Min søn er overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

tinasmor

FruRafn skriver:

det lyder som en fin plan, dog ville jeg fjernne havregrynene om morgenen, da de har et meget højt kalorieindhold. Giv ham hellere 150-200 g. cheasy vanilie youghurt med lidt fuldkorns musli på (max. 30 gram) det har et lavere kalorieindhold og indeholder mindre kulhydrat og mere protein:-) Kan anbefale choko crunch fra Isis, den er ude sukker og med fuldkorn og smager himmelsk:-)

På Hillerøds børneafdeling for overvægtige anbefalede de ikke mig at skære havregrynene væk da jeg spurgte. De sagde, at i forhold til hvor meget det mætter i forhold til antal kolorier osv. så er det stadigvæk det morgenmad de vil anbefale til overvægtige børn (minus sukker- istedet med et par stykker frisk frugt f.eks)

Ville bare lige nævne det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

tinasmor

Carina1977 skriver:

Det skulle vi i 0. klasse og 1. klasse....men her i 3. klasse skulle vi ikke

Du kan sagtens komme med til Sundhedsplejesken hvis du ønsker det. Eller få en separat tid hvor det kun er dig (uden sønnen- hvis du ønsker dette) der kommer. Du skal bare kontakte skolen sp hvis du ønsker dette.

Anmeld

28. maj 2011

slettet_7530

Jeg synes det er vigtigere at han får bevæget sig i dagligdagen.

Jeg kan forstå vores drenge har samme alder for min går også i 3 klasse.

Han får havregryn elelr cornflakes til morgenmad med minimælk og lidt sukker på. Til frugtfrikvarteret har han et stykke frugt med som oftest engang imellem hænder det han har to riskiks med, i madpakken har han 6 halve med pålæg da han ikke er til alt for meget snask, når han kommer hjem står der rugbrød og frugt samt grønt til fri afbenyttelse indtil aftensmaden som er helt almindelig aftensmad som i andre også spiser.

Hvad spiser  din i løbet af dagen??

Anmeld

28. maj 2011

Carina1977

Albertesmor skriver:

Jeg synes det er vigtigere at han får bevæget sig i dagligdagen.

Jeg kan forstå vores drenge har samme alder for min går også i 3 klasse.

Han får havregryn elelr cornflakes til morgenmad med minimælk og lidt sukker på. Til frugtfrikvarteret har han et stykke frugt med som oftest engang imellem hænder det han har to riskiks med, i madpakken har han 6 halve med pålæg da han ikke er til alt for meget snask, når han kommer hjem står der rugbrød og frugt samt grønt til fri afbenyttelse indtil aftensmaden som er helt almindelig aftensmad som i andre også spiser.

Hvad spiser  din i løbet af dagen??

Jamen han spiser havregryn m. minimælk til morgenmad, frugt og grøntsager i 10-pausen, til middag 2 halve rugbrød m. pålæg + en figenstang + resterne af grøntsagerne(hvis han får mere rugbrød med, har han det med hjem igen).

om eftermiddagen får han enten frugt, knækbrød eller en grovbolle.

Til aften får han altid 200-250 g. grøntsager, 3 små kartofler, pasta eller ris. Og 1 stykke kød

lidt senere på aftenen, får han et stykke frugt eller knækbrød, hvis han er sulten.

Han dyrker en del motion.....han cykler meget hver dag, mindst 10 km. dagligt.

Anmeld

28. maj 2011

Carina1977

tinasmor skriver:

Du kan sagtens komme med til Sundhedsplejesken hvis du ønsker det. Eller få en separat tid hvor det kun er dig (uden sønnen- hvis du ønsker dette) der kommer. Du skal bare kontakte skolen sp hvis du ønsker dette.

Ok det vidste jeg ikke. Måske ejg skulle undersøge om jeg kunne få en snak med hende. Måske hun kunne give mig noget råd og vejledning

Tak

Anmeld

28. maj 2011

Aves.

Jeg er bare så frustreret lige nu

Min søn vejer for meget og det vidste jeg også godt. Kosten er blevet lagt om nu, så han skulle helst med tiden komme af med den overvægt.

Men sagen er den at han var hos skolesundhedsplejersken igår, og blev målt og vejet.

Han måler 154 cm. og vejer 54 kilo.

Han kom grædende hjem igår fordi han jo havde fået at vide at han var overvægtig. Altså han vidste godt selv at han var det, men det var bestemt alligevel ikke rart for ham at høre det fra andre. Vi havde forinden fået snakket om herhjemme at der skulle gøres noget ved vægten, og jeg havde også skrevet til sundhedsplejersken at vi har taget hånd om problemet.

Men det var sgi ikke sjovt at stå der som forælder, og egentlig være skyld i at ens barn er ked af det. Han blev ved med at sige at det var hans egen skyld, selvom jeg forklarede ham at det aldrig kunne være hans skyld. Det er mig der har haft det forkerte i huset, og mit ansvar at han også får noget ordentligt at spise.

Der gik 1 time før jeg kunne få ham til at smile igen, og få ham til at forstå at nu handlede det om at se fremad, og få ændret på spisevanerne

Men jeg tænkte om der er nogen herinde der ved noget om, hvilken vægt han burde have, når han er 154 cm og er robust bygget?

Håber virkelig at hans far er lydhør og vælger at samarbejde med mig omkring det her, sådan at vores søn kan komme ned i en normal vægt igen

Min søn er også for stå mener hans sp...han er omkring 148cm og vejer 45 kg...jeg har ikke tænkt mig at han skal tabe sig, han skal bare stå stille, så det udligner sig når han vokser.

Jeg har ikke dunket mig i hovedet med det, han er som han er, har altid været stor og elsker mad...han ville kunne spise sig tyk i rugbrød og gulerødder, så ja, det handler om at han lige skal mærke efter om han er mere sulten inden han får mere mad.

Men altså, min store skønne unge, han bliver aldrig et lille nips...han bliver helt sikkert en kæmpe stor mand også og jeg vil simpelthen ikke gøre det til et problem for ham...men bare gøre hvad jeg kan og så ellers fortælle ham at han er perfekt som han er..

Anmeld

28. maj 2011

jydeinden

Eva. skriver:

Min søn er også for stå mener hans sp...han er omkring 148cm og vejer 45 kg...jeg har ikke tænkt mig at han skal tabe sig, han skal bare stå stille, så det udligner sig når han vokser.

Jeg har ikke dunket mig i hovedet med det, han er som han er, har altid været stor og elsker mad...han ville kunne spise sig tyk i rugbrød og gulerødder, så ja, det handler om at han lige skal mærke efter om han er mere sulten inden han får mere mad.

Men altså, min store skønne unge, han bliver aldrig et lille nips...han bliver helt sikkert en kæmpe stor mand også og jeg vil simpelthen ikke gøre det til et problem for ham...men bare gøre hvad jeg kan og så ellers fortælle ham at han er perfekt som han er..

synes det lyder ret godt at høre ikke alle behøver være små i str hvis du spørg mig.. synes mange SP har FOR travlt med at nu skal man på den ene slankekur efter den anden, blot fordi man er lidt større end gennemsnittet. Vi behøver vel ikke alle være ens

Anmeld

28. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Jeg mener bestem heller ikke at børn skal på kur !!!!!!!!!!!

Men mine forældre sagde altid om min lillesøster at hun jo var som hun var og at hun nok skulle rende de ekstra kilo af sig. Det gjorde hun bare ikke, og idag er hun overvægtig og vil gerne tabe sig. Det er bare ikke så nemt, når man har været overvægtig som barn.

Hvis man lever sundt i hverdagen og røre sig sammen med sit barn, så kan man efter min mening ikke gøre meget andet. Men man skal ikke bare lade stå til.

Anmeld

28. maj 2011

Aves.

jydeinden skriver:

synes det lyder ret godt at høre ikke alle behøver være små i str hvis du spørg mig.. synes mange SP har FOR travlt med at nu skal man på den ene slankekur efter den anden, blot fordi man er lidt større end gennemsnittet. Vi behøver vel ikke alle være ens

Lige netop...og helt enig...det sjove er at hans sp fra den gamle skole for et år siden sagde at han var som han skulle være..hun så på ham, hans højde og vægt og alder..(han er kun 8 år.)..og sagde så at han nok skulle komme til at se ned på sin far der er 190cm...

Jeg bliver nemlig super træt af at der er så meget og så unuanceret fokus på vægten...se da på barnet..hvordan trives det, hvcad spiser det, hvor meget rør det sig og hvordan har det set ud fra det var helt lille.

Min søn lever sundt, meget sundere end hans ret så tynde bror...men han er stor og sådan skal han bare være...hellere en stor sund dreng der hviler i sig selv...end at han allerede nu skal have fokus på at det ydre ikke er godt nok..

Anmeld

28. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Hvor gammel er det nu han er Eva? For hans størrelse minder lidt om, hvordan min søn så ud for 1½-2 år siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.