fru-nielsen skriver:
Øhh nå. Jeg beklager da at du hader det jeg skriver
Men ikke desto mindre er det min mening. Har jeg skrevet noget som helst om pralende eller at være mere/mindre unik???
Jeg får lidt lyst til at skyde igen og spørge dig om det du skriver, når du siger at alle børn er unikke i forældrenes øjne.
Hvorfor er det så vigtigt at være unik?
Det er vigtigt for mig at mine børn lærer at være en del af et fællesskab. At de lærer at betale skat til en fælles kasse, at de lærer at passe på vores alle sammens natur. At de er socialt velfungerende mennesker med accept af deres medmennesker på trods af forskelligheder.
Nu var det dig der startede med at skrive om at være unik... Ikke mig.
Men jo, jeg synes da at hvert menneske er unikt. Og synes da også at det er vigtigt at vide for et barn, at det er unikt. Vigtigere end at vide at det skal betale skat og følge flokken.. Selvfølgelig er det sociale også vigtigt. At være en del af et fællesskab bestående af unikke individer. Men igen, det har ikke noget med navnet at gøre.
Ang. sætningen.. Så er den nedladende overfor dem der vælger unikke navne. Som om, man bevidst vælger at fremhæve sit barn med et unikt navn. Det er altså ikke alle der gør det.
Jeg kunne godt tænke mig flere forskellige navne i DK, for så ville de specielle navne ikke blive "overbrugt", men der ville være mange flere forskellige navnevalg, uden at folk tænker:"Nå! det var da godt nok specielt!" hver gang de møder en ikke-Magnus..
Anmeld