Lou87 skriver:
Forstår hva du mener 
Synes selv nogen går lidt for meget op i det skal være specielt..
Feks kender jeg flere nu som tager et ellers normalt navn men staver det anderledes...
Fordi "det skal være mere specielt"...
Det synes jeg er lidt synd hvis jeg skal være ærlig, for barnet vil jo ALTID skulle stave sit navn så og hvorfor?? Pga det bare li sku være mere specielt - tror ikk barnet vil tænke over når de vokser op at de er mere specielle af den årsag 
Ligeledes dem der VIL ha et dobbeltnavn, fordi det er blevet en dille.. Jamen det forstår jeg så sandelig heller ikke! Ikk engang hvis man ikk selv aner hvad begge navne skal være og spørg feks herinde hva der ska passe sammen med ?! (Sorry hvis jeg fornærmer nogen!
)
Synes det er fint nok og tage navne som ikk er så "hørt.."
Men der kan igen være nogle FOR specielle, men det er jo så nok mere smag og behag fordi vi jo alle er forskellige
Og det jo fair nok altså 
Min egen pige hedder Liva og det syntes jeg selv er sådan lidt "mindre" normalt, selvom det nu er kommet en del mere frem..
Kendte dog ingen andre før jeg blev gravid der hed det - men havnede så i mødregruppe med en
(som også ska være i samme dagpleje hihi)
Og jamen det er som sagt valgt fordi det ikk er lige så normalt som feks Sofie.. som jeg kendte flere der hed..
Og så fordi at både min kæreste og jeg også starter med L og jeg syntes det var meget sødt hvis det så blev kørt fuldt ud 
Det var faktisk mere det der betød noget, og mit næste barn skal også være med L selvf 
Jeg vil faktisk sige at efter jeg har oprettet denne tråd og læst en masse gode og fornuftige begrundelser, kan jeg da godt høre at det har noget at gøre med at man bliver vild med dét navn man hører, specielt eller ej 
Og selvf. er der 'de' forældre der bevidst vælger et specielt navn til deres børn, fred være med det - JEG forstår det i hvert fald ikke! Men men, jeg tror også at jeg elt automatisk har meget svært ved at forelske mig i et specielt navn, fordi jeg synes det er blevet meget kliché faktisk.. "Mit barn hedder ..........." fordi at folk skal tænke "neej, hvor flot", men det synes jeg ikke når jeg hører et fuldstændig fremmed navn, så jeg er nok bare én der forelsker sig i hørte navne, Frederik, Jonathan, Sebastian osv osv 
Men jeg har da bestemt fået flere tanker omkring hvorfor folk vælger som man gør, fordi jeg måske har været lidt dømmende omkring at jo mere secielt jo bedre 
Anmeld