Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

otlitrom

Neon skriver:

kender I det når det lige pludselig går op for en at der er noget der lyder underligt? Sådan havde jeg det forleden med navnet Jytte.. Jytte, det lyder da sjovt.

Hihi, ja! Det kender jeg godt. Man kommer ligesom til at "smage" på lyden af et navn, og pludselig skærer det bare i ørene.. Sådan har jeg det med navnet Lars.. (Undskyld hvis jeg støder nogen)... Men det lyder virkelig sært, hvis man former det i munden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

TbCp

Min kusines ex hedder John Rune

Og så var vi til konfirmation forrige søndag hvor der blev snakket om slægten... der var en der havde heddet Agamine (ved ikke hvordan det staves)

Anmeld

17. maj 2011

TbCp

Nå ja så har vi et par tvillinger i bekendtskabskredsen som hedder Lis og Ulla.... ikke specielt mærkelige navne, men skulle alligevel vænne mig til at unge mennesker hed sådan...

Og så har jeg engang kysset lidt på en Bruno

Anmeld

17. maj 2011

MinNoah

Jeg bryder mig ikke om navne som "også er en ting" fx, Sten, Bjørn, Storm, Bror... Virkelg kiksede navne i mit hoved... Generelt kan jeg ikke lide navne som lyder rigtig "Hårde" - her indgår også navnet Storm fx og Thor...

Og ellers er der navnet Brian som forevigt vil minde alle om "brian-typerne" altså de "seje" fyrer..

Connie kommer nok heller aldrig på mode igen

Bo og Bothilde er også skrækkelige navne Og Ib... er ikke så meget til en-stavelses navne....

Anmeld

17. maj 2011

TbCp

Jeg har også arbejdet sammen med en der hed Putte!

Og så har jeg gået på efterskole med en Adam Griis (som havde den største opstoppernæse)

Og min venindes mor gik i klasse med en Tom Eske

Anmeld

17. maj 2011

2xlykke

Kender til et tvillingepar som hedder Dan og Mark... Skrækkeligt. Og to søster i vores naboby hedder Bue og Pil. 

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Hver generation har jo sine "fnisenavne" som min mor og jeg kalder dem.
Det er navne, der får os til at grine eller fnise og tænke "Eiii..det kan man altså ikke kalde et barn".
Som regel hænger det jo sammen med et eller andet menneske eller tema, der har været særligt fremme til debat i eller omkring den generation.

Men der findes jo også de navne som er totalt overdrevne.
Min mors onkel som var sagfører i Norge, havde efter krigen en sag, hvor en familie ville kalde deres lille datter Bombardine Raketta.

Ja hvad giver I mig...og hvorfor? Fordi hun var født under et luftangreb i et beskyttelsesrum.
Familien vandt iøvrigt sagen og fik lov til at døbe hende det navn.

Hvilke navne får jer til at fnise???...Og jo I må gerne være anonyme.
Og lad nu være med at blive fornærmede. Fordi en synes et navn er morsomt eller forfærdeligt, så er det jo ikke for at fornærme nogen personligt..der ER bare navne, man ganske enkelt ikke kan snuppe.
I vores familie blander vi os normalt ikke i børnenes navne, men der kan altså godt være undtagelser.

Så op med posen...fortæl om underlige navne, navne I har hørt om, som I ALDRIG ville kalde jeres, om de fjerne forfædres underlige navne..og den slags.
Men som sagt..ingen sure miner eller mopserier

Kærligst
Sussie

Her er en tråden for et år siden..

Anmeld

17. maj 2011

Frk.S

læste for flere år tilbage om to navneændringer:

Skrammer Sølvguitar og Ølla Trompetbakke

hmm... Opfindsomt!

Ha ha ha, ja Skrammer Sølvguitar har jeg også hørt om:

http://www.bt.dk/nyheder/mit-navn-er-skrammer-soelvguitar

Der var da også engang en mand der kaldte sig for Playstation - senere ville han så ændre det til Playstation 2 (ved ikke om han også har ændret det til Playstation 3 )

Man kan generelt få sig et godt grin ved at kigge på godkendte navne. At man fx kan kalde sin søn for Skat. Det er da synd.

Man kan også kalde sin søn for Stygge, Slim og Sok.
Det er jo så populært med flere navne, så hvorfor ikke Stygge Slim-Sok!

Jeg har hørt om nogle hvis børn hed Cirkeline og Frederik (egentlig meget søde navne - men sammen?!)

Har også hørt om søskende der hede Bue og Pil

Anmeld

17. maj 2011

Anonym

da min far i hans unge dage var lærling hos en mekaniker hed en af kollegaerne Bror (ikke lige et navn efter min smag, men fred være med det)... det var ikke det værste han valgte at blive gift med en dame der hed Søster!!

Jeg var meget længe om at tro på denne historie, men altså har fået det bekræftet fra flere personer nu... Synes simpelthen det er for mærkeligt, både navnene i sig selv, men da især sammen!!

Kan se det for mig, præsten siger: tager du Bror, Søster til din ægte hustru... Ej det kan man da ikke!!! 

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Hernede er der en familie der hedder Taber til efternavn...en af dem hedder Brian Taber og han vandt vidst engang en konkurrence for det mest kiksede navn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.