Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Sees

Jeg har altid synes at mit eget navn var vildt mærkeligt, METTE!
Mette - Mædde - Mætte .. HVORFOR? - Det er jo viiiiildt kedeligt.
Og hvis man nu skal stave det som man virkelig siger det, så bliver det til Mæddøh!

Derudover har jeg et hold bekendte, som lige har fået tvillinger .. Tove og Otto hedder de .. Den skulle jeg altså også lige smage lidt på

Ja, og så forstår jeg nok ikke navne som Kirke, Tidsel, Truck og Tortilla!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

MortilCilas

Tyr og Fyr - drenge navne.
Kiwi - Pigenavn.

Nu hedder min kat Kiwi, og kun fordi jeg synes det var sp underligt, at hun bare måtte hedde det

www.ditbarnsnavn.dk/navnemaskinen

Der finder man de underligeste og godkendte navne

Anmeld

17. maj 2011

mulle7430

jeg kan ikke lige mit navn og har aldrig kunne det ...sys  det er også et mærkeligt navn

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Ahh...ja..den var så om familier..denne her er bare om mærkelige navne

Underlige navne til mennesker som ikke er en del af en familie...ja ja, det kan jeg godt se...det er jo slet ikke sammenligneligt...ehhh...

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Cilas skriver:

Tyr og Fyr - drenge navne.
Kiwi - Pigenavn.

Nu hedder min kat Kiwi, og kun fordi jeg synes det var sp underligt, at hun bare måtte hedde det

www.ditbarnsnavn.dk/navnemaskinen

Der finder man de underligeste og godkendte navne

Nåja...heldigvis er navnet som Suzanne Brøggers hunkatte principielt hedder ikke godkendt..det skulle da lige være i det lægevidenskabelige fakultet indenfor slang
Hendes hunkatte hedder nemlig *isse ..med "Ph" 

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Sees. skriver:

Jeg har altid synes at mit eget navn var vildt mærkeligt, METTE!
Mette - Mædde - Mætte .. HVORFOR? - Det er jo viiiiildt kedeligt.
Og hvis man nu skal stave det som man virkelig siger det, så bliver det til Mæddøh!

Derudover har jeg et hold bekendte, som lige har fået tvillinger .. Tove og Otto hedder de .. Den skulle jeg altså også lige smage lidt på

Ja, og så forstår jeg nok ikke navne som Kirke, Tidsel, Truck og Tortilla!

Tjaaa..jeg kunne heller ikke lide mit oprindelige navn..så det skiftede jeg ud og tog det som min far oprindeligt gerne ville have kaldt mig...for det kan jeg godt lide

Anmeld

17. maj 2011

NinaNymannMadsen

årh der er et navn der virkelig har hængt fast fra da ejg arbejde på plejehjem og det er Rigmor, jeg syntes det virkelig er et mærkeligt navn da men meget populært den gang de var unge jo da der var flere på plejehjemmet der hed det.

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Astasmor skriver:

årh der er et navn der virkelig har hængt fast fra da ejg arbejde på plejehjem og det er Rigmor, jeg syntes det virkelig er et mærkeligt navn da men meget populært den gang de var unge jo da der var flere på plejehjemmet der hed det.

Orkja...da jeg var barn og boede på Stenlillekanten i Vestsj. der var Rigmor næsten det navn hveranden gårdmandskone havde..så det var åbenbart populært i det område for piger født i årene omkring århundredeskiftet.

Anmeld

17. maj 2011

Zafir

Igennem flere jobs jeg har haft, har jeg haft en del kundekontakt. Og da jeg var yngre samlede jeg på sjove navne. Desværre kan jeg ikke huske så mange lige nu, men et der lige sidder i mit hovede var en skoleinspektør et sted i Jylland der hed/ hedder Bent Elhegn. Det har jeg altid fniset lidt over.
I Norge har de også mange sjove navne. Blandt andet vores veninde der hedder Siv-Heidi, som har en far der hedder Svend-Børge.

Anmeld

17. maj 2011

NinaNymannMadsen

SussieThyssen skriver:

Orkja...da jeg var barn og boede på Stenlillekanten i Vestsj. der var Rigmor næsten det navn hveranden gårdmandskone havde..så det var åbenbart populært i det område for piger født i årene omkring århundredeskiftet.

ja det må man da sige. syntes bare det er så underligt det navn. men det også fordi det jo mere eller mindre er uddød idag.

min ene kusine hedder Camia det er et rigtig sødt navn godt nok, men har aldrig hørt noget ligne og lgie da jeg fik det afvide gik der da også noget tid inden jeg kunne sige det rigtigt kom til at kalde hende camilla nogen gange og så blev hun sur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.