Carina1977 skriver:
Tak for dit svar 
Jeg kan se på ham at han er overvægtig.....det meste sidder omkring mavsen. Så han skal i hvert fald af med noget vægt. Jeg tænkte at hvis han tabte 5 kilo, så ville det måske være fint.
Jeg tror at når det er børn, så skal de veje lidt mindre end deres højde over 100 cm. Min søn er 11 år næsten, så man kan nok ikke helt regne med den model, som man følger med voksne mænd 
Men ja sundhedsplejersken havde i hvert fald sagt et eller andet, der sagde klik oppe i min søns hoved. Han er en meget følsom dreng, så man skal passe på hvordan man siger tingene til ham. Men det kunne hun jo ikke vide 
Jeg tror bare vi holder os til det sunde og så kan han få lidt usundt enten fredag eller lørdag.
Det skal i hvert fald ikke tage overhånd. Vil ikke se ham få samme problemer, som nogen af de tilfælde man ser i USA. Det ville jeg ikke ønske for noget barn overhovedet.
Men jeg er faktisk i tvivl om, om jeg giver ham for meget/for lidt at spise, nu hvor vi har ændret kosten. Jeg synes ikke det er nemt at vide, hvordan man skal fordele det henover dagen, når det er et barn. Men som det ser ud nu, så får han det her på en tilfældig dag:
morgenmad: en lille portion havnregryn m. minimælk
formiddag: 1 gulerod, et stykke agurk, 1 æble
middag: 2 halve m. pålæg + 1 figenstang evt. resterne fra formiddagen
eftermiddag: et stykke frugt eller knækbrød/grovbrød m. cheasy smøreost
aften: ca. 200-250 g. grøntsager, 125 g. kartofler, ris eller pasta og ca. 125-150 g. kød
senere på aftenen: et stykke frugt eller knækbrød evt. grøntsager.
Det er sådan her det har kørt siden i mandags og det har jo egentlig fungeret fint. Men stadig er jeg jo i tvivl om, om det er det rette jeg gør.
Så hvis der er nogen der har erfaringer på området, må i meget gerne komme med dem 
Har en dreng på 13 der som 10 årig også var overvægtig.
Han er så stået stille da han nu gik ind i puberteten og vejer nu 63 kg og er 172 cm høj
(Hvor blev min lille dreng af)
Jeg ville tage det roligt indtil du ser hvad der sker når han går i puberteten.
Mange drenge er kvabsede som preteen-Men så sker der noget hormonelt omkring de 12 år.