneder gammel og skal passes hos min mor.

Umiddelbart kan jeg slet ikke se, at jeg vil få noget problem med det - andet end at man selvfølgelig vil savne lidt, men kan ikke rigtig forholde mig til de følelser der evt. vil komme?
Jeg har jo også min kæreste med, som jo er det vigtigste for mig indtil videre
Kæresten derimod, tror at han får det lidt/ret svært med det, og tvivler på længden af ferien.

SÅ FORTÆL FORTÆL
Hvordan har i haft det med at rejse fra baby/barn?
Og gjorde det ikke rigtig godt for forholdet at have alenetid?

Ved jo at min mor sagtens kan passe et barn - og hun glæder sig allerede
Og gider ikke at blive en "pyller-mor" som ikke kan forlade sit barn, for jeg mener at min kæreste og vores forrhold er lige så vigtig/t.

Håber at det blev forståeligt - det er lidt svært at forklare.

inden jeg fik mit barn trode jeg også at man kunne rejse og lade det passe. Men det fandt jeg hurtigt ud af ikke var muligt!!

Jeg blev overraskket over hvor affhængigt det lille barn er af sine forældre (positivt overrasket!Når man først har fået sit barn er det vidunderligt at det kun er mor og far som er de bedste).

Mit barn er nu 6 måneder. Vi skal have ham med på hans først ferie om 10 dage... er overbevist om at det meget nemmere end at lade ham passe!

Jeg er heller ikke en pylret mor i øvrigt. Min søn blev passet føste gang med overnatning da han var 1 mdr gammel(han blev passet af sin bedste mor. Siden da har vi haft ham passet med overnatning cirka 1 gang om måneden. Det går forrygende. han elsker sin bedste.

Vi har dog planer om at tage ham med på en større rejse når han er cirka 1 år gammelt

Anmeld

21. juni 2011

Loa

Eva. skriver:

hvis du forlader det vil du bryde denne meget vigtige tilknytning og det vil skade dit barn...det kan ikke undgåes.

Hvad skader får mit barn så, nu når jeg har forladt hende tre gange en nat i hendes 3, 4 og 6 levemåned?

Jeg spørger fordi jeg oprigtigt gerne vil vide det, ikke for at være provokerende

Anmeld

21. juni 2011

Mette+Mathias

Ditte_Marie skriver:

tak for dit indlæg

jeg synes bestemt heller ikke at det gør noget at baby bliver passet ude.
h*n kan jo godt have flere "primære" personer som den vænner sig til.

tusind tak for at du deler det

Formålet med primære personer er jo netop at de skal være - primære. Bedsteforældre, mostre, onkler osv. er sekundære personer i en babys liv, dermed ikke sagt at de ikke kan passe, men en baby skal ikke være i tvivl om hvor den hører til - og det er hos mor og far.

Anmeld

21. juni 2011

elvital

Ditte_Marie skriver:

Amning stoppes så "hurtigt som muligt" - så jeg ikke har det store ønske om det.

Hvis der sker dem noget mens vi er væk, så må vi jo tage hjem - anderledes er det jo ikke.

Men jeg kan ikke leve på "hvad nu hvis.."

Lige med hensyn til amning så har jeg også altid haft et svært forhold til det med at amme. Jeg er ikke seksuelt misbrugt eller andet. Jeg har bare aldrig forenet mig selv med at amme. Jeg ammede derfor min søn til han var 4 måneder gammel. (min svigermor som arbejder på barsel afdelingen sagde så at nu var det forsvarligt at holde op med at amme. Han var stor og stærk -og skulle til at have grød)

Jeg må indrømme at jeg er blevet så glad for at være stoppet med at amme. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan, men jeg har altid været utilpas med at amme. Og det er ikke noget med egoisme at gøre... Folk er forskellige, og jeg havde det rigtig dårligt med at amme!

Anmeld

21. juni 2011

sophiemy

Loa skriver:

Hvad skader får mit barn så, nu når jeg har forladt hende tre gange en nat i hendes 3, 4 og 6 levemåned?

Jeg spørger fordi jeg oprigtigt gerne vil vide det, ikke for at være provokerende

Har jeg helt misforstået, hvis der ikke her spørges til fravær af begge primære omsorgspersoner fra en baby på 4 måneder i alt fra en forlænget weekend til 10 dage? I så fald kan det vist ikke helt sammenlignes

Anmeld

21. juni 2011

elvital

JEG SYNES VIRKELIG AT FOLK GERNE MÅ TÆNKE FØR DE SKRIVER!

vi taler her om en pige der stiller et spørgsmål! Hun indrømmer at hun ikke kender noget til babyens udvikling, hun skriver også at hun ikke har forståelse for de følelser der kommer, og hun er høflig over for alle dem som kommer med (gode, men grove) svar til hendes spørgsmål!

Jeg synes at konstruktive svar er vejen frem. Der er ingen grund til at være så hård i mod hende! Jeg synes I skal have noget forståelse for at det er en gravid (LÆS hormonel! ) pige der blot stiller et spørgsmål!

Jeg vil sgu ærligt indrømme at jeg havde det præsis på samme måde som hende dengang jeg var gravid! Og jeg fik det rigtig dårligt med mig selv hver gang folk gik til angrib på mig over det!

Jeg har i dag fået min søn, og jeg er verdens bedste mor (hvis jeg selv skal sige det).

Nogen mødre er ekstremt pylret. Og hænger sig op af "eksperterne" svar.

Her hjemme er det ikke Lola fra Go morgen danmark som sætter dags orden. Her hjemme er det min søn! Og han er 6 måneder og er blevet passet mange gange med en overnatning af gangen! Det er INTET problem for os.

Ditte Marie (sjovt du har samme navn som mig ), jeg forstår du gerne vil rejse... din holdning ændre sig måske. who knows! Men derfor betyder det ikke at du er uansvarlig, umoden og alt muligt andet... Jeg korser mig ikke over dig. Faktisk synes jeg at det er godt du spørger! Jeg anede sgu heller ikke en skid om livet som mor inden jeg selv blev mor.

Jeg vil helst heller ikke kun tale om bebs... men man bliver faktisk lidt grebet af det  Jeg har endda startetet op til flere blogs om moder livet! Min nye lidenskab! hahaha... -du må gerne besøge en af dem og se hvordan livet som mor er for mig! (jeg var meget som dig under min graviditet). se her

/ditte marie (navne søster)

Anmeld

21. juni 2011

Loa

sophiemy skriver:

Har jeg helt misforstået, hvis der ikke her spørges til fravær af begge primære omsorgspersoner fra en baby på 4 måneder i alt fra en forlænget weekend til 10 dage? I så fald kan det vist ikke helt sammenlignes

Jo det er helt korrekt. Men Eva skriver barnet slet ikke kan undvære sin mor i den alder, og så gælder det vel også en enkelt nat... Og så spørger jeg blot hvad påvirkning det har, nu jeg har udsat min datter for det.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.