Underlige navne - En hyggetråd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Magsen

SSL skriver:

Navnet kan også gå an i ental, men som søskende synes jeg det er så skørt når de hedder det samme som dreng/pige, Elvis/Elvisa ..

ej, det var bare en joke :p hehe

jeg kan hverken lide elvisa eller elvis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

SussieThyssen

Julymama skriver:

Jaa, det er lige det man gør .. også at hun havde store fortænder hjalp heller ikke hendes sag 

*Fniis* 

Eii stakkels barn.

Anmeld

17. maj 2011

MaybeBaby

Da jeg læste hele hvad skal barnet hedde bogen, så er der et navn, der bare har sat sig fast: Arla(!!!) som i et pigenavn... SOM I MEJERIET!

Anmeld

17. maj 2011

Magsen

SussieThyssen skriver:

Åse eller Aase, er da et ret almindeligt navn for den generation der ligger lige før mig, men efter min mor.
Især på Bornholm var det populært i efterkrigsårene.

det er alligevel liidt underligt :b heh

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

MaybeBaby skriver:

Da jeg læste hele hvad skal barnet hedde bogen, så er der et navn, der bare har sat sig fast: Arla(!!!) som i et pigenavn... SOM I MEJERIET!

Det hed min fars moster

Men herregud...der er jo også piger der hedder Melita, Gelatine, Brilliantine, osv

Anmeld

17. maj 2011

Ann.

SussieThyssen skriver:

Hmm...kan nu ikke finde det under godkendte drengenavne..så mon ikke det er blevet fjernet igen.

Det kan man kun håbe - ved kun at de havde valgt navnet inden drengen blev født, så håber da det er belvet afvist.

Anmeld

17. maj 2011

Stiner

SussieThyssen skriver:

Hver generation har jo sine "fnisenavne" som min mor og jeg kalder dem.
Det er navne, der får os til at grine eller fnise og tænke "Eiii..det kan man altså ikke kalde et barn".
Som regel hænger det jo sammen med et eller andet menneske eller tema, der har været særligt fremme til debat i eller omkring den generation.

Men der findes jo også de navne som er totalt overdrevne.
Min mors onkel som var sagfører i Norge, havde efter krigen en sag, hvor en familie ville kalde deres lille datter Bombardine Raketta.

Ja hvad giver I mig...og hvorfor? Fordi hun var født under et luftangreb i et beskyttelsesrum.
Familien vandt iøvrigt sagen og fik lov til at døbe hende det navn.

Hvilke navne får jer til at fnise???...Og jo I må gerne være anonyme.
Og lad nu være med at blive fornærmede. Fordi en synes et navn er morsomt eller forfærdeligt, så er det jo ikke for at fornærme nogen personligt..der ER bare navne, man ganske enkelt ikke kan snuppe.
I vores familie blander vi os normalt ikke i børnenes navne, men der kan altså godt være undtagelser.

Så op med posen...fortæl om underlige navne, navne I har hørt om, som I ALDRIG ville kalde jeres, om de fjerne forfædres underlige navne..og den slags.
Men som sagt..ingen sure miner eller mopserier

Kærligst
Sussie

Lige en kommentar til navnet Bombardine Raketta!Jeg har undervist i historie efter et bogsystem, som hedder "Ind i historien" Af Carsten Overskov (ham som fortalte meget levende historier i Børneradio i 90érne). Den ene bog starter med historien om Raketta Bombardina, hvis far valgte at kalde hende sådan, fordi hun blev født under englændernes bombardement af København i 1807. Det var på det tidspunkt helt nyt, at man kunne sende raketter og bomber ind over en by på den måde(før havde krig været mere mand til mand) og ødelægge på afstand, og det facinerede altså faderen i en sådan grad, at hans (stakkels) datter skulle bære dette særprægede navn. MÆND - ALTSÅ!

Når man googler navnet (som jeg jo altså så kender omvendt) dukker der en del op. Både noget som kæder det sammen med bombardementet af København og noget med 2.verdenskrig - hvad der er korrekt skal jeg ikke kunne afgøre. Det er jo før set, at historiebøger ikke er faktuelt korrekte - men det er den historie, jeg har bildt de stakkels børn ind.

Faktisk kunne de forskellige forklaringer tyde lidt på, at det blot er en vandrehistorie - men undeholdende er det da.

Anmeld

17. maj 2011

Neon

kender I det når det lige pludselig går op for en at der er noget der lyder underligt? Sådan havde jeg det forleden med navnet Jytte.. Jytte, det lyder da sjovt.

Anmeld

17. maj 2011

N&J

Kaktus - som drengenavn, det syntes jeg altså er mærkeligt

Merle - det får mig til at tænke på en stor snegl eller skildpadde

Sofus - ved ikke hvorfor, men jeg forstår bare ikke navnet

Mit eget navn har jeg aldrig anset som værende mærkeligt, en smule kedeligt og almindeligt, det eneste gode er at når man taler med andre fra udlandet så kan man altid forklare hvad man hedder ved at sige at det er det samme som Tarzans kæreste.. Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.