har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Sabina92

Anonym skriver:

hvad er utrolig mange penge ?

Puha rigtig meget, tør næsten ikke tælle det sammen, men har også købt fremad (: Har bare en svaghed der, men det går nok så længe jeg ikke er ude i lån og noget i den stil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

altså en kassekredit er jo ikke vores penge det er nogle vi "låner" hvis man kan síge det sådan, det er bare billigere end at tag et lån.

- jeg tænker ikke så meget på folk som ikke har råd til en vinterjakke eller julegaver, det lyder sikkert helt forkert. nu må du ikke misforstå mig.

men, jeg elsker at købe tøj til mit barn(har kun en) og ved at h*n er ligeglad med hvad h*n har på, men jeg elsker simpelthen mærkertøj og der kommer du jo hurtigt af med 500,- for et par jeans. også løber det jo hurtigt op..

og du har fuldstændig ret, men.. ved siden af det. har vi også en opsparing til h*n der bliver indbetalt 200,- om måneden.. og vi har også en til os selv.

det bare surt, når man skal begynde at sætte penge derind på kassekrediten.. for at få den i 0

Mange penge ja......og vil lige skynde mig at sige at en kassekredit er LAAAAAAANGT dyrer end et lån.

Sæt straks noget af tøjet til salg, og få på den måde dækket en del af beløbet. Tal derefter med banken og få resten lagt om til et lån og få derefter lukket for kassekreditten!!

Anmeld

24. maj 2011

Mor til L&S

34000 kr på 1 barn i løbet af 4 mdr??? Barnet kan da slet slet ikke nå at bruge ALT det tøj!

Jeg ville bestemt gå i gang med at sælge en masse af det - barnet har jo ikke brug for 4 sæt regntøj

Brug pengen på din kassekredit i stedet og lav et budget på hvad du må købe for i mdr..

Hvad siger din bedre halvdel til dette??

til dig

Anmeld

24. maj 2011

Musen5

Det er hvad jeg kunne bruge på et år...

Til ALLE 4 børn.... og det er så inkluderet huer, vanter, sko, jakker, flyverdragter osv....

/Mette 31+2

Anmeld

24. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
lounika skriver:

hmm alle skriver det vildt og de også ville skamme sig hmm.. det forstår jeg ikke....

min søn er ikke født i nu 4 uger tilbage til termin... og jeg har tøj nok til at jeg kunne få 3 babyer på en gang.. ander ikke hvor mange peneg jeg har brugt men tøj mangler vi ikke...

du har jo bare valgt noget som betyder meget for dig og det er dit barn... det der bestemt ikke noget galt i..

et eks fra mig selv fra før jeg blev gravid jeg laver smykker for sjov som hobby..

skulle sidste år regen et år tilbage og se hvad jeg hade brugt bare på mit dankort i hobby butikker og den ramte 89.000 kr kun på kortet så der kontant også.. og det alså kun på smykker martialer ...

jeg har været sygemeldt siden feb med min gravide mave her og har en masse tid så jeg bruger også meget tid i butikker.. har ogs¨å kommet til at købe vildt meget nyt tøj til mig selv den tid..også til lille manden så jeg tør ikke regne det ud for det oversiger nok dit sammenlagt..

du skal ikke være ked af det.... vores børn og komnen børn betyder bare mest sådan er det ..

har du brugt 7500kr om mdr på hobby.... Håber da du har økonomien til det...  eller har solgt dine smykker....

Det er fint nok med den holdning, men økonomien skal være der og det har TS tydelig ikke.... Så hun er nød til at ændre den... samtidig kan man sagtens gøre andet for sit barn, for at vise at barnet er i centrum... tøjet gør intet... det viser måske ud til, at man har styr på det, men som samfundet er skruet sammen, så ved flere og flere, at folk er dybt forgældet.... Så nytter det ikke at facaden er i orden, når bunden er råden... og så burde man bruge pengene anderledes... barnet er jo ligeglad med det tøj, bare det har en mor, som ikke er stresset over at økonomien ikke hænger sammen....

Til TS.. Brug din fornuft og luk den kasse kredit... og så sælg tøjet... Så sæt et fast beløb om måneden til tøj, men måske et reelt beløb, så det igen ikke tager overhånd... Synes det er flot, at du tør står ved det, så nu skal handlingen bare med....

Anmeld

24. maj 2011

modesty

Jeg tror at du skal søge noget hjælp. Det lyder som et problem der er for stort til at du selv "bare lige" kan få solgt tøjet på trendsales, lukket kassekreditten og få lavet et hævekort (selvom det helt bestemt er rigtig gode råd). 34.000 kr. på 4 md. er temmelig kritisk vil jeg mene. Og jeg tror ikke på at du vil være i stand til at stoppe af dig selv fra den ene dag til den anden (men jeg kender dig selvfølgelig ikke, så jeg kan jo tage fejl :-) Der er absolut ingen skam i at gå til en psykolog med speciale i afhængighedsformer, eller alternativt tage et forløb hos en finansiel rådgiver (og her mener jeg ikke banken, men en person der har erfaring med overforbrugere).

Har du haft andre lignende problemer før i tiden? Med overforbrug af penge (eller andre stimulanser)? Hvad siger din kæreste til problemet? Kan I evt. lave en ordning hvor han styrer jeres økonomi og jeres konti og giver dig et beløb til brug pr. måned?

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Mathias Villads skriver:

har du brugt 7500kr om mdr på hobby.... Håber da du har økonomien til det...  eller har solgt dine smykker....

Det er fint nok med den holdning, men økonomien skal være der og det har TS tydelig ikke.... Så hun er nød til at ændre den... samtidig kan man sagtens gøre andet for sit barn, for at vise at barnet er i centrum... tøjet gør intet... det viser måske ud til, at man har styr på det, men som samfundet er skruet sammen, så ved flere og flere, at folk er dybt forgældet.... Så nytter det ikke at facaden er i orden, når bunden er råden... og så burde man bruge pengene anderledes... barnet er jo ligeglad med det tøj, bare det har en mor, som ikke er stresset over at økonomien ikke hænger sammen....

Til TS.. Brug din fornuft og luk den kasse kredit... og så sælg tøjet... Så sæt et fast beløb om måneden til tøj, men måske et reelt beløb, så det igen ikke tager overhånd... Synes det er flot, at du tør står ved det, så nu skal handlingen bare med....

Anmeld

24. maj 2011

JustinsMoar

Første skridt er at erkende det, det andet er at gøre noget ved det!
- Og jeg må nok erkende, at jeg har brugt noget nær det samme til min søn.  (19 mdr)

Du siger selv at du skammer dig, men hvis du skammer dig nok - så gør du noget ved det!

Kram herfra, det er ikke sjovt at være dig lige pt.

Anmeld

24. maj 2011

lounika

Mathias Villads skriver:

jeg skylder INGEN peneg nogle steder..  ja har solgt lidt smykker og har været med i en bil ulykke så fik nogle astatings peneg   ..

nej hvis man har gæld og sådan skal man jo tænke over det ...  det helt rigtig... 

men hvis man ikke har og pengne bare bliver brugt anderledes end ander så der jo ik noget galt i det... mange vil ud og rejse og sådan ferie mm vært år... nogle valger anderledes mener jeg bare.. jeg har kun prøvet at rejse 1 gang i mit liv.. men jeg er så også kun 26... men har så alt andet jeg kunne tænke mig...

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Anonym skriver:

der er jo bytte ret på 14. dage. og det er et stykke tid siden, så kan jeg ikke.

netop, problemet er bare at jeg VED at jeg har et problem men, for aldrig gjort mere ved det end at "idrømme" det.

jeg elsker at købe tøj(mærketøj) men, også name it og h&m og sådan. men, primært mærketøj. altså, jeg kan blive ved. h*n har 4 rengsæt (købte et idag, det 4) det er jo sindsygt.

men, det med at sælge ud, er nok en god ide. tror måske også man for et kik af at se pengene komme ind istedet for ud..

Det lyder egentlig lidt som om du har et shoppe-problem.

Jeg gider personligt ikke at bruge en masse penge på mærketøj, som min søn kun kan bruge i kort tid. Jeg fået i stedet et kick ud af at finde super gode tilbud, har f.eks. fundet Name It bukser til en halvtredser til ham osv.

I stedet for at fortsætte med at bruge en (dyr) kassekredit på tøj, kunne du måske bruge nogle af pengene til at få lidt hjælp til at stoppe shopperiet. Hvad siger faren til det? Og hvordan ser økonomien ikke ud, når barnet er 1 år?

til dig,  og håber du får styr på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.