Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Worldwide

SSL skriver:

Hehe, det er en klassiker med spørgsmålene

Okay, kan slet ikk sige det på dansk, jeg sidder her og prøver og sige det på godt gammel dansk :p

Hvis det skal siges med rigtig tyk (syd)dansk accent er det vel Låre'lai

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Hailiesmom11

Vi har begge traditionelle danske navne og lidt derfor tror jeg gerne vi vil have vores datters navn bliver lidt mere specielt..

Vores datter skal hedder Hailie da vi begge synes det er rigtig sødt og specielt, og vi er faktisk ligeglade med at folk rynker på næsen, det vigtigste er at vi kan lide det...

Anmeld

15. maj 2011

BellaT

SSL skriver:

Det er jeg sikker på at mange vil synes, at min kommende Frederik bare har det keeedeligste navn, MEN - han vil jo ALDRIG være en kedelig Frederik i mine øjne, og nok heller ikke i div. pædagogers osv, hvis lige præcis han charmer sig ind

Nej, selvfølgelig er Frederik ikke kedelig fordi hans navn er (eller fordi jeg synes at det er kedeligt).. Sådan hænger det heldigvis ikke sammen!

Anmeld

15. maj 2011

Maise

SSL skriver:

Clara er da meget moderne fpr tiden ikke?

Jeg passede en skøn-herlig dreng der hed Arthur, han var speciel, på den vildt søde måde Men nej, det er ikke hver dag man møder dét navn

jo clara er vist moderne nok, men Arthur er lidt mere specielt.

Anmeld

15. maj 2011

BellaT

fru-nielsen skriver:

Det er jo en ret sjov debat. 

I virkeligheden er de anderledes navne blevet så almindelige at jeg studser hver gang jeg møder et barn jeg kan stave til uden at skulle spørge hvordan. 
Moden dikterer også at selv helt almindelige navne skal staves anderledes.

Jeg selv hedder noget som folk altid staver forkert, men dog kan udtale. Det er irriterende at skulle stave både fornavn, mellemnavn og enkelte gange også efternavnet (hedder ikke nielsen!).

Mine børn hedder navne som er helt almindelige. De behøver ikke stave dem, der er gerne en enkelt mere i børnehaven/skolen der hedder det samme. MEN vigtigst af alt mine børn lider på ingen måde under at dele deres navn med andre:-).

Mine børn behøver ikke have et unikt navn for at være unikke

Hader den sidste sætning.. Alle børn er unikke i forældrenes øjne. Det har intet med navnet at gøre. Man er altså ikke pralende, fordi man valgt et specielt navn til sit barn.

Anmeld

15. maj 2011

SSL

KaMa skriver:

Mon ikke man vælger de navne, som man synes er smukkest??

Jeg kan fortælle dig, at jeg længe skubbede navnet "Alvin" væk. Det var for specielt og mærkeligt. Jeg ersatttede det med Villads som er et dejligt navn - som er noget mere normalt, dog ikke overbrugt.

Så læste jeg på Nettet en fødselsberetning. Til sidst stod der, at han skulle hedde Alvin. Så kunne jeg bare ikke undgå det længere. Det skar helt i mig ved tanken om, at min søn ikke skulle hedde det.

Så jeg tog navnet fordi, at jeg ikke kunne lade være!

Viola er bare skide smukt - og også meget normalt egentlig.

Jeg tror da der sidder nogle som synes at et mere traditionelt navn er flot, men at de vøælger et specielt, fordi det ska være specielt.. Altså, selvf. kan man lide dét navn man vælger, men at man fravælger et navn pga. det ikke er unikt/specielt nok undre mig, og der er jo nogle som skriver at deres børn hedder noget specielt fordi de ikke skal hedde som de andre børn

Anmeld

15. maj 2011

SSL

BellaT skriver:

Nej, selvfølgelig er Frederik ikke kedelig fordi hans navn er (eller fordi jeg synes at det er kedeligt).. Sådan hænger det heldigvis ikke sammen!

Nej, det er jo lige det, heldigvis da! Ellers skulle jeg da til at finde nye navne hehe..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

- skriver:

Ja, navne kan stadig på mange måder, men nogen gør det nu alligevel lidt mere besværligt end nødvendigt...

Vi har ikke gået efter navne hvor vi tænkte fint dem kan man skrive og sige, men været obs på hvor besværligt det evt måtte være NETOP fordi børnene jo skal leve med dem...

Ja, det gøres nogle gange lidt værre end det lyder, ´fordi det netop skal være specielt :p

Det er også vigtigt at man lige skænker børnene en tanke, når de skal skrive det osv, men omvendt - som jeg skrev tidligere, så tilpasser børnene sig jo deres navne, deres stavemåde osv osv

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Mileva skriver:

Hvis det skal siges med rigtig tyk (syd)dansk accent er det vel Låre'lai

Jeg har måske en idé om det nu Men det klinger da bedst med accent

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

SSL skriver:

Så det er ligesom Nina, men med J i? jeg bliver enorm klog på navne idag, har aldrig hørt det før

Ja lige som Nina men med J i..

Der er ifølge dansk statestik 35 i Dk som er døbt Ninja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.