har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

det var lige netop det jeg elskede ved kassekrediten, man føler konstant man har penge. hver månede overfører vi 2000,- til den. men, de er brugt inden måneden er omme(+ mere) og det er jo bare ikke normalt.

min indtægt er 12.000

min mands er cirka 18.000

og vi har en husleje på 10.000, tv/internet/hjem telefon 600, mobiler 1000, mad 4000/5000 osv de andre små ting( som normalt er tøj) vi er 3 personer, og vores barn er lige knapt 8 måneder.

Hvad skal et barn på 8md.r med 4 regnsæt? Hvad skal det overhovedet med 1 rgnsæt, de sidder jo i vognen???

Hvis ikke du skal ende i luksusfælden om et par år, så skal du dælme dytme tage dig sammen nu!

Ring til banken og luk kassekreditten! Det er IKKE svært at gøre, det er kun et opkald, det svære kommer bagefter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Undskyld, men det er da fuldstændigt vildt. Du har et seriøst problem som du burde få gjort noget ved. Mine børn har på 3 1/2 år ikke fået tøj for så mange penge. Håber du får gjort noget ved dit problem.

Anmeld

24. maj 2011

otlitrom

Hold da op!

Nu må du ikke misforstå, men jeg håber dælme du har hygget dig med det.. For det kunne godt lyde til at der skulle andre boller på suppen (sådan læser jeg dit indlæg).

Første skridt på vejen er anerkendelse af problemet Det skal nok gå!

Anmeld

24. maj 2011

DK

Nå jo, og som andre skriver, så er jeg også klar til at købe noget, hvis det altså er en dreng du har!

Jeg skal bruge str. 74 og op! Send en pb hvis det er! Jeg skal nok lade være med at sige til nogen hvem du er

Anmeld

24. maj 2011

Mette+Mathias

lounika skriver:

hmm alle skriver det vildt og de også ville skamme sig hmm.. det forstår jeg ikke....

min søn er ikke født i nu 4 uger tilbage til termin... og jeg har tøj nok til at jeg kunne få 3 babyer på en gang.. ander ikke hvor mange peneg jeg har brugt men tøj mangler vi ikke...

du har jo bare valgt noget som betyder meget for dig og det er dit barn... det der bestemt ikke noget galt i..

et eks fra mig selv fra før jeg blev gravid jeg laver smykker for sjov som hobby..

skulle sidste år regen et år tilbage og se hvad jeg hade brugt bare på mit dankort i hobby butikker og den ramte 89.000 kr kun på kortet så der kontant også.. og det alså kun på smykker martialer ...

jeg har været sygemeldt siden feb med min gravide mave her og har en masse tid så jeg bruger også meget tid i butikker.. har ogs¨å kommet til at købe vildt meget nyt tøj til mig selv den tid..også til lille manden så jeg tør ikke regne det ud for det oversiger nok dit sammenlagt..

du skal ikke være ked af det.... vores børn og komnen børn betyder bare mest sådan er det ..

Det er heller ikke et proble, hvis man har pengene til det. Når man har en kassekredit, så har man været ude at låne og har ikke pengene til det.

Tænk engang, hvor dyre et par jeans til 500 (som jo er rigeligt!! dyrt) bliver, når man lægger alle renterne fra kassekreditten til.

Anmeld

24. maj 2011

Dinna88

Mor-til-asta-09 skriver:

Du burde fandeme også skamme dig.. Kan virkelig blive så forarget over sådan noget....

Spark da endelig til hende, når hun ligger ned.

For nogle er dette en sygdom, som man skal have hjælp til. Det handler ikke altid bare om ikke at tænke fornuftigt og ansvarligt. Og hvis TS så endelig bare har været uansvarlig, så er det gået op for hende nu, og nu vil hun gøre noget ved det, går jeg ud fra. Det er ligesom at svine dem i luksusfælden til på fulde hammer. Jeg kan sagtens sidde og sige at de er nogle fjolser, men det er da vigtigere at lægge vægt på, at de nu gør noget ved det. (og så kan man, inderst inde, være glad for at man aldrig selv ender sådan) Men at gnide salt i såret på den måde, det synes jeg ikke er sødt gjort.

TS - dan dig et overblik, sælg alt hvad du kan, og smut i banken om snak med din bankrådgiver  

Anmeld

24. maj 2011

Mette+Mathias

Gaia skriver:

hm lyder altså som om du lider lidt af shopaholic når det kommer til dit barn. Den fornøjelse du givetvis må få af at købe tøj til din barn, kunne det tænktes at du kunne få den ved at gøre noget andet end at købe tøj? Tænker du seriøst skal overveje hvad der kan give dig den samme fornøjselse (for det er jo en fornøjelse at give. Jeg elsker også at købe tøj til min pige, bruger bare ik så mange penge) men altså den fornøjselse vi nu engang får den må du da kunne finde i en anden beskæftigelse..og hvis du føler at du skal købe lidt til dit barn, som jo nok er ret ligeglad med det, så sæt en grænse for hvor dyrt og hvor meget du må købe for om måneden og brug pengene fra din løn og ikke din kassekrediten.  Du kunne evt. hæve penge i begyndelsen af hver måned og lægge dem tilside til tøj og sager til dit barn. Men lav ælige en regl om hvor mange du må bruge.

34.000 kr på 4 måneder...giver uden at jeg er den store matematiker 102.000 på 12 måneder.  og hvis dit forbrug fortsætter de første 3 år af dit barn liv ja så har du brugt omkring 306.000 kr. når dit barn er 3 år!! Det er da tankevækkende. Har du råd til det????

Vores børn er jo ligeglade med hvad tøj de har på..Jo ikke sådan at et barn på 4 måneder vil nægte at have HM tøj på fordi det ikke er Roselille, katvig, småfolk,bambam mv.

Tror det vi skal tænke på er: at det bedste og største vi kan give vores børn ikke er af det materielle, men er at kunne give det kærlighed og tryghed og med tryghed forståes også økonomisk. Tænk over det næste gang du fristes og vil bruge 4000 på en flyverdragt.

Nåja kan godt forstå du har det skidt med det, men kan ikke betale sig at du bonge dig selv. Sket er sket og nu kan du kun handle ud fra det til det bedre.

Hihi, nej ikke den store matematiker - 34.000 på 4 mdr. giver altså 136.000 om året, så det er så 408.000 på 3 år - et svimlende beløb!!

Anmeld

24. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Dinna88 skriver:

Spark da endelig til hende, når hun ligger ned.

For nogle er dette en sygdom, som man skal have hjælp til. Det handler ikke altid bare om ikke at tænke fornuftigt og ansvarligt. Og hvis TS så endelig bare har været uansvarlig, så er det gået op for hende nu, og nu vil hun gøre noget ved det, går jeg ud fra. Det er ligesom at svine dem i luksusfælden til på fulde hammer. Jeg kan sagtens sidde og sige at de er nogle fjolser, men det er da vigtigere at lægge vægt på, at de nu gør noget ved det. (og så kan man, inderst inde, være glad for at man aldrig selv ender sådan) Men at gnide salt i såret på den måde, det synes jeg ikke er sødt gjort.

TS - dan dig et overblik, sælg alt hvad du kan, og smut i banken om snak med din bankrådgiver  

Enig!

Anmeld

24. maj 2011

Shoppingmor

Anonym skriver:

Som overskriften siger.

Har en kassen kredrit som kun primært er til tøj(til vores barn) og har lige siddet og regnet ud, og har brugt så mange penge på kun 4 mdr skammer mig virkelig.

og det er kun tøj.

HOLD DA OP!!! Og jeg som troede at jeg brugte mange penge på tøj til vores 2, snart 3 børn

kÆMPE KNUS til dig for jeg tror at du har brug for det 

Jeg har kun 1 råd til dig: Hvis ikke du og din kæreste/mand har lyst til at ende i Luksusfælden, og med så meget gæld at I aldrig når at betale det af inden I går på efterløn/pension, så LUK kassekreditten ned med det samme, få omlagt beløbet til et lån, og sælg ud af det tøj som din kommende baby alligevel ikke kommer til at tage i brug, og vigtigst af alt - få indviet din kæreste/mand i dit shoppemisbrug, samt få søgt noget hjælp, for ellers tror jeg ikke at du kommer ud af det foreløbigt.

Hvis ikke du vil tage imod mit råd for din egen skyld, så gør det for dit ufødte barns skyld - han/hun fortjener glade, overskudsagtige forældre, som har styr på økonmien, fremfor forældre, som evig og altid frygter rudekuverterne, og ikke aner hvordan de skal komme igennem måneden indtil næste lønningsdag...

KÆMPE KNUS HERFRA

Iøvrigt venter jeg mig en dreng any day now, så hvis du skulle lægge inde med noget drengetøj som alligevel skal sælges, så smid en PM - jeg skal nok holde tæt med din identitet

P.S. Hvordan i alverden kan en flyverdragt koste 4000 kr??? Jeg troede at TTH og Molo var dyre (1100-1200, men jeg er målløs)

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jamen jeg forstår da udmærket dine argumenter..men på sigt er de jo slet ikke holdbare..for hvilken glæde har dit barn af så meget og så dyrt tøj?
Det giver dem i længden kun forvendte vaner, og du gør dit barn en bjørnetjeneste, for hvad med den dag der evt kommer modgangstider og du har et bundforkælet barn, der er vant til at få i hoved og den der vender bagud?
Hvad vil du så gøre?

Så mit råd til dig er..stop pengeforbruget og tænk dig om, brug fornuften.
Og spørg så lige dig selv hvad det er du forsøger at erstatte med indkøb af tøj til dit barn?

det er for det meste køb over nettede, men ofte også i butikker. Og jeg tror grunden til jeg gør det, er fordi jeg keder mig, og fordi at jeg bare synes det er hyggeligt, når der kommer en pakke hjem, men for det meste kigger jeg på det i 2 sekunder og smider det ind i skabet, og meget af det har jeg kun brugt en enkelt gang. så ja, du har fuldstændig ret.

jeg ved bare at selvom jeg sidder og skriver det her nu, gør jeg ikke noget ved det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.