har brugt 34.000,- kr kun på tøj til mit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Jamen så bliver du da nødt til at gå tilbage med det der stadig er pris på og det der er brugt enkelte gange må du sælge på Trendsales eller lignende. Du havde ikke oprettet dette indlæg hvis ikke du inderst inde vidste at det ikke er holdbart, og at du har et problem, rent økonomisk, vel?  Kom så i gang inden din kassekredit trækker renter!!! 

der er jo bytte ret på 14. dage. og det er et stykke tid siden, så kan jeg ikke.

netop, problemet er bare at jeg VED at jeg har et problem men, for aldrig gjort mere ved det end at "idrømme" det.

jeg elsker at købe tøj(mærketøj) men, også name it og h&m og sådan. men, primært mærketøj. altså, jeg kan blive ved. h*n har 4 rengsæt (købte et idag, det 4) det er jo sindsygt.

men, det med at sælge ud, er nok en god ide. tror måske også man for et kik af at se pengene komme ind istedet for ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

kunne du ikke prøve at få solgt noget af det? Så får du jo lidt af pengene tilbage igen

bestemt.

god ide

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Anonym skriver:

nemt at sige, svært at gøre.

Jeg tror at hvis man har et problem med at man shopper for meget, så ville det være en god ide at få snakket med banken om, om det ikke kunne lade sig gøre at få det lavet om til et lån i stedet for. Problemet med kassekreditten er jo, at så snart du har indbetalt noget på kassekreditten, så kan du jo stadig gå ud og fortsætte med at købe tøj. Hvorimod at hvis du dropper kassekreditten, og får den lavet om til et lån, kan du jo ikke gøre det mere

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Det er jo bare at stoppe krediten og betale ind på den.. ja det er letter sagt end gjort...

netop. og, det er der problemet er.

jeg vil smadder gerne, men kan simpelthen ikke. jeg skal stadig kunne købe lidt, hvis jeg har lyst. kan bare ikke finde en ordenlig måde. men, kunne fx. som rosa skrev sælge ud, og evt. sige max. 500kr om månede eller noget lign. til nyt tøj til barnet.

Anmeld

24. maj 2011

Mira0911

Anonym skriver:

netop. og, det er der problemet er.

jeg vil smadder gerne, men kan simpelthen ikke. jeg skal stadig kunne købe lidt, hvis jeg har lyst. kan bare ikke finde en ordenlig måde. men, kunne fx. som rosa skrev sælge ud, og evt. sige max. 500kr om månede eller noget lign. til nyt tøj til barnet.

Synes bestemt du skal tage snakken med banken... 

Anmeld

24. maj 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Jeg tror at hvis man har et problem med at man shopper for meget, så ville det være en god ide at få snakket med banken om, om det ikke kunne lade sig gøre at få det lavet om til et lån i stedet for. Problemet med kassekreditten er jo, at så snart du har indbetalt noget på kassekreditten, så kan du jo stadig gå ud og fortsætte med at købe tøj. Hvorimod at hvis du dropper kassekreditten, og får den lavet om til et lån, kan du jo ikke gøre det mere

det var lige netop det jeg elskede ved kassekrediten, man føler konstant man har penge. hver månede overfører vi 2000,- til den. men, de er brugt inden måneden er omme(+ mere) og det er jo bare ikke normalt.

min indtægt er 12.000

min mands er cirka 18.000

og vi har en husleje på 10.000, tv/internet/hjem telefon 600, mobiler 1000, mad 4000/5000 osv de andre små ting( som normalt er tøj) vi er 3 personer, og vores barn er lige knapt 8 måneder.

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

Anonym skriver:

det var lige netop det jeg elskede ved kassekrediten, man føler konstant man har penge. hver månede overfører vi 2000,- til den. men, de er brugt inden måneden er omme(+ mere) og det er jo bare ikke normalt.

min indtægt er 12.000

min mands er cirka 18.000

og vi har en husleje på 10.000, tv/internet/hjem telefon 600, mobiler 1000, mad 4000/5000 osv de andre små ting( som normalt er tøj) vi er 3 personer, og vores barn er lige knapt 8 måneder.

Jeg ved at man også kan få banken til at sænke kassekreditten f.eks. hver måned eller hver 3 måned, sådan at den falder med et vist beløb, for så at ende på 0 efter en længere periode. Måske det var en løsning? så kan du jo stadig bruge kassekreditten, men samtidig bliver gælden også mindre og mindre

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

altså en kassekredit er jo ikke vores penge det er nogle vi "låner" hvis man kan síge det sådan, det er bare billigere end at tag et lån.

- jeg tænker ikke så meget på folk som ikke har råd til en vinterjakke eller julegaver, det lyder sikkert helt forkert. nu må du ikke misforstå mig.

men, jeg elsker at købe tøj til mit barn(har kun en) og ved at h*n er ligeglad med hvad h*n har på, men jeg elsker simpelthen mærkertøj og der kommer du jo hurtigt af med 500,- for et par jeans. også løber det jo hurtigt op..

og du har fuldstændig ret, men.. ved siden af det. har vi også en opsparing til h*n der bliver indbetalt 200,- om måneden.. og vi har også en til os selv.

det bare surt, når man skal begynde at sætte penge derind på kassekrediten.. for at få den i 0

Jamen jeg forstår da udmærket dine argumenter..men på sigt er de jo slet ikke holdbare..for hvilken glæde har dit barn af så meget og så dyrt tøj?
Det giver dem i længden kun forvendte vaner, og du gør dit barn en bjørnetjeneste, for hvad med den dag der evt kommer modgangstider og du har et bundforkælet barn, der er vant til at få i hoved og den der vender bagud?
Hvad vil du så gøre?

Så mit råd til dig er..stop pengeforbruget og tænk dig om, brug fornuften.
Og spørg så lige dig selv hvad det er du forsøger at erstatte med indkøb af tøj til dit barn?

Anmeld

24. maj 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Som overskriften siger.

Har en kassen kredrit som kun primært er til tøj(til vores barn) og har lige siddet og regnet ud, og har brugt så mange penge på kun 4 mdr skammer mig virkelig.

og det er kun tøj.

Jeg tror godt, jeg ved hvem du er

Har jeg ret??

Anmeld

24. maj 2011

Muffinmus

Den kaqsse kredit skal bare væk og det kan da ikke gå for stærkt!!!

Kender godt de lækre impulskøb, tro mig, men jeg bruger KUN de penge jeg har, ikke mere.

Og så må man gerne købe dyrt tøj, man er simpelthen bare nødt til at købe mindre af det.

Som du selv siger, hvad fanden skal en 8 mdr gammel baby med 4 sæt regntøj?????DEt er jo helt hen i vejret og du ved det godt. At indrømme er det første skridt på vejen, dernæst at gøre noget ved det i stedet for bare at beklage dig.

Din kassekredit SKAL ned, sig til din bank at den SKAL sættes ned med 1000 som start hver måned de første 5 mdr f.eks, og så sørg for at den max kan komme på 5000 i althvis det er nok, eller må i bare helt af med den, for du kan slet ikke styre dineinkøb...Du er langt fra alene jo, der er mange som dig,men det gælder om at have en smule fornuft og opføre sig ansvarligt. Og at bruge 34.000 kr på tøj er DYBT uansvarligt.

Så, først og fremmest skal du give dig selv en kortere snor og det må du få banken til at hjælpe med.

Ved ikke lige hvordan du shopper, om det er nettet eller butikker, men brems dig selv.

Sig at du må bruge 300 kr om ugen på tøj til dit barn, MAX, er der noget der er dyrere end det du VIL have,så må du lade være med at købe i 2 uger, for så at bruge 600 kr f.eks.

TRAP ned, og sæt grænser for dig selv og overhold dem.

Er det på nettet du shopper, så må du simpelthen holde dig fra nettet af indtil du har stry på din shoppe trang:-) Tillad dig selv at gåpå baby, eller andre sider, men hold dig fra shopping.

DEt skal nok kunne lade sig gøre nu du er mere end opmærksom på dit problem, men det kommer til at kræve du bliver mere ansvarlig på kort tid.-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.