Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

33.316 visninger
204 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2011

SussieThyssen

Hver generation har jo sine "fnisenavne" som min mor og jeg kalder dem.
Det er navne, der får os til at grine eller fnise og tænke "Eiii..det kan man altså ikke kalde et barn".
Som regel hænger det jo sammen med et eller andet menneske eller tema, der har været særligt fremme til debat i eller omkring den generation.

Men der findes jo også de navne som er totalt overdrevne.
Min mors onkel som var sagfører i Norge, havde efter krigen en sag, hvor en familie ville kalde deres lille datter Bombardine Raketta.

Ja hvad giver I mig...og hvorfor? Fordi hun var født under et luftangreb i et beskyttelsesrum.
Familien vandt iøvrigt sagen og fik lov til at døbe hende det navn.

Hvilke navne får jer til at fnise???...Og jo I må gerne være anonyme.
Og lad nu være med at blive fornærmede. Fordi en synes et navn er morsomt eller forfærdeligt, så er det jo ikke for at fornærme nogen personligt..der ER bare navne, man ganske enkelt ikke kan snuppe.
I vores familie blander vi os normalt ikke i børnenes navne, men der kan altså godt være undtagelser.

Så op med posen...fortæl om underlige navne, navne I har hørt om, som I ALDRIG ville kalde jeres, om de fjerne forfædres underlige navne..og den slags.
Men som sagt..ingen sure miner eller mopserier

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

twinny

Jeg kendte en gang en pige, der hed Bothilde...  Det ville jeg nok aldrig døbe min datter.. fnis....

Anmeld

17. maj 2011

Glad Giraf

Jeg læste engang om nogen der havde kaldt deres dreng for Luckyboy... altså som heldig dreng... Den er jeg altså aldrig kommet mig over... synes mest af alt det lyder som en hest

Anmeld

17. maj 2011

Dinna88

Pigenavnet Panik. det er fandme til grin

Anmeld

17. maj 2011

maryjane

Min kusine gik i folkeskole med en dreng der hed Adler, det har vi nu grint meget af.

Det er muligt det er et navn der lyder bedre på et andet sprog, men dansk, nej tak.

Anmeld

17. maj 2011

miss freja

Pigenavnet Knirke

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

Pigenavnet Panik. det er fandme til grin

Panik er faktisk et grøndlandsk pigenavn og betyder "Pige".

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Åhh, ved ikke om jeg fniser af dem her, synes egentlig det er virkelig smagløst....men kender en mand der hedder Alfons og hans datter hedder Lolita....smart, ikke...

Så er der en af min søsters veninder der hedder Rosina...og min nevø hedder Gunnar, det skulle jeg lige vende mig til, men nu hedder han bare det...

Og så hed en af mine skønne borgere Bente-Lone...det er da bare så super gennemført...

Anmeld

17. maj 2011

JacobsMoar

Et navn som jeg kun har hørt om to gange er Jade..

Første gang jeg hørte om det var for nok 10 år siden hvor jeg var på ridelejr, allerede der tænkte jeg at det var da et spøjst navn..

For et par uger siden var jeg med min venindes datter til stævne, og ikke om der var en Jade mere.. Jeg konstaterede at det, ud fra hvor hun kom fra ovs. kun kunne være den sammen 

Anmeld

17. maj 2011

Dinna88

SussieThyssen skriver:

Panik er faktisk et grøndlandsk pigenavn og betyder "Pige".

Nu ville jeg heller aldrig kalde mig datter for "Pige" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.