Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

BellaT

Stjernestøv skriver:

Hvor sjovt. Det er ellers sjælendt at folk kan lide det. Alle plejer at sige "Skal din dreng så hedde trekant?" :-D

Ha Ha!

Jeg kan også rigtig godt lide det. Navnet er jo det samme som Lærke, Silke, Lilje, Bjørn og Storm. Det er bare fordi det er nyt og derfor ikke så brugt endnu, at folk reagerer sådan, tror jeg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Hailiesmom11

Maja88 skriver:

skal det så udtales hai- lie eller som hayley

Det skal udtales som man gør på engelsk hai-lie

Anmeld

16. maj 2011

Maddox

BigBabyWish skriver:

Glemte at skrive at jeg selv hedder Filippa - hvilket også er et lidt specielt navn...  

Smukt navn  Det hedder min datter!

Nu er der efterhånden ved at være mange der hedder det, men da jeg valgte det til min datter, kendte jeg ikke nogen med navnet og havde kun hørt om en som hed det (Nicolaj Coster Waldau's datter).

Faktisk fandt jeg på det, fordi jeg mens jeg var gravid sad og læste i et blad, hvor der var en reklame for tøjmærket Filippa K. Jeg sagde navnet flere gange for mig selv - og det var PERFEKT!!!

Jeg valgte navnet fordi jeg altid selv er blevet kaldt ved efternavn i skolen, fordi der ALTID har været mindst én mere med mit navn i klassen - på ALLE de skoler hvor jeg har gået. Det ville jeg gerne undgå for min datter. Men guess what... I hendes klasse er der  nu 2 Filippa'er, oven i købet stavet på samme måde.. hvad er oddsene lige, når vi bor i sådan en lille bitte flække??? Og så er der endda en 3 i klassen som hedder Philippa til mellemnavn

Min søn hedder Silas, og det er jo sådan set heller ikke ret specielt mere

Anmeld

16. maj 2011

Topp

SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

jeg valgte Liva - fordi jeg engang kendte den mest bedårende lille pige med det navn - så var HELT fast inden jeg blev gravid

Anmeld

16. maj 2011

Topp

SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

jeg valgte Liva - fordi jeg engang kendte den mest bedårende lille pige med det navn - så var HELT fast inden jeg blev gravid

Anmeld

16. maj 2011

Filippa & Liva

Solajma skriver:

Smukt navn  Det hedder min datter!

Nu er der efterhånden ved at være mange der hedder det, men da jeg valgte det til min datter, kendte jeg ikke nogen med navnet og havde kun hørt om en som hed det (Nicolaj Coster Waldau's datter).

Faktisk fandt jeg på det, fordi jeg mens jeg var gravid sad og læste i et blad, hvor der var en reklame for tøjmærket Filippa K. Jeg sagde navnet flere gange for mig selv - og det var PERFEKT!!!

Jeg valgte navnet fordi jeg altid selv er blevet kaldt ved efternavn i skolen, fordi der ALTID har været mindst én mere med mit navn i klassen - på ALLE de skoler hvor jeg har gået. Det ville jeg gerne undgå for min datter. Men guess what... I hendes klasse er der  nu 2 Filippa'er, oven i købet stavet på samme måde.. hvad er oddsene lige, når vi bor i sådan en lille bitte flække??? Og så er der endda en 3 i klassen som hedder Philippa til mellemnavn

Min søn hedder Silas, og det er jo sådan set heller ikke ret specielt mere

Årh, hvor skønt at høre!

synes også Filippa er et super smukt og sødt navn.

men ja, du har ret i at flere og flere hedder det efterhånden, jeg kan huske første gang jeg hørte om en anden pige der også hed Filippa blev jeg helt overrasket.

nu hører man det jo noget oftere end førhen...

Men det er et super flot navn som man godt kan være stolt af.  

Anmeld

16. maj 2011

Bavianis

karina pigen skriver:

jeg ville gerne ha haft mit barn hvis det var en pige skulle hedde Jessabel, hvilke ik er godkendt i dk.

gad ik alle de almindelge danske navne som alle hedder.. og nu er jeg stor fan af amerkanske navne..

min mand er dog slet ik enig!!! hehe

vi fik en søn og han får sit navn FELIX den 5 juni.

og får vi en pige mere er vi ude i noget Frida Karla

Jessabel er en bøjning af Jezebel, som var en hebraisk dronning. Navnet forbindes med associationer som "prostitueret" eller "svag karakter". Dette blot info, som man måske bør tage med i sine overvejelser... Vi overvejede selv Calvin, men fandt ud af at det betød "skaldet" på fransk. Ift at navnet idag ofte læses "internationalt", synes jeg det er værd at tage disse opfattelser med i sine overvejelser, når man skal give sit barn sit navn...

Anmeld

16. maj 2011

Bavianis

komodo skriver:

For mig handler det om nogle navne jeg bare elsker og har kaldt mine drenge i maven og om sombolik, de har alle kai i deres navn, det symbolisere at de høre sammen som brødre, den sidste bliver en lille Sharkai og i tilfælde af en pige en lille Irmelin

Meget specialle navne. Må jeg spørge hvor du har dem fra?

Anmeld

16. maj 2011

Corn

Vi havde en del tanker omkring at kalde vores yngste for Aslan.

Vi kendte navnet fra blandt andet Narnia, hvor det er den store løve, der bærer navnet.

Der er ikke mange pæredanske forældre, der vælge et tyrkisk navn, men da Aslan betyder LØVE og der efterhånden er en del drenge, der hedder Leo, som jo også betyder løve, valgte vi navnet fordi det er stort og stærkt. Fuld af kraft  

Anmeld

16. maj 2011

LotteGabriella

SSL skriver:

Hej piger

Jeg ved ikke lige hvor specielt Daniella er, men det blev valgt tilfældigt ifm. en samtale om min mors venindes datter, som hedder Danilla, næsten det samme Og så opfylder det kravet om, at det både kan bruges i Danmark og i Italien. Jeg er halv italiener og havde et krav om, at hun skulle ha' et italiensk mellemnavn, hvis navnet ikke klingede på begge sprog 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.