Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Maja88

Wulffi89 skriver:

Vi har begge traditionelle danske navne og lidt derfor tror jeg gerne vi vil have vores datters navn bliver lidt mere specielt..

Vores datter skal hedder Hailie da vi begge synes det er rigtig sødt og specielt, og vi er faktisk ligeglade med at folk rynker på næsen, det vigtigste er at vi kan lide det...

skal det så udtales hai- lie eller som hayley

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

NinaNymannMadsen

ved ikke om Asta Maria er et specielt navn. for hver for sig er det jo ikke men til sammen finder man ikke vildt mange der hedder det jo som er hendes alder hvertfald.

hun er opkaldt efter hendes ene olde mor der hed Asta Marie, vi gjorde det mere morderene med at sige maria i stedet fo.
vi kunne blive enige om navnet og det er rigtig flot og passer til hende og vi kunne begge lige navnet og det kan hele familien også.

vi har ikk rigtig snakket om hvad den næste skal hedde endnu vi har da nogen forslag oppe at vende men det bliver ved forslag da vi endnu ikk ved kønnet på baby

Anmeld

16. maj 2011

hekran

SanneBoe skriver:

Tja, specielle er de måske lidt, men jeg elsker dem og mine drenge skulle ikke hedde noget som alle hed, derfor var vi læææææænge om at finde navne til dem og som vi jo også selv syntes om, hvad andre så syntes, kan vi ikke tage os af

Så her blev det til Lauge og Hjalte

Eeeelsker dine babynavne! Gudesmukke!

Anmeld

16. maj 2011

komodo

For mig handler det om nogle navne jeg bare elsker og har kaldt mine drenge i maven og om sombolik, de har alle kai i deres navn, det symbolisere at de høre sammen som brødre, den sidste bliver en lille Sharkai og i tilfælde af en pige en lille Irmelin

Anmeld

16. maj 2011

Mum33

BellaT skriver:

Vores piges navn er lidt sjældent. Der er ihvertfald ikke mange i DK der hedder Malia. Men det er slet ikke valgt fordi det er specielt. Men fordi vi synes det er smukt.

Men jeg synes faktisk at der burde være meget større spredning på navne. Meget mere forskellighed. Hvorfor skal alle drenge hedde Magnus eller Noah og hvorfor skal alle piger hedde Emma eller Mathilde? Det er såååå kedeligt.

Synes ikke det har noget at gøre med at forældre synes at deres barn er mere unikt end andre. Det synes forældrene med børn med almindelige navne jo også...

Heldigvis er vi nogen der forelsker os i et ikke så hørt navn. For Sofie'er og Frederik'er over det hele bliver da kedeligt og ensformigt.

Jeg har en ganske almindelig - og åbenbart keeeeedelig Noah. Vi syntes, ligesom Jer, at det var et super sødt navn til ham. I dag er der mange flere navn, så sandsynligheden for at møde en i samme klasse der hedder det samme er minimal.

Der er jo en årsag til at nogle navne bliver populære (og i nogles øjne kedelige). Det er fordi mange folk godt kan lide dem og syntes de er flotte. Ligesom de specielle navne er specielle, fordi mange har undgået dem og valgt dem fra.

Dessuden er et navn jo kun specielt de første 3-4 gange du møder personen. Så vender man sig til det og så bliver det jo også "bare normalt"

Anmeld

16. maj 2011

Stjernestoev

Jeg vil gerne ha' en Cirkel.. :-) Det er så fint et navn!

Anmeld

16. maj 2011

Maja88

Stjernestøv skriver:

Jeg vil gerne ha' en Cirkel.. :-) Det er så fint et navn!

ej hvor sjovt. en jeg gik i gymnasiet med, vil også have det navn til hendes datter hvis hun engang får sådan en

Anmeld

16. maj 2011

Hvem?

Marita skriver:

Eeeelsker dine babynavne! Gudesmukke!

1000 mange tak, er også glad for vi valgte dem i sidste ende

Anmeld

16. maj 2011

Stjernestoev

Maja88 skriver:

ej hvor sjovt. en jeg gik i gymnasiet med, vil også have det navn til hendes datter hvis hun engang får sådan en

Hvor sjovt. Det er ellers sjælendt at folk kan lide det. Alle plejer at sige "Skal din dreng så hedde trekant?" :-D

Anmeld

16. maj 2011

BellaT

I.E.K. skriver:

Jeg har en ganske almindelig - og åbenbart keeeeedelig Noah. Vi syntes, ligesom Jer, at det var et super sødt navn til ham. I dag er der mange flere navn, så sandsynligheden for at møde en i samme klasse der hedder det samme er minimal.

Der er jo en årsag til at nogle navne bliver populære (og i nogles øjne kedelige). Det er fordi mange folk godt kan lide dem og syntes de er flotte. Ligesom de specielle navne er specielle, fordi mange har undgået dem og valgt dem fra.

Dessuden er et navn jo kun specielt de første 3-4 gange du møder personen. Så vender man sig til det og så bliver det jo også "bare normalt"

Noah er også et rigtigt flot navn. Jeg har også selv en Phillip, som ikke er et specielt navn. Jeg kan godt lide at man vælger ud fra hvad man synes er flot. Og ikke ud fra popularitet eller sjældenhed eller hvad andre måtte mene om navnet. 

Men stadig kunne jeg godt tænke mig flere forskellige navne. Så folk ikke falder i svime af forbavselse over de anderledes navne. 

Men igen, hvis jeg fik en dreng mere (som jeg ikke gør!), så ville jeg gerne have en Lucas/Lukas. Og det er da så kedeligt og almindeligt og brugt. Men det er så flot...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.