har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

nej, det er ikke en joke.

og mit barn er skam født, og har det rigtig godt, og er slet ikke påvirkede at det her problem.

jeg skal ikke afbetale resten af mit liv, vi snakker 34.000,- nu og ikke en halv mio.

FORHELVEDE... JEG GIDER IKKE BESKYTTE MIG SELV, JEG HAR ET PROBLEM OM SOM SKREVET LÆNGERE OPPE SÅ ER DET VIRKELIG SVÆRT FOR MIG! JEG ER JO BARE ÆRLIG..

jeg ved jeg har et problem men, som skrevet ved jeg bare, at om 5 timer gør jeg det samme, selvom jeg ved at det er forkert..

Måske skulle du tale med din læge om det? kender rigtig mange der shopper sig selv i kæmpe gæld, har en veninde der har brugt ubeskrivelig mange penge på tasker og sko, og sat sig selv i KÆMPE gæld, og det jo fordi det er en sygdom der gør en rigtig lykkelig når man får de her ting, og selvom man fortryder det bagefter, så er det man bare siger "det bare penge" det gør min veninde i hvert fald. Og hun har ingen dårlig samvittighed over at hun bruger alle de penge, hun er bare mere træt af at hun har gælden. Synes du skulle snakke med en om det i hvert fald, men når det "kun" er 34.000,- så skal du nok kunne klare dig ud af det inden ikke så længe, men pas på, for når det kommer op på de der flere hundrede tusinde, bliver det svært at leve med.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Shoppingmor

Anonym skriver:

nej, det er ikke en joke.

og mit barn er skam født, og har det rigtig godt, og er slet ikke påvirkede at det her problem.

jeg skal ikke afbetale resten af mit liv, vi snakker 34.000,- nu og ikke en halv mio.

FORHELVEDE... JEG GIDER IKKE BESKYTTE MIG SELV, JEG HAR ET PROBLEM OM SOM SKREVET LÆNGERE OPPE SÅ ER DET VIRKELIG SVÆRT FOR MIG! JEG ER JO BARE ÆRLIG..

jeg ved jeg har et problem men, som skrevet ved jeg bare, at om 5 timer gør jeg det samme, selvom jeg ved at det er forkert..

Ja, beklager, ser nu at dit barn er en str. 80, ved ikke hvorfra jeg havde at du var gravid.

Hvorom alting er, så forholder du dig stort set ikke til alle de råd og anvisninger du får om at søge hjælp, og lige præcis derfor snakker vi sandsynligvis ikke 'bare' en kassekredit på 34.000 på sigt, for hvis du fortsætter på den måde med at shoppe løs for penge du ikke har, så ender du i bundløs gæld, og det ved du også godt, men du nægter bare at forholde dig til det!

Du har jo slet, slet ikke styr på dit forbrug, og derfor har du brug for hjælp - alene det at du skjuler størstedelen af de pakker som ankommer, for din kæreste, er jo et tydeligt tegn på, at du udemærket godt ved at den er gal, men alligevel fortsætter du ufortrødent!!!

Hvor langt skal du ud, og hvor stor skal jeres gæld/kassekredit være før du erkender dit misbrug og kommer til fornuft???

JEG ER RYSTET!!!

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

det er for det meste køb over nettede, men ofte også i butikker. Og jeg tror grunden til jeg gør det, er fordi jeg keder mig, og fordi at jeg bare synes det er hyggeligt, når der kommer en pakke hjem, men for det meste kigger jeg på det i 2 sekunder og smider det ind i skabet, og meget af det har jeg kun brugt en enkelt gang. så ja, du har fuldstændig ret.

jeg ved bare at selvom jeg sidder og skriver det her nu, gør jeg ikke noget ved det..

Hmm...måske skal du vende det hele om og spørge dig selv, hvad du vil gøre den dag hele dit liv er gået i opløsning på grund af det?

Og hvis det ikke skulle hjælpe..så tror jeg at du skulle få noget psykologhjælp.
Det er jo med det som med at være ludoman, og det kan behandles.

Anmeld

24. maj 2011

Gaia

Hihi, nej ikke den store matematiker - 34.000 på 4 mdr. giver altså 136.000 om året, så det er så 408.000 på 3 år - et svimlende beløb!!

ups må skyldes min mobil ..indtastede vist forkert Men nej slet ikke den store matematiker det erkender jeg blankt ville dog have været mere rolig ved mit lidt lavere beløb .......

Anmeld

24. maj 2011

*Toffee*

Gaia skriver:

ups må skyldes min mobil ..indtastede vist forkert Men nej slet ikke den store matematiker det erkender jeg blankt ville dog have været mere rolig ved mit lidt lavere beløb .......

Dit beløb på 102000 kr om året er nu rigtigt nok ;-) Så lidt regnestærk er du da

Anmeld

24. maj 2011

Gaia

Toffi skriver:

Dit beløb på 102000 kr om året er nu rigtigt nok ;-) Så lidt regnestærk er du da

Ja dobbelt tjekket det lige wii så havde jeg regnet rigtig. altså 34.000 * 3 = 102.00 * 3 = 306.00

Anmeld

24. maj 2011

*Toffee*

Gaia skriver:

Ja dobbelt tjekket det lige wii så havde jeg regnet rigtig. altså 34.000 * 3 = 102.00 * 3 = 306.00

Nemmerlig

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

jeg har ikke lyst til at svare mere, tak til dem som er kommet med gode råd og støtte..

men, gider ikke trampes på.. så stopper her..

Anmeld

24. maj 2011

Siljes Mor

Anonym skriver:

med tiden skal de nok blive afbetalt. men, det er jo virkelig surt.

meget at tøjet er aldrig brugt, stadig med pris mærke, ellers har de været i brug engang også ikke mere.

Ja hold da op ..det er jo sindsygt et eller andet sted.

Men tror du ikke at du kan få solgt ud af det, så du kan få dækket bare lidt af det hul ?

Anmeld

24. maj 2011

Sakris

KaLee skriver:

Hvad får man ud af at skrive til TS at "hun burde skamme sig" og komme med nedladende bemærkninger?

Helt ærligt, hun er klar over at noget er galt - ellers havde hun ikke skrevet det her..

Som en anden skriver - første skridt på vejen er erkendelse, næste skridt er aktion!

Få sat kassekreditten ned, returner det tøj som kan returneres, sælg ud af det resterende tøj (tag det nye først), og så på klippet dankortet.

Det smarteste vil være et hævekort, imens din kassekredit falder. sur røv - ja helt klart, men du lyder til at have et shoppeproblem, og hvis du skal gøre noget ved det, så bliver det skam ikke nemt, men befriende i længden.

Men ellers så få et visa elektron og evt et mastercard med lille begrænsning på.

En anden ting jeg tænkte på er at du kan vælge at omlægge kassekreditten til et forbrugslån, og så betale af på dette... Så har du ikke tanken om en kassekredit hængende over hovedet. Det har jeg gjort tidligere, da jeg HADER at have kassekredit!

TS - du står overfor et valg om du vil ændre på dit liv i forhold til forbrug. Det bliver en bjørnetjeneste hvis du fortsætter, som Sussie er inde på. Håber du får det rette los i røven til at ændre tingene..

Hvis ikke, så bruger min søn str 92 i tøj, og det kan sendes til vanløse

Enig I dette.

Håber virkelig du finder en løsning, det må være en hård omgang. Men flot at erkende det. Det er det første skridt på vejen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.