Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

BellaT

Vores piges navn er lidt sjældent. Der er ihvertfald ikke mange i DK der hedder Malia. Men det er slet ikke valgt fordi det er specielt. Men fordi vi synes det er smukt.

Men jeg synes faktisk at der burde være meget større spredning på navne. Meget mere forskellighed. Hvorfor skal alle drenge hedde Magnus eller Noah og hvorfor skal alle piger hedde Emma eller Mathilde? Det er såååå kedeligt.

Synes ikke det har noget at gøre med at forældre synes at deres barn er mere unikt end andre. Det synes forældrene med børn med almindelige navne jo også...

Heldigvis er vi nogen der forelsker os i et ikke så hørt navn. For Sofie'er og Frederik'er over det hele bliver da kedeligt og ensformigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

SSL

sne190810 skriver:

Jeg skulle lige til at skrive noget lignende!
Jeg er rørende ENIG!  

Mit datter hedder Sne, Sne Melua hvis du vælger at tage hendes mellemnavn med.

Her er det faderen i huset som tager creditten derfra.
Han har valgt navnet, og hvis i vil have en længere, dybere og meningsfyldt begrundelse hvorfor valget faldt på Sne, så må i få hans mail/tlf nummer og få historien fra hans mund.  OOORRRKER ikke at skrive den hele igen.
Men kort fortalt er det et navn han altid havde haft i tankerne at hans førstefødte datter skulle hedde. Lidt ligesom de piger som allerede fra barnsben af, ved hvad deres børn skal hedde.

Jeg havde slet ingen idéer om hvad fanden vi skulle kalde hende, jeg havde været overbevidst om at jeg skulle have en dreng, og det var planlagt hvad han skulle hedde osv .. Men øhm, så kom der en PIGE!  I starten syntes jeg det var alt for ... underligt!! Men vænnede mig langsomt til tanken, og efter en 2-3 måneder syntes jeg det var helt perfekt og det passede bare til os.

Jeg må indrømme og sige at jeg er VILD med dét navn! Jeg synes det er enorm piget og noget så sødt jeg læste det engang i en anden debat herinde, og det er nu bare så sødt Godt valg  

Det minder mig også om, at jeg som barn ikkke var særlig glad for mit navn. Desværre døde min far da jeg var 4år, og et par år efter da jeg begyndte at brokke mig over mit navn, fortalte min mor mig at det udelukkende var min  far som havde valgt det, og så fik det jo også en helt anden betydning for mig  Siden da har jeg været tilfreds med hans valg, på trods af at jeg skulle forklarer det til tider

Anmeld

15. maj 2011

SSL

- skriver:

Ved ikke om du syntes mine ungers navne er specielle, men kort fortalt...

Vi forelskede os i Cassandra, Klemens og Kaiser på lige fod med i forelskede jer i

Frederik eller Nikoline

Vi ledte ikke efter det specielle, men valgte navne der lige var os.

Første graviditet, det blev en Cassandra eller Elias

Anden graviditet: Elias var gået tabt, det stod mellem Gabriel og Klemens, Gabriel syntes vi er rigtig flot men alligevel for tøset.

Trejde graviditet: Det stod mellem Kaiser og Robin

Robin er stadig på "listen".

Det er nu en rigtig god begrundelse  Forelskelsen i navnet og ikke det specielle

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Maja88 skriver:

altså var egentlig ikke fordi jeg synes hun bare var sååååååå sød men navnet.

ej kunne da godt lide pigen, kunne ikke så mange ord, men mit navn kunne hun.

men man har vel en tendens til at hvis man kender en person som man absolut ikke kan lide så kommer ens barn ikke til at hedde det.

og omvendt, så kan det komme på tale

Ja, det har du absolut ret i Hvis man møder en man ikke synes særlig godt om, men havde navnet i tankerne, så er navnet droppet Hehe..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Maise skriver:

min pige hedder Clara. ved ikke om det er specielt, men gammeldags er det.

Hvhis vi får en dreng nsæte gang skal han hedde Arthur. Vi elsker det navn. De fleste synes det er grimt eller specielt.

Selv står jeg helt af når folk hedder Malou, stefanie og den dur.

Clara er da meget moderne fpr tiden ikke?

Jeg passede en skøn-herlig dreng der hed Arthur, han var speciel, på den vildt søde måde Men nej, det er ikke hver dag man møder dét navn

Anmeld

15. maj 2011

Ellim

åhhh elsker simpelthen navnet Frederik 

Som du ved er jeg jo desværre ikke gravid endnu... Meeeenn har da tænkt på en masse navne

Jeg må indrømme at jeg godt kan lide de mere speciale navne (ikke at jeg nødvendigvis syntes at de er flottere end de "normale") Jeg ved ikke helt hvorfor - men ville gerne have at min bebs skal hedde noget ikke mange hedder.. 

Jeg tror måske at der kan være fordi at jeg er vokset op i et rigtig hippi' kollegtiv hvor alle os unger havde nogle meget speciale navne (mit dog det mest normale).. så det skal mit bare også gerne have.. Men jeg er fx også helt vild med navnet Alma (hvilke jo er ret brugt).. hmmm.. Ja godt spørgsmål..

Det skal lige siges at med speciale navne mener jeg fx Elvira, Alfred osv..

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Eva. skriver:

Vi valgte navne der ikke lå i top 50, men det var tilfældigt...tror bare jeg er til alt der skiller sig ud, i stedet for bare at vælge som massen...

Hehe, "Vælge som massen" - der vil jeg tillade mig at citere end anden her i tråden som skriver at man forelsker sig i det navn man nu vælger, om det så er top 10 eller det sjældnere, og dét har jeg ikke tænkt på før, at det jo er fordi man selv er ellevild med dét navn man vælger 

Dog har nogle herinde jo bekræftet min første teori om at man vælger de specielle navne fordi ens børn ikk skal være en Frederik F., eller at de skla have de mere unikke navne fordi man føler jo selv noget heeelt specielt for sine børn

Anmeld

15. maj 2011

SSL

Mileva skriver:

Bliver ALTID spurgt "Er det med Ch eller K?". Er så dødtræt af at skulle stave mit navn selvom det er så et 'normalt' navn..

Lorelai udtales som det staves - altså Lo-re-Lai Men jo, navnet lyder 'bedst' når det blivr udtale med engelsk eller amerikansk accent, men lyder da ganske fint på dansk også

Hehe, det er en klassiker med spørgsmålene

Okay, kan slet ikk sige det på dansk, jeg sidder her og prøver og sige det på godt gammel dansk :p

Anmeld

15. maj 2011

Aves.

SSL skriver:

Hehe, "Vælge som massen" - der vil jeg tillade mig at citere end anden her i tråden som skriver at man forelsker sig i det navn man nu vælger, om det så er top 10 eller det sjældnere, og dét har jeg ikke tænkt på før, at det jo er fordi man selv er ellevild med dét navn man vælger 

Dog har nogle herinde jo bekræftet min første teori om at man vælger de specielle navne fordi ens børn ikk skal være en Frederik F., eller at de skla have de mere unikke navne fordi man føler jo selv noget heeelt specielt for sine børn

Jeg finder bare det normale kedeligt...men mine børn har ikke mærkelige navne...som noget med vejr og vind...det er bare ikke så brugte navne, eller det var det ikke...

Og så synes jeg også alle de almindelige navne er pæne, jeg synes bare det er så uorginalt og kedeligt...og har altid været glad for mit navn...som heller ikke er meget brugt men også meget almindeligt..

Anmeld

15. maj 2011

serinasmor

serina hedder serina fordi navnet passede til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.