har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Shoppingmor skriver:

HOLD DA OP!!! Og jeg som troede at jeg brugte mange penge på tøj til vores 2, snart 3 børn

kÆMPE KNUS til dig for jeg tror at du har brug for det 

Jeg har kun 1 råd til dig: Hvis ikke du og din kæreste/mand har lyst til at ende i Luksusfælden, og med så meget gæld at I aldrig når at betale det af inden I går på efterløn/pension, så LUK kassekreditten ned med det samme, få omlagt beløbet til et lån, og sælg ud af det tøj som din kommende baby alligevel ikke kommer til at tage i brug, og vigtigst af alt - få indviet din kæreste/mand i dit shoppemisbrug, samt få søgt noget hjælp, for ellers tror jeg ikke at du kommer ud af det foreløbigt.

Hvis ikke du vil tage imod mit råd for din egen skyld, så gør det for dit ufødte barns skyld - han/hun fortjener glade, overskudsagtige forældre, som har styr på økonmien, fremfor forældre, som evig og altid frygter rudekuverterne, og ikke aner hvordan de skal komme igennem måneden indtil næste lønningsdag...

KÆMPE KNUS HERFRA

Iøvrigt venter jeg mig en dreng any day now, så hvis du skulle lægge inde med noget drengetøj som alligevel skal sælges, så smid en PM - jeg skal nok holde tæt med din identitet

P.S. Hvordan i alverden kan en flyverdragt koste 4000 kr??? Jeg troede at TTH og Molo var dyre (1100-1200, men jeg er målløs)

Ja, det ved jeg udemærkede godt. Problemet er bare at før havde vi råd, da min kæreste havde et godt arbejde, nu tjener han cirka 10.000 mindre, og det er virkelig svært at vænne sig til.

Jeg købte en Canada Goose flyverdragt til baby og en jakke, til nogenlunden samme pris.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Mormilla skriver:

Jeg kan godt forsdtå at du skammer dig. Men nu må du jo ha tøj til hele dit barns liv med alle de penge du har brugt...

nej, for det hele er tre str, 86-92-98 - så det har jeg ikke engang..

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Til salg med det så du kan få betalt nogen af de penge tilbage! 

ja, men man for for det meste ikke engang halv delene af prisen tilbage, hvis man sælger det.. .. også, er jeg også meget dårlig til at sælge nyt tøj.. fordi jeg hele tiden tænker hvis baby nu kommer til at bruge det på et tidspunkt..

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Diana... skriver:

Til salg med det så du kan få betalt nogen af de penge tilbage! 

ja, men man for for det meste ikke engang halv delene af prisen tilbage, hvis man sælger det.. .. også, er jeg også meget dårlig til at sælge nyt tøj.. fordi jeg hele tiden tænker hvis baby nu kommer til at bruge det på et tidspunkt..

Anmeld

24. maj 2011

jydeinden

Anonym skriver:

jamen hvis dit barn fik brug for bare halvdelen af alt det tøj du havde købt, så ville det vel stadig være rigeligt?? og istedet for at tænke at du kun får halvdelen ved salg igen. så tænk at lidt afdrag på gælden er bedre end ingen afdrag.

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

DK skriver:

Ihh din stakkel! Det må ikke være særligt sjovt!

Det regntøj du har købt i dag, kan du da bytte! Og hvis du har kvitteringer på resten så prøv da om du kan få pengene tilbage selv om det er lang tid siden!

Ellers sælg det her eller på trendsales/dba.dk. Måske kan du får halvdelen af pengene ind for det, og det vil da hjælpe meget på det!

Og nu hvor du har indset at du har brugt for meget, så tror jeg det vil være nemmere for dig ikke at gøre det igen!

Evt få et visaelectron, så kan du ikke bruge kredit og det sætter jo en automatisk stopper for "glæderne"!

KRAM

ja, det kan jeg sagtens. men, om jeg gør det er så spørgsmålet. se, jeg vil utrolig gerne rette op på det her, men kan bare ikke få mig selv til det. alt, det jeg skriver nu er væk igen om 3 timer, også for jeg lyst til at shoppe igen.. fordi "baby har jo ikke noget" hvis du forstår mig ret... jeg ved godt at baby ikke mangler noget, men jeg sidder bare altid og tænker selvom baby har 17 jeans, kan man da altid bruge et par mere.. ? hvis det gir mening. ved at det er tåbeligt, men....

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

jamen hvis dit barn fik brug for bare halvdelen af alt det tøj du havde købt, så ville det vel stadig være rigeligt?? og istedet for at tænke at du kun får halvdelen ved salg igen. så tænk at lidt afdrag på gælden er bedre end ingen afdrag.

det er self rigtigt nok..

Anmeld

24. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Carina1977 skriver:

Hehe jeg tror du har brugt mere på 4 mdr., end jeg har brugt på tøj til min søn i al den tid han har eksisteret....og han er altså snart 11 år  men det er kun et gæt....kan ikke lige regne 11 år tilbage

Det er pænt mange penge, men hvis man har råd til det, så er der vel heller intet galt i det, omend dit barn nok har meget tøj nu hehe

Ja det samme siger jeg her tro dog ingang vi har brugt 34000 på snart 11 år på tøj.

Jeg købe tøj lige fra bilka,H&M til vores genbrug her i byen.Ja H&M tro jeg endelig kun er sket 2 gang meste bilka og genbrugen vi har købt til dem + her på nette.

Henriette

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Hvad får man ud af at skrive til TS at "hun burde skamme sig" og komme med nedladende bemærkninger?

Helt ærligt, hun er klar over at noget er galt - ellers havde hun ikke skrevet det her..

Som en anden skriver - første skridt på vejen er erkendelse, næste skridt er aktion!

Få sat kassekreditten ned, returner det tøj som kan returneres, sælg ud af det resterende tøj (tag det nye først), og så på klippet dankortet.

Det smarteste vil være et hævekort, imens din kassekredit falder. sur røv - ja helt klart, men du lyder til at have et shoppeproblem, og hvis du skal gøre noget ved det, så bliver det skam ikke nemt, men befriende i længden.

Men ellers så få et visa elektron og evt et mastercard med lille begrænsning på.

En anden ting jeg tænkte på er at du kan vælge at omlægge kassekreditten til et forbrugslån, og så betale af på dette... Så har du ikke tanken om en kassekredit hængende over hovedet. Det har jeg gjort tidligere, da jeg HADER at have kassekredit!

TS - du står overfor et valg om du vil ændre på dit liv i forhold til forbrug. Det bliver en bjørnetjeneste hvis du fortsætter, som Sussie er inde på. Håber du får det rette los i røven til at ændre tingene..

Hvis ikke, så bruger min søn str 92 i tøj, og det kan sendes til vanløse

Tak

.. jeg vil helt sikkert kigge det hele igennem en af dagene og sætte noget at tøjet til salg..

mht. kassekredit, er det et lidt større procjekt.. da det virkelig kræver et spark bag i... vi har prøvede at min mand tog dankortene med på job, men så spurgte jeg bare de online butikker om jeg kunne lave en bank overførelse.. også, har vi prøvede kun at ha kontanter herhjemme, men så tager jeg bare over i centret og shopper.. så har jeg lukkede kasse krediten på mit dankort, så den kun kan gå i minus 1000,- istedet for 10.000. men, den anden kasse kredit, ved jeg bare at jeg ville få svært ved at skille mig af med..bare tanken...

Anmeld

24. maj 2011

Enayia

Jeg kan ikke lade være med at tænke. Er dette en joke? Har virkelig svært ved at tro på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.