Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Lone Jakobsen

jeg har hver gang ledt efter navne som jeg følte ville være det helt rigtige. navne som jeg synes var meget smukke og enestående. og gerne navne som jeg bare slet ikke har kunne få ud af hovedet igen.

det ene fik jeg selv godkendt, men de andre var godkendte i forvejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

SSL

- skriver:

Har aldrig ledt efter det specielle.

Men kæresten er polak så vi ville gerne have noget lign noget internationalt. 

Cassandra hørte jeg i en film da jeg var 12 år og fik jeg en datter skulle hun hedde det, en gammel skole veninde har et brev hvor jeg skrev det i Lidt sjovt.

Klemens fandt vi på en polsk navneside.

Kaiser er alm hørt i tyskland.

Og de kan ikke hedde andet... Vi har så valgt noget der er ledt at udtale og skrive. 

Noget JEG ikke kan have er når helt alm fine navne skal have ændret bogstaver eller tilføjet så de bliver helt underlige...

Ingen grund til at gøre et alm fint navn underligt og svært at skrive... 

Det er jo blevet normalt at stav mange navne på forskellige måder, og det er fint - meeeen, som du siger at nogle gør det meget svære end det egentlig er - dét forstår jeg heller ikke!

Kaiser synes jeg er meget hørt som hundenavn (UNSKYLD), men jeg kendte også en gang en fra et persisk land som hed Kaiser ( kan ikk huske hvor han kom fra) Men det er som du siger, forelskelsen i navnet selvføægelig! Og det har jeg ikke tænkt over før, men selvfølgelig er det da det

Men men men, nå så det er sagt, så synes jeg det er synd at man frasortere navne pga. det ikke har en speciel udtalelse, for det findes jo at det bare SKAL være det specielle over navnet ..

Anmeld

15. maj 2011

Fru Hansen

Det er jo en ret sjov debat. 

I virkeligheden er de anderledes navne blevet så almindelige at jeg studser hver gang jeg møder et barn jeg kan stave til uden at skulle spørge hvordan. 
Moden dikterer også at selv helt almindelige navne skal staves anderledes.

Jeg selv hedder noget som folk altid staver forkert, men dog kan udtale. Det er irriterende at skulle stave både fornavn, mellemnavn og enkelte gange også efternavnet (hedder ikke nielsen!).

Mine børn hedder navne som er helt almindelige. De behøver ikke stave dem, der er gerne en enkelt mere i børnehaven/skolen der hedder det samme. MEN vigtigst af alt mine børn lider på ingen måde under at dele deres navn med andre:-).

Mine børn behøver ikke have et unikt navn for at være unikke

Anmeld

15. maj 2011

Vial

En af grundene kunne også være, at man har lyst til et frisk navn, der ikke minder om en bekendt person. Det kan også være lidt kedeligt, når man har hørt navnet 10.000 gange. Så hellere prøve med noget nyt.

Min datters navn skal nok ende op med at blive modenavn. Min søns nok ikke lige modenavn nr. 1, men det er i fremgang.

De er lette at stave, og det ser jeg som en god "dåbsgave"

Hilsner fra Alvin og Violas mor

Anmeld

15. maj 2011

SSL

BellaT skriver:

Vores piges navn er lidt sjældent. Der er ihvertfald ikke mange i DK der hedder Malia. Men det er slet ikke valgt fordi det er specielt. Men fordi vi synes det er smukt.

Men jeg synes faktisk at der burde være meget større spredning på navne. Meget mere forskellighed. Hvorfor skal alle drenge hedde Magnus eller Noah og hvorfor skal alle piger hedde Emma eller Mathilde? Det er såååå kedeligt.

Synes ikke det har noget at gøre med at forældre synes at deres barn er mere unikt end andre. Det synes forældrene med børn med almindelige navne jo også...

Heldigvis er vi nogen der forelsker os i et ikke så hørt navn. For Sofie'er og Frederik'er over det hele bliver da kedeligt og ensformigt.

Det er jeg sikker på at mange vil synes, at min kommende Frederik bare har det keeedeligste navn, MEN - han vil jo ALDRIG være en kedelig Frederik i mine øjne, og nok heller ikke i div. pædagogers osv, hvis lige præcis han charmer sig ind

Anmeld

15. maj 2011

dorthemus

Min datter hedder Runa..det er der (heldigvis) ikke mange der hedder  Det er et nordisk navn, som jeg synes er meget smukt og stærkt. Og passer perfekt til hende

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Eva. skriver:

Jeg finder bare det normale kedeligt...men mine børn har ikke mærkelige navne...som noget med vejr og vind...det er bare ikke så brugte navne, eller det var det ikke...

Og så synes jeg også alle de almindelige navne er pæne, jeg synes bare det er så uorginalt og kedeligt...og har altid været glad for mit navn...som heller ikke er meget brugt men også meget almindeligt..

Jeg tror nærmere jeg stoppede op og tænkte "hvorfor?" Når jeg stødte på de unormale navne, end at jeg tænkte "gab" når jeg stødte på et barn med et orginalt navn Men ja, sådan er vi såå forskellige, heldgivis!

Anmeld

15. maj 2011

SSL

fru-nielsen skriver:

Det er jo en ret sjov debat. 

I virkeligheden er de anderledes navne blevet så almindelige at jeg studser hver gang jeg møder et barn jeg kan stave til uden at skulle spørge hvordan. 
Moden dikterer også at selv helt almindelige navne skal staves anderledes.

Jeg selv hedder noget som folk altid staver forkert, men dog kan udtale. Det er irriterende at skulle stave både fornavn, mellemnavn og enkelte gange også efternavnet (hedder ikke nielsen!).

Mine børn hedder navne som er helt almindelige. De behøver ikke stave dem, der er gerne en enkelt mere i børnehaven/skolen der hedder det samme. MEN vigtigst af alt mine børn lider på ingen måde under at dele deres navn med andre:-).

Mine børn behøver ikke have et unikt navn for at være unikke

Ja, det er nok netop sådan jeg har det

Og dog, jeg kan godt se at selvf. skal ens barn have et specielt navn, hvis det er dét navn man bare er vild med, meen - mine børn får heller ikke specielle navne

Anmeld

15. maj 2011

SSL

KaMa skriver:

En af grundene kunne også være, at man har lyst til et frisk navn, der ikke minder om en bekendt person. Det kan også være lidt kedeligt, når man har hørt navnet 10.000 gange. Så hellere prøve med noget nyt.

Min datters navn skal nok ende op med at blive modenavn. Min søns nok ikke lige modenavn nr. 1, men det er i fremgang.

De er lette at stave, og det ser jeg som en god "dåbsgave"

Hilsner fra Alvin og Violas mor

Det er en mulighed.. Men som jeg har skrevet til andre herinde, så synes jeg det er lidt pudsigt hvis man udelukkende går efter specielle navne, for så er det jeg bare tænker over hvorfor? hvis nu man var vild med navnet Laura, men ikke vælger det fordi det er for normalt :p Kan du følge mig?

Anmeld

15. maj 2011

Vial

SSL skriver:

Det er en mulighed.. Men som jeg har skrevet til andre herinde, så synes jeg det er lidt pudsigt hvis man udelukkende går efter specielle navne, for så er det jeg bare tænker over hvorfor? hvis nu man var vild med navnet Laura, men ikke vælger det fordi det er for normalt :p Kan du følge mig?

Mon ikke man vælger de navne, som man synes er smukkest??

Jeg kan fortælle dig, at jeg længe skubbede navnet "Alvin" væk. Det var for specielt og mærkeligt. Jeg ersatttede det med Villads som er et dejligt navn - som er noget mere normalt, dog ikke overbrugt.

Så læste jeg på Nettet en fødselsberetning. Til sidst stod der, at han skulle hedde Alvin. Så kunne jeg bare ikke undgå det længere. Det skar helt i mig ved tanken om, at min søn ikke skulle hedde det.

Så jeg tog navnet fordi, at jeg ikke kunne lade være!

Viola er bare skide smukt - og også meget normalt egentlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.