Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

novalfrida

Lise skriver:

Min farfar hedder Herluf - han er lige rundet de 90 år. Jeg synes det er et fint navn  Og ja, han bliver kaldt for Luffe.. Eller Hr. Luffe.

Ja Herluf det squ et fint navn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

SussieThyssen

Stiner skriver:

Lige en kommentar til navnet Bombardine Raketta!Jeg har undervist i historie efter et bogsystem, som hedder "Ind i historien" Af Carsten Overskov (ham som fortalte meget levende historier i Børneradio i 90érne). Den ene bog starter med historien om Raketta Bombardina, hvis far valgte at kalde hende sådan, fordi hun blev født under englændernes bombardement af København i 1807. Det var på det tidspunkt helt nyt, at man kunne sende raketter og bomber ind over en by på den måde(før havde krig været mere mand til mand) og ødelægge på afstand, og det facinerede altså faderen i en sådan grad, at hans (stakkels) datter skulle bære dette særprægede navn. MÆND - ALTSÅ!

Når man googler navnet (som jeg jo altså så kender omvendt) dukker der en del op. Både noget som kæder det sammen med bombardementet af København og noget med 2.verdenskrig - hvad der er korrekt skal jeg ikke kunne afgøre. Det er jo før set, at historiebøger ikke er faktuelt korrekte - men det er den historie, jeg har bildt de stakkels børn ind.

Faktisk kunne de forskellige forklaringer tyde lidt på, at det blot er en vandrehistorie - men undeholdende er det da.

Tjaaa...hvor den stammer fra skal jeg ikke sige, men min mor oplevede da sin onkel fortælle historien med tårende trillende ned af kinderne.
Han var som sagt advokat for høytinget eller hvad det nu hedder i Norge..så man må jo antage, at han ikke ligefrem sad og løj

Men nu du siger det..så har man jo også hørt navnet Bombardine i andre sammenhænge og fortællinger.

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Her er en tråden for et år siden..

Øhh???

Anmeld

17. maj 2011

Darling<3

Lise skriver:

Min farfar hedder Herluf - han er lige rundet de 90 år. Jeg synes det er et fint navn  Og ja, han bliver kaldt for Luffe.. Eller Hr. Luffe.

Det er ikke et grimt navn som sådan, men det lyder nu heller ikke for smart

Tror alle med det navn bliver kaldt Luffe

Anmeld

17. maj 2011

Anonym

I folkeskolen var der en dreng i et par klasser over mig som hed Øvli, og jeg har altid syntes at det var et pænt mærkeligt navn, hans søster hed Gedske, men hun skiftede vist nok navn da hun blev ældre (tror jeg også at jeg ville gøre)

min mands bedstefar hed Brynjolf og dét er et navn jeg virkelig kommer til at fnise over hver gang jeg hører det

Anmeld

17. maj 2011

Anonym

Jeg gik en gang i klasse med en, der hed Bue - hans bror hed dog ikke Pil

Anmeld

17. maj 2011

2xlykke

Anonym skriver:

Jeg gik en gang i klasse med en, der hed Bue - hans bror hed dog ikke Pil

Jamen skønt at høre der er forældre der dog har lidt hjemme på første etage så... 

Anmeld

17. maj 2011

Anonym

Min kæreste hedder Svend Åge.... Bliver kaldt Svende

Jeg skulle have heddet Jytte, men det blev da heldigvis ændret.

Prøv lige at tænk, Jytte og Svend Åge, folk ville jo tro at vi var et ægtepar i 70'erne

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

https://www.baby.dk/debat/36741pi1/ordet-er-frit/familier-med-kiksede-sjove-anderledes-navne----.aspx

Ahh...ja..den var så om familier..denne her er bare om mærkelige navne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.