nielsen80 skriver:
Jeg vil ikke bruge udtrykket "dunket i hovedet", men jeg har oplevet at skulle forsvare mit valg om at amme en del flere gange end valget om at gå over på flasken.
Jeg har skulle svare på, om jeg var ok med, at jeg fratog fantastiske stunder fra far, om jeg ikke havde det dårligt over, at bedsterne ikke kunne passe længe af gangen, om det virkelig var det værd, når nu det betød mindre nattesøvn, om jeg nu var sikker på, at min mælk var god nok.....osv
Jeg har til gengæld endnu ikke mødt et eneste spørgsmål om, hvorfor jeg nu giver flaske. Det er det, der i mit oprindelige indlæg får mig til at konkludere, at jeg møder flere fordomme og løftet bryn mod amning set i forhold til flaske - måske fordi man mener det er "lovligt" at udtrykke sine spørgsmål til den ammende mor, da man er mindre bange for at såre følelser.
Jeg er ikke i tvivl om, at der indes fordomme mod begge valg - men personligt har jeg bare ikke oplevet andet end forståelse for mit flaskevalg.
Det er nok bare mig, som ikke kan forstå alle de fordomme mod amning - det er jo for langt de fleste, det mest optimale g naturlige valg! Jeg tænker snarere at jeg har brugt alle de ting du nævner, som en måde at overbevise mig selv om, at det var ok at stoppe med at amme!
Min mand og jeg er begge primære personer i vores datters liv, jeg havde muligheden for at få passet mit barn tidligt, min datter sov igennem fra hun var 5 uger og jeg er sikker på at hun ikke har lidt nogen nød i forhold til kost!
Når det så er sagt, så kan det meget vel være at en masse ammemødre tænker, at deres børn også har deres far som primær person, har kunnet blive passet tidligt, har sovet igennem og fået god næring gennem kosten!
Konklusionen er bare, at man bedst selv ved hvad der er det rigtige for én! Jeg har fx aldrig benyttet mig af at jeg ikke ammede i forhold til pasning - jeg er hønemor og min datter bliver passet så lidt så muligt
Anmeld