har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Henriette1976 skriver:

Ja det samme siger jeg her tro dog ingang vi har brugt 34000 på snart 11 år på tøj.

Jeg købe tøj lige fra bilka,H&M til vores genbrug her i byen.Ja H&M tro jeg endelig kun er sket 2 gang meste bilka og genbrugen vi har købt til dem + her på nette.

Henriette

jeg kan også sagtens købe genbrug, bilka og h&m, name it.. osv.. men, så bruger jeg aldrig tøjet..

jeg elsker kvaliteten af mærketøj.. og det er det som gør at jeg ikke har noget imod fx. at gi 500,- for et par jeans, eller 800,- for et sæt tøj, eller 4000,- på en flyverdragt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Anonym trådstarter

lounika skriver:

hmm alle skriver det vildt og de også ville skamme sig hmm.. det forstår jeg ikke....

min søn er ikke født i nu 4 uger tilbage til termin... og jeg har tøj nok til at jeg kunne få 3 babyer på en gang.. ander ikke hvor mange peneg jeg har brugt men tøj mangler vi ikke...

du har jo bare valgt noget som betyder meget for dig og det er dit barn... det der bestemt ikke noget galt i..

et eks fra mig selv fra før jeg blev gravid jeg laver smykker for sjov som hobby..

skulle sidste år regen et år tilbage og se hvad jeg hade brugt bare på mit dankort i hobby butikker og den ramte 89.000 kr kun på kortet så der kontant også.. og det alså kun på smykker martialer ...

jeg har været sygemeldt siden feb med min gravide mave her og har en masse tid så jeg bruger også meget tid i butikker.. har ogs¨å kommet til at købe vildt meget nyt tøj til mig selv den tid..også til lille manden så jeg tør ikke regne det ud for det oversiger nok dit sammenlagt..

du skal ikke være ked af det.... vores børn og komnen børn betyder bare mest sådan er det ..

tusind tak for beskeden..

Anmeld

24. maj 2011

Koen.

WOW!! Hvor er mange af jer da gode til at sparke til en der ligger ned!!

Til Ts: Først et KÆMPE kram!! Dernæst, ved din mand du køber alt det til barnet?? Ellers få det fortalt til ham og så kan han måske hjælpe dig ud af det!

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Mange penge ja......og vil lige skynde mig at sige at en kassekredit er LAAAAAAANGT dyrer end et lån.

Sæt straks noget af tøjet til salg, og få på den måde dækket en del af beløbet. Tal derefter med banken og få resten lagt om til et lån og få derefter lukket for kassekreditten!!

problemet med et lån er at der skal du betale hver månede, med en kassekredit betaler du når du har lyst. hvis du fx. låner 20.000,- på en kasse kredit betaler du mpåske 200,- i renter.. det da ikke særlig meget?

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Tanja. skriver:

WOW!! Hvor er mange af jer da gode til at sparke til en der ligger ned!!

Til Ts: Først et KÆMPE kram!! Dernæst, ved din mand du køber alt det til barnet?? Ellers få det fortalt til ham og så kan han måske hjælpe dig ud af det!

Tusind tak

Ja, han er godt klar over at jeg har et problem. men, skjuler også nogle af købene fra ham ved fx. at bruge gls istedet for postdanmark, så han ikke opdager hvor mange pakker der kommer i løbet af ugen ( gls afhenter man selv, i fx supermarkede, block buster eller noget lign)

Anmeld

24. maj 2011

Koen.

Anonym skriver:

Tusind tak

Ja, han er godt klar over at jeg har et problem. men, skjuler også nogle af købene fra ham ved fx. at bruge gls istedet for postdanmark, så han ikke opdager hvor mange pakker der kommer i løbet af ugen ( gls afhenter man selv, i fx supermarkede, block buster eller noget lign)

ååhh hmm ja det er en svær situation, for selvom mange skriver gå i banken ovs. så er det nemmere sagt end gjort!! Håber du får indset at barnet måske ikke behøver ssåååå meget mere tøj (siger jeg der er mor til en datter med 23 par bukser)

Anmeld

24. maj 2011

anna-jonas

Anonym skriver:

med tiden skal de nok blive afbetalt. men, det er jo virkelig surt.

meget at tøjet er aldrig brugt, stadig med pris mærke, ellers har de været i brug engang også ikke mere.

Du kan sælge det igen på trendsales.dk................måske det kan rette lidt op på kassekreditten. Har du overvejet om du har et problem med shopping??? Det lyder som om, du godt kunne have brug for lidt hjælp, til at få bearbejdet din store købelyst??

Folk herinde, er tit meget hurtige til at dømme............uden at tænke på, at der kan ligge andre ting en "fråds" bag. Så jeg håber ikke, at de hårde ord, du har fået med i denne debat, gør dig bange for evt. at søge hjælp.

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tror at du skal søge noget hjælp. Det lyder som et problem der er for stort til at du selv "bare lige" kan få solgt tøjet på trendsales, lukket kassekreditten og få lavet et hævekort (selvom det helt bestemt er rigtig gode råd). 34.000 kr. på 4 md. er temmelig kritisk vil jeg mene. Og jeg tror ikke på at du vil være i stand til at stoppe af dig selv fra den ene dag til den anden (men jeg kender dig selvfølgelig ikke, så jeg kan jo tage fejl :-) Der er absolut ingen skam i at gå til en psykolog med speciale i afhængighedsformer, eller alternativt tage et forløb hos en finansiel rådgiver (og her mener jeg ikke banken, men en person der har erfaring med overforbrugere).

Har du haft andre lignende problemer før i tiden? Med overforbrug af penge (eller andre stimulanser)? Hvad siger din kæreste til problemet? Kan I evt. lave en ordning hvor han styrer jeres økonomi og jeres konti og giver dig et beløb til brug pr. måned?

Vi har snakkede om at kontakte en som jeg kan snakke med omkring mit shoppe problem.

. og nej, det var førest da jeg fødte mit barn, det begyndte. Jeg er 20 år, og har aldrig haft den lyst til mig selv, køber aldrig "mærketøj" for det meste bare vila, vero moda, deres..

men, det er det samme med legetøj.. kan blive ved.. har 3 el biler en motercykel, som h*n godt kan bruge nu, også to biler, som førest kan bruges når barnet er 3-3 år + ..

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Tanja. skriver:

ååhh hmm ja det er en svær situation, for selvom mange skriver gå i banken ovs. så er det nemmere sagt end gjort!! Håber du får indset at barnet måske ikke behøver ssåååå meget mere tøj (siger jeg der er mor til en datter med 23 par bukser)

smiler, ja.. det er det nemmelig.. jeg skal bare ha' banket det ind i mit hovede at det bare ikke er iorden, at bruge pengene vi ikke har..

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

anna-jonas skriver:

Du kan sælge det igen på trendsales.dk................måske det kan rette lidt op på kassekreditten. Har du overvejet om du har et problem med shopping??? Det lyder som om, du godt kunne have brug for lidt hjælp, til at få bearbejdet din store købelyst??

Folk herinde, er tit meget hurtige til at dømme............uden at tænke på, at der kan ligge andre ting en "fråds" bag. Så jeg håber ikke, at de hårde ord, du har fået med i denne debat, gør dig bange for evt. at søge hjælp.

tak for beskeden.

og absolut ikke, tager intet personligt. det er jo bare mig.. og er fuldstændig enige med mange af dem som skriver.. at jeg burte skamme mig, fordi det burte jeg.. og det er virkelig svært, fordi jeg VED udemærkede godt det er et problem, men når bare ikke længere end dertil.. at erkende det... gør aldrig mere.. udover de 4 ting som vi har prøvede som jeg har skrevet længere oppe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.