har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

chael

Anonym skriver:

Som overskriften siger.

Har en kassen kredrit som kun primært er til tøj(til vores barn) og har lige siddet og regnet ud, og har brugt så mange penge på kun 4 mdr skammer mig virkelig.

og det er kun tøj.

Ja det er godt nok lidt vildt

Men altså hvis du/I har råd til det, så er det vel fint nok. Men det har man vel egentlig ikke når det er taget fra kreditten??

Nå, men jeg håber da du har nydt det Og at ungerne har fået en masse lækkert tøj for pengene. Hvad siger manden til det, hvis der altså er en sådan??

Bruger da også en del på tøj til ungerne, men ikke SÅ meget

*Camilla 21+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Stumpen

Hoooold da op.. Håber det er en and... Min datter på næsten 5 ÅR har ikke engang har fået tøj for 34.000 

Anmeld

24. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

med tiden skal de nok blive afbetalt. men, det er jo virkelig surt.

meget at tøjet er aldrig brugt, stadig med pris mærke, ellers har de været i brug engang også ikke mere.

du kan altid sælge det som dit barn ikke kan passe længere. både her og på TS..

så kan du da få afviklet lidt af din gæld hurtigere...  

Anmeld

24. maj 2011

jydeinden

KaLee skriver:

Hvad får man ud af at skrive til TS at "hun burde skamme sig" og komme med nedladende bemærkninger?

Helt ærligt, hun er klar over at noget er galt - ellers havde hun ikke skrevet det her..

Som en anden skriver - første skridt på vejen er erkendelse, næste skridt er aktion!

Få sat kassekreditten ned, returner det tøj som kan returneres, sælg ud af det resterende tøj (tag det nye først), og så på klippet dankortet.

Det smarteste vil være et hævekort, imens din kassekredit falder. sur røv - ja helt klart, men du lyder til at have et shoppeproblem, og hvis du skal gøre noget ved det, så bliver det skam ikke nemt, men befriende i længden.

Men ellers så få et visa elektron og evt et mastercard med lille begrænsning på.

En anden ting jeg tænkte på er at du kan vælge at omlægge kassekreditten til et forbrugslån, og så betale af på dette... Så har du ikke tanken om en kassekredit hængende over hovedet. Det har jeg gjort tidligere, da jeg HADER at have kassekredit!

TS - du står overfor et valg om du vil ændre på dit liv i forhold til forbrug. Det bliver en bjørnetjeneste hvis du fortsætter, som Sussie er inde på. Håber du får det rette los i røven til at ændre tingene..

Hvis ikke, så bruger min søn str 92 i tøj, og det kan sendes til vanløse

kunne ikke skrive et bedre svar selv

Anmeld

24. maj 2011

Gaia

meget at tøjet er aldrig brugt, stadig med pris mærke, ellers har de været i brug engang også ikke mere.

hm lyder altså som om du lider lidt af shopaholic når det kommer til dit barn. Den fornøjelse du givetvis må få af at købe tøj til din barn, kunne det tænktes at du kunne få den ved at gøre noget andet end at købe tøj? Tænker du seriøst skal overveje hvad der kan give dig den samme fornøjselse (for det er jo en fornøjelse at give. Jeg elsker også at købe tøj til min pige, bruger bare ik så mange penge) men altså den fornøjselse vi nu engang får den må du da kunne finde i en anden beskæftigelse..og hvis du føler at du skal købe lidt til dit barn, som jo nok er ret ligeglad med det, så sæt en grænse for hvor dyrt og hvor meget du må købe for om måneden og brug pengene fra din løn og ikke din kassekrediten.  Du kunne evt. hæve penge i begyndelsen af hver måned og lægge dem tilside til tøj og sager til dit barn. Men lav ælige en regl om hvor mange du må bruge.

34.000 kr på 4 måneder...giver uden at jeg er den store matematiker 102.000 på 12 måneder.  og hvis dit forbrug fortsætter de første 3 år af dit barn liv ja så har du brugt omkring 306.000 kr. når dit barn er 3 år!! Det er da tankevækkende. Har du råd til det????

Vores børn er jo ligeglade med hvad tøj de har på..Jo ikke sådan at et barn på 4 måneder vil nægte at have HM tøj på fordi det ikke er Roselille, katvig, småfolk,bambam mv.

Tror det vi skal tænke på er: at det bedste og største vi kan give vores børn ikke er af det materielle, men er at kunne give det kærlighed og tryghed og med tryghed forståes også økonomisk. Tænk over det næste gang du fristes og vil bruge 4000 på en flyverdragt.

Nåja kan godt forstå du har det skidt med det, men kan ikke betale sig at du bonge dig selv. Sket er sket og nu kan du kun handle ud fra det til det bedre.

Anmeld

24. maj 2011

bullerbassen

Anonym skriver:

Så ville jeg da helt sikker få sat tøjet tilsalg igen - og få pengene ind til at betale tilbage igen.

Det jo helt vildt ....

Anmeld

24. maj 2011

aya-zia

Anonym skriver:

jeg synes også det er pinligt, lige da jeg fik lagt alt sammen over netbank, tænkte jeg bare at det ikke kunne passe. men, det kunne det jo så.

altså, det her er er kun tøj men, også flyverdragt(4000,- kr) og jakker(h*n har 5 jakker)

og sko, småting som vanter, huer sokker osv er ikke regnet med.

det gør det jo bare VÆRRE at det ik er ALt tøj der er regnet ind... og ja undskyld jeg spørg men hvad skal dit barn dog med 5 jakker...

mit beløb er med ALT til ungerne... legetøj, tøj, sko, gaver... ALT

Anmeld

24. maj 2011

Mor-til-asta-09

Du burde fandeme også skamme dig.. Kan virkelig blive så forarget over sådan noget....

Anmeld

24. maj 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Som overskriften siger.

Har en kassen kredrit som kun primært er til tøj(til vores barn) og har lige siddet og regnet ud, og har brugt så mange penge på kun 4 mdr skammer mig virkelig.

og det er kun tøj.

Det var godt nok mange penge

Men tror at jeg selv kunne finde på det samme
I hvert fald godt derop imod

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

Hvor vildt... men tror der er mange der bruger mange mange penge på tøj til børn og sig selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.