Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Benjamins'mor

Jeg gik engang i klasse med en der hed Vjollca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Majeha

Sees. skriver:

Men min far ville gerne have at jeg skulle hedde Nicolaj

Det skulle jeg have heddet, hvis jeg var blevet en dreng.

Der er mange navne, som jeg for 10 år siden syntes var viiildt mærkelige, men som i dag er ved at være ok populære. Bl.a. Oline og Ulrikke.

Og så gik jeg i børnehave med et søskendepar, der hed/hedder Karen-Margrethe og Ole-Bent.

Og så til de kendtes navne. Synes det er ligesom om, at er man kendt, så skal barnet også hedde noget specielt (læs: underligt). F.eks. Lasse Rimmers døtre på hhv. 8 og 4 år, Pippi Alberte og Hedvig Betty.

Og så læste jeg på et andet forum, at der var der har en søn, som hedder Fnalle. Men alt er jo smag og behag

Anmeld

17. maj 2011

Majeha

Nårh ja, der var også min venindes veninde, jeg mødtes med for en 7 år siden. Hun hed Olga, og hun lignede/var bare slet ikke "en" Olga. Men hun var fra Rusland, og der er det jo meget normalt, hehe

Anmeld

17. maj 2011

SSL

Maggieh skriver:

ej, det var bare en joke :p hehe

jeg kan hverken lide elvisa eller elvis

Hehe, men man er vel høflig og skriver "kan gå an...." hehe..

Anmeld

17. maj 2011

SSL

Honnie's Wife:) skriver:

Thormod er virkelig kikset, man er bare dømt til at blive moppet i folkeskolen med sådan et navn:/

Godt du blev en pige Bjørn er ikke et kønt navn... Hehe..

Min morfar hed Herluf, måske var det smart en gang, men det er det sku ikke idag Haha.. Luffe drengen

ha ha ha, Herluf Hvor sjovt.. Det må ha været fe' at hedde det da han var en ung knight

Jeg arbejde sammen med en Thor-bjørn, dét skulle jeg også vænne mig til, heeey - Thor-bjørn er en blanding af dit og mit drengenavn GPDT at vi blev piger hva

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Majeha skriver:

Det skulle jeg have heddet, hvis jeg var blevet en dreng.

Der er mange navne, som jeg for 10 år siden syntes var viiildt mærkelige, men som i dag er ved at være ok populære. Bl.a. Oline og Ulrikke.

Og så gik jeg i børnehave med et søskendepar, der hed/hedder Karen-Margrethe og Ole-Bent.

Og så til de kendtes navne. Synes det er ligesom om, at er man kendt, så skal barnet også hedde noget specielt (læs: underligt). F.eks. Lasse Rimmers døtre på hhv. 8 og 4 år, Pippi Alberte og Hedvig Betty.

Og så læste jeg på et andet forum, at der var der har en søn, som hedder Fnalle. Men alt er jo smag og behag

Fnalle...eii seriøst???

Anmeld

17. maj 2011

Dansker I Holland

SussieThyssen skriver:

Fnalle...eii seriøst???

Haha tænkte jeg osse Griner... For pokker da nogle underlige navne Bestemt heller ikke nogle navne jeg ville så meget som tænke over hehe

Anmeld

17. maj 2011

Darling<3

Nåh ja, så har min lillebror sku da også en kammerat som hedder _ ANTON BERG!

Anmeld

17. maj 2011

Darling<3

SSL skriver:

ha ha ha, Herluf Hvor sjovt.. Det må ha været fe' at hedde det da han var en ung knight

Jeg arbejde sammen med en Thor-bjørn, dét skulle jeg også vænne mig til, heeey - Thor-bjørn er en blanding af dit og mit drengenavn GPDT at vi blev piger hva

Det kunne da have været kønt hvis vi havde været drenge, og endda søskende haha...

Meeen, er faktik glad for at jeg ikke endte med en tisser mellem benene

Anmeld

17. maj 2011

aya-zia

SussieThyssen skriver:

Hver generation har jo sine "fnisenavne" som min mor og jeg kalder dem.
Det er navne, der får os til at grine eller fnise og tænke "Eiii..det kan man altså ikke kalde et barn".
Som regel hænger det jo sammen med et eller andet menneske eller tema, der har været særligt fremme til debat i eller omkring den generation.

Men der findes jo også de navne som er totalt overdrevne.
Min mors onkel som var sagfører i Norge, havde efter krigen en sag, hvor en familie ville kalde deres lille datter Bombardine Raketta.

Ja hvad giver I mig...og hvorfor? Fordi hun var født under et luftangreb i et beskyttelsesrum.
Familien vandt iøvrigt sagen og fik lov til at døbe hende det navn.

Hvilke navne får jer til at fnise???...Og jo I må gerne være anonyme.
Og lad nu være med at blive fornærmede. Fordi en synes et navn er morsomt eller forfærdeligt, så er det jo ikke for at fornærme nogen personligt..der ER bare navne, man ganske enkelt ikke kan snuppe.
I vores familie blander vi os normalt ikke i børnenes navne, men der kan altså godt være undtagelser.

Så op med posen...fortæl om underlige navne, navne I har hørt om, som I ALDRIG ville kalde jeres, om de fjerne forfædres underlige navne..og den slags.
Men som sagt..ingen sure miner eller mopserier

Kærligst
Sussie

hvis min mor havde fået lov til at bestemme mit navn skulle jeg ha heddet ANNAHITTA ...... TAK SØDE FAR TAK...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.