Nu ved jeg godt, at denne tråd er lidt gammel...men nu er den blevet oppet, så tillader mig at kommentere.
Synes det er mærkeligt, at så mange flaskemødre føler sig forfulgt - jeg har nu prøvet at være både ammemor og flaskemor, idet jeg fuldammet min pige til 5 måneder og nu giver jeg hende flaske( hun er snart 7 måneder). Jeg har mødt langt flere fordomme, restriktioner og blikke m.m som ammemor set i forhold til flaske. Som flaskemor er der ingen der løfter øjenbryn, hvis man sidder og giver mad et sted, der er ingen der endnu har stillet spørgsmål ved barnets mæthed, søvn osv. Der er ingen der fortæller en, at man fratager barnets far vigtige øjeblikke - det er der til gengæld rigeligt af som ammemor. Jeg har faktisk heller ikke mødt en eneste, der stiller spørgsmålstegn ved barnet ernæring. Tænker lidt på det ramaskrig der ville lyde, hvis en oprettet et indlæg der hed " jeg ammer og er stolt af det", hvor efter man listet alle de fordele der var ved at amme.
Jeg har endnu ikke mødt ammemafiaen, synes man gjorde meget ud af at fortælle, at man ikke var en dårligere mor, hvis man gav flaske hos JM og fødselsforbedrelse. Synes faktisk jeg oftere er stødt på det, jeg vil kalde flaskemafiaen - og hvor er det dog synd, det skal blive mudderkastning mellem amme og flaskemødre. For fanden, vi gør jo alle det der fungerer bedst for vores familie - det synes jeg faktisk ikke man behøver at retfærdiggøre.
Anmeld