Min søn er overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Det er simpelthen fuldstændig uacceptabelt...det ville jeg klage over.

Her der blev Bertram vejet og målt og snakket med og så sendte vi Bertram over i skolen igen og så talte jeg lige med sp og hun sagde det var meget vigtigt at vi ikke dyrkede det eller gjode det til noget...det var mig og mit ansvar han skulle ikke stå med de tanker...

Jamen jeg blev også vildt overrasket, da han kom og fortalte mig det  og det er da bestemt også noget jeg vil nævne for hende. Nu var det ikke den sædvanlige sundhedsplejerske, da hun var sygemeldt....men hun kommer heldigvis tilbage igen  Så jeg ved ikke om jeg får fat i hende Mark var hos, men så kan jeg i hvert fald nævne det overfor hende han plejer at komme ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

slettet_7530

Carina1977 skriver:

Jamen han spiser havregryn m. minimælk til morgenmad, frugt og grøntsager i 10-pausen, til middag 2 halve rugbrød m. pålæg + en figenstang + resterne af grøntsagerne(hvis han får mere rugbrød med, har han det med hjem igen).

om eftermiddagen får han enten frugt, knækbrød eller en grovbolle.

Til aften får han altid 200-250 g. grøntsager, 3 små kartofler, pasta eller ris. Og 1 stykke kød

lidt senere på aftenen, får han et stykke frugt eller knækbrød, hvis han er sulten.

Han dyrker en del motion.....han cykler meget hver dag, mindst 10 km. dagligt.

Jeg synes altså ikke rigtigt du kan gøre noget, han får en sund og stabil kost og han rør sig meget, så han må være som min der vokser i ryk.

glæd dig over du har en søn der trives

Anmeld

29. maj 2011

Meliora

Carina1977 skriver:

Tak for rådet

Den vil jeg bestemt få købt. han plejer normalt ikke at kunne lide mysli, men hvis det er med choko, så er det måske en anden snak hehe

det smager enormt syndig, men er det ikke:-) man kan få den i Rema 1000 :-)

Anmeld

29. maj 2011

Winnie

Carina1977 skriver:

Det går superfint......jeg vejede mig faktisk idag, selvom jeg egentlig først burde veje mig på mandag  og jeg har da allerede tabt mig 1,1 kilo  Så jeg ved jeg gør det rigtige, og jeg har det fint, hvis det foregår i et roligt tempo. Det har jeg de bedste erfaringer med

Jaa regner med at når der er kommet penge igen på kontoen, så fiser jeg også ind på madlog  

Er selv overvægtig og bruger på madital.dk som er gratis og synes det er en udemærket side, men kender ikke madlog så kan ikke sammenligne.

Synes at det er så godt at din søn er motiveret for at tabe sig, så skal det nok lykkes for jer at få ham i form.

Flot at du har lagt jeres liv om for støtte ham 

Anmeld

30. maj 2011

ano14316

Nu har jeg ikke læst alle 8 sider, så kan sagtens være der er andre der har sagt det.

Men jeg ville da helt klart sige at en dreng på 10/11 år ikke skal tabe sig ved at "gå på kur". Det skal løbes væk. 

Altså ud og leg udendørs, gode gå ture, svømme ture ved stranden og i svømme hallen, rulle skøjter/skateboard, hvad han nu synes er sjovt.

Så skriver du at han får en lille posion havregryn til morgenmad med minimælk. Om morgenen gælder det om at fylde depoterne, så der skal have spise alt hvad han kan. selvfølgelig uden sukker på, men der kan man skære lidt frugt i hvis han godt kan lide det søde.

og så fri adgang til frugt/grønt,knækbrød, riskager i løbet af dagen uden for måltiderne. og så selvfølgelig ingen slik og sodavand er nok den værste synder!

en god gang fredags slik kan altså også være vindruer, blåbær hindbær, jordbær m. mælk. eller hjemmelavet milkshake med en kugle vanilje is (hvis man elelrs har været dygtig i løbet af ugen). 

Sådan ville jeg nok gøre.. Men siger ikke at der nødvendigvis er 100% rigtigt.. 

Men det er i hvertfald rigtig flot at i handler på det med det samme! stor ros til jer begge.. og kæmpe til din dejlige søn, der lige skal smide et par af de sjove kilo.. 

Anmeld

30. maj 2011

ano14316

Eva. skriver:

Det er simpelthen fuldstændig uacceptabelt...det ville jeg klage over.

Her der blev Bertram vejet og målt og snakket med og så sendte vi Bertram over i skolen igen og så talte jeg lige med sp og hun sagde det var meget vigtigt at vi ikke dyrkede det eller gjode det til noget...det var mig og mit ansvar han skulle ikke stå med de tanker...

Ej jeg er altså nød til at spørger "hvad ville du klage over?"

At SP har fortalt drengen at han er for tyk. Jeg kunne da sagtens forstille mig at SP havde snakket med drengen om han var klar over det osv. inden hun præsenteret ham for kurven. og hvis drengen, som jeg forstår på TS, er fuldstændig klar overat han er overvægtig, så synes jeg altså ikke der er noget galt i det. 

Han er selvfølgelig blevet rigtig ked af det, for nu er det en kæmpe autoritet der fortæller ham det. og det er nok lidt i chok. Men nu er han da 110% motiveret, og det er  rigtig godt. 

Vi er på vej i mod en KÆMPE problem emd overvægtige børn og forældre der ikke selv kan se det.  http://ekstrabladet.dk/skole_forside/article1561317.ece

Og sådan som jeg tror det er, så har SP reageret på det, og sagt okay, det hjælper lige lidt at tage kontakt til forældrene, hvis de ikke selv mener at der er et problem, men hvis barnet også er klar over det, og ytre ønske til forældrene om at tabe sig, så kan det være at det hjælper. 

Jeg tror ikke altid det nødvendigvis er bedst at "skåne" barnet. Nogen gange er sandheden altså hård. Men sandhed er sandhed, ligegyldigt hvordan den bliver serveret. 

Men nu skal jeg ikke være hellig, for jeg var nok blevet splintrende arrig hvis der var en SP der havde sagt sådan, uden at tage kontakt til mig først, fordi hun skal fandme ikke gøre min søn ked af det!! 

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

At SP har fortalt drengen at han er for tyk. Jeg kunne da sagtens forstille mig at SP havde snakket med drengen om han var klar over det osv. inden hun præsenteret ham for kurven. og hvis drengen, som jeg forstår på TS, er fuldstændig klar overat han er overvægtig, så synes jeg altså ikke der er noget galt i det. 

Han er selvfølgelig blevet rigtig ked af det, for nu er det en kæmpe autoritet der fortæller ham det. og det er nok lidt i chok. Men nu er han da 110% motiveret, og det er  rigtig godt. 

Vi er på vej i mod en KÆMPE problem emd overvægtige børn og forældre der ikke selv kan se det.  http://ekstrabladet.dk/skole_forside/article1561317.ece

Og sådan som jeg tror det er, så har SP reageret på det, og sagt okay, det hjælper lige lidt at tage kontakt til forældrene, hvis de ikke selv mener at der er et problem, men hvis barnet også er klar over det, og ytre ønske til forældrene om at tabe sig, så kan det være at det hjælper. 

Jeg tror ikke altid det nødvendigvis er bedst at "skåne" barnet. Nogen gange er sandheden altså hård. Men sandhed er sandhed, ligegyldigt hvordan den bliver serveret. 

Men nu skal jeg ikke være hellig, for jeg var nok blevet splintrende arrig hvis der var en SP der havde sagt sådan, uden at tage kontakt til mig først, fordi hun skal fandme ikke gøre min søn ked af det!! 

Og på vej mod et lige så stort problem omkring indtag af føde og sygelig kropsbevidshed...og JA jeg ville klage over at hun sidder og smider sådan noget i hovedet på et barn som ingen skyld eller ansvar har i problemet og som alle andre børn bare gerne vil være som alle andre og godt ved hvordan man ser på tykke mennesker...det er sørgeligt og trist og helt helt forkert.

Jeg har lige været igennem det samme med vores sp og hun sagde intet til min søn, men sagde hun lige skulle tale med mig alene og så snakkede vi sammen om hvad det var der kunen være grunden, hvad jeg kunne gøre, havde gjort osv...det er MIT ansvar og ingen andres og min søn skal ikke have putte et Tykke-prædikat på sig...

At folk bliver fede i dagens danmark er et problem, men det er IKKE børnenes problem eller ansvar og skal aldrig blive det.

Din holdning kan jeg slet ikke forstå eller genkende og jeg synes det er trist du ikke kan se at det intet godt gør for børn at få smidt sådan noget i hovedet...hvis ikke forældrene som du tror vil støtte op, så hjælper det da slet ikke at sige noget...det er forældrenes ansvar og valg og vil de spise usundt, så er det sådan det er.

Anmeld

30. maj 2011

Carina1977

ano14316 skriver:

Jeg havde skrevet til sundhedsplejersken på en folder de skulle udfylde, at Mark godt var klar over at han var overvægtig, og at vi havde taget hånd om det herhjemme. Jeg skrev det, for at hun skulle være klar over, at det ikke er et problem vi lukker øjnene for og samtidig også med et håb om, at hun måske ikke vadede for meget i det overfor Mark. Han er klar over han er overvægtig, vi har ændret på kosten, han var 100 % motiveret.....så hjælper det altså ikke at vise ham kurver med, hvor meget han er for overvægtig.

Nå men min søn blev superglad igår. Det lykkedes mig at finde en bmi-beregner for børn, og udfra den, får han en normal bmi så snart han kommer under 48 kilo. Så han har valgt at hans mål må være at komme under 48 kilo. Han var meget opsat på at jeg skulle finde den bmi-beregner, hvilket er eneste grund til at jeg gjorde det. For normalt synes jeg ikke man skal blande børn for meget ind i de spekulationer. Men nu ved han at han kun skal tabe sig 6 kilo, og det er overskueligt for ham.

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg havde skrevet til sundhedsplejersken på en folder de skulle udfylde, at Mark godt var klar over at han var overvægtig, og at vi havde taget hånd om det herhjemme. Jeg skrev det, for at hun skulle være klar over, at det ikke er et problem vi lukker øjnene for og samtidig også med et håb om, at hun måske ikke vadede for meget i det overfor Mark. Han er klar over han er overvægtig, vi har ændret på kosten, han var 100 % motiveret.....så hjælper det altså ikke at vise ham kurver med, hvor meget han er for overvægtig.

Nå men min søn blev superglad igår. Det lykkedes mig at finde en bmi-beregner for børn, og udfra den, får han en normal bmi så snart han kommer under 48 kilo. Så han har valgt at hans mål må være at komme under 48 kilo. Han var meget opsat på at jeg skulle finde den bmi-beregner, hvilket er eneste grund til at jeg gjorde det. For normalt synes jeg ikke man skal blande børn for meget ind i de spekulationer. Men nu ved han at han kun skal tabe sig 6 kilo, og det er overskueligt for ham.

Jeg har været inde på sådan en beregner og hvis Bertram var 11 år så var han ikke overvægtig...men nu som 8 årig er hans vægt sat mod højde for meget..det synes jeg er så mærkeligt og giver ikke helt mening..

Anmeld

30. maj 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Jeg har været inde på sådan en beregner og hvis Bertram var 11 år så var han ikke overvægtig...men nu som 8 årig er hans vægt sat mod højde for meget..det synes jeg er så mærkeligt og giver ikke helt mening..

Jeg tror heller ikke 100 % på de beregnere, for der er jo netop ikke taget højde for folks forskellige kropsbygninger. Nogen skal bare være lidt større end gennemsnittet, og sådan må det så bare være.

Men det er da rart nok lige at få en ide om, hvor de "kloge" mener at børns vægt skal ligge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.