Min søn er overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Aves.

Mi skriver:

Jeg mener bestem heller ikke at børn skal på kur !!!!!!!!!!!

Men mine forældre sagde altid om min lillesøster at hun jo var som hun var og at hun nok skulle rende de ekstra kilo af sig. Det gjorde hun bare ikke, og idag er hun overvægtig og vil gerne tabe sig. Det er bare ikke så nemt, når man har været overvægtig som barn.

Hvis man lever sundt i hverdagen og røre sig sammen med sit barn, så kan man efter min mening ikke gøre meget andet. Men man skal ikke bare lade stå til.

Men det handler vel også om, om barnet er tyk eller bare stort...min søn er virkelig stor...han er næsten 150 cm og bruger 39 i sko og blev 8 år i vinters...og han bliver aldrig en slank spinkel mand...og det skal han heller ikke.

Vi gør hvad vi kan, men jeg nægter at gøre hans ydre og måde at være skabt på til et problem..ingen er ens og ingen skal ind i et skema..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Hvor gammel er det nu han er Eva? For hans størrelse minder lidt om, hvordan min søn så ud for 1½-2 år siden

Han er 8 år..

Anmeld

28. maj 2011

jydeinden

Eva. skriver:

Lige netop...og helt enig...det sjove er at hans sp fra den gamle skole for et år siden sagde at han var som han skulle være..hun så på ham, hans højde og vægt og alder..(han er kun 8 år.)..og sagde så at han nok skulle komme til at se ned på sin far der er 190cm...

Jeg bliver nemlig super træt af at der er så meget og så unuanceret fokus på vægten...se da på barnet..hvordan trives det, hvcad spiser det, hvor meget rør det sig og hvordan har det set ud fra det var helt lille.

Min søn lever sundt, meget sundere end hans ret så tynde bror...men han er stor og sådan skal han bare være...hellere en stor sund dreng der hviler i sig selv...end at han allerede nu skal have fokus på at det ydre ikke er godt nok..

altså din søn lyder efter min mening ikke overvægtig, og han lyder til at have en meget fornuftig mor ( ikke hverken ment som kritik af jer andre, eller som fedteri) men hvis ens barn ikke vejer 200 kg som 10 årig, eller æder sig tyk og fed i chokolade mv, og slet ikke rør sig, så ville jeg personligt ikke være bekymret. Børnene skal ( desværre) tids nok komme til at lide af mindre værd på et tidspunkt, dét behøver en sp ikke at gøre værre.

Anmeld

28. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Han er 8 år..

Ok min søn bliver jo 11 år i næste måned

Jeg kan bare se på billedet, at din søn har det samme dejlige ansigt som min egen søn havde for et par år siden....Mark er måske bare en smule mere buttet i ansigtet nu. Han har aldrig været en spinkel dreng...han har altid været mere fast i det.

Synes iøvrigt ikke din dreng ser særlig stor ud

Anmeld

28. maj 2011

Aves.

jydeinden skriver:

altså din søn lyder efter min mening ikke overvægtig, og han lyder til at have en meget fornuftig mor ( ikke hverken ment som kritik af jer andre, eller som fedteri) men hvis ens barn ikke vejer 200 kg som 10 årig, eller æder sig tyk og fed i chokolade mv, og slet ikke rør sig, så ville jeg personligt ikke være bekymret. Børnene skal ( desværre) tids nok komme til at lide af mindre værd på et tidspunkt, dét behøver en sp ikke at gøre værre.

Tak..

Ja, jeg tager det altså også stille og roligt...og nej, han har ikke store deller eller tykkebryster...og han er aldrig i ro, så hvis han er stor, så er det fordi han skal være det og er bygget til det.

Han blev født i uge 38+0 og vejede 4500g, så han har altid været en stor dreng.

Anmeld

28. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Ok min søn bliver jo 11 år i næste måned

Jeg kan bare se på billedet, at din søn har det samme dejlige ansigt som min egen søn havde for et par år siden....Mark er måske bare en smule mere buttet i ansigtet nu. Han har aldrig været en spinkel dreng...han har altid været mere fast i det.

Synes iøvrigt ikke din dreng ser særlig stor ud

Tak.. ja, de er de der drenge hvor man bare kan se at de bliver store dejlige rolige mænd en dag..

Jeg ville hvis jeg var dig, gøre hvad du kan for at vægten står stille...giv ham et glas vand inden maden, så er han lidt mere mættet...feks..jeg ville aldrig gøre en masse vilde ting, når det er et barn..stille og roligt og bare holde vægten.

Anmeld

28. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Men det handler vel også om, om barnet er tyk eller bare stort...min søn er virkelig stor...han er næsten 150 cm og bruger 39 i sko og blev 8 år i vinters...og han bliver aldrig en slank spinkel mand...og det skal han heller ikke.

Vi gør hvad vi kan, men jeg nægter at gøre hans ydre og måde at være skabt på til et problem..ingen er ens og ingen skal ind i et skema..

Der er selvfølgelig forskel på om et barn er kraftig bygget, høj eller om det er overvægtig.

Man må nemlig ikke begynde at banke barnet oveni hovedet med at det er for stort, får så får du knækket barnet selvværd.

Anmeld

28. maj 2011

Aves.

Mi skriver:

Der er selvfølgelig forskel på om et barn er kraftig bygget, høj eller om det er overvægtig.

Man må nemlig ikke begynde at banke barnet oveni hovedet med at det er for stort, får så får du knækket barnet selvværd.

Nej, det er jo det....og min søn skal dælme ikke føle sig forkert.. men jeg er da obs, for som med mig selv så er han også et menneske der har tendens til at blive for stor...eller har bygningen til det i hvert fald..

Anmeld

28. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Tak.. ja, de er de der drenge hvor man bare kan se at de bliver store dejlige rolige mænd en dag..

Jeg ville hvis jeg var dig, gøre hvad du kan for at vægten står stille...giv ham et glas vand inden maden, så er han lidt mere mættet...feks..jeg ville aldrig gøre en masse vilde ting, når det er et barn..stille og roligt og bare holde vægten.

Det lyder også som en god plan  Han skal i hvert fald have lov til at kunne spise noget usundt af og til.....når blot man holder det til weekenderne, så tror jeg heller ikke det går galt.

Tak for rådet

Anmeld

28. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Nej, det er jo det....og min søn skal dælme ikke føle sig forkert.. men jeg er da obs, for som med mig selv så er han også et menneske der har tendens til at blive for stor...eller har bygningen til det i hvert fald..

Min datter, Laura, er på ingen måder overvægtig. MEN hun eeeeelsker mad, er kraftig bygget og hvis hun selv skulle vælge, så spillede hun nintendo meget af dagen. Vi skal helt sikkert også hjælpe hende med at have sunde vaner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.