Eva. skriver:
Det er simpelthen fuldstændig uacceptabelt...det ville jeg klage over.
Her der blev Bertram vejet og målt og snakket med og så sendte vi Bertram over i skolen igen og så talte jeg lige med sp og hun sagde det var meget vigtigt at vi ikke dyrkede det eller gjode det til noget...det var mig og mit ansvar han skulle ikke stå med de tanker...
Ej jeg er altså nød til at spørger "hvad ville du klage over?"
At SP har fortalt drengen at han er for tyk. Jeg kunne da sagtens forstille mig at SP havde snakket med drengen om han var klar over det osv. inden hun præsenteret ham for kurven. og hvis drengen, som jeg forstår på TS, er fuldstændig klar overat han er overvægtig, så synes jeg altså ikke der er noget galt i det.
Han er selvfølgelig blevet rigtig ked af det, for nu er det en kæmpe autoritet der fortæller ham det. og det er nok lidt i chok. Men nu er han da 110% motiveret, og det er rigtig godt.
Vi er på vej i mod en KÆMPE problem emd overvægtige børn og forældre der ikke selv kan se det. http://ekstrabladet.dk/skole_forside/article1561317.ece
Og sådan som jeg tror det er, så har SP reageret på det, og sagt okay, det hjælper lige lidt at tage kontakt til forældrene, hvis de ikke selv mener at der er et problem, men hvis barnet også er klar over det, og ytre ønske til forældrene om at tabe sig, så kan det være at det hjælper.
Jeg tror ikke altid det nødvendigvis er bedst at "skåne" barnet. Nogen gange er sandheden altså hård. Men sandhed er sandhed, ligegyldigt hvordan den bliver serveret.
Men nu skal jeg ikke være hellig, for jeg var nok blevet splintrende arrig hvis der var en SP der havde sagt sådan, uden at tage kontakt til mig først, fordi hun skal fandme ikke gøre min søn ked af det!!