Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

SSL

Chamomile skriver:

Jeg forelskede mig i navnet Fleur, længe før jeg blev gravid. Og så var det oplagt, at prinsessen kom til at hedde det. Havde aldrig tanken, at navnet skulle skille sig ud. Hun er navngivet Fleur Celina, men efter hendes eget ønske, kaldes hun nu kun Celina.

Jeg har faktisk aldrig kunne udtale dét navn, Fleur Jeg synes det er enorm svært at sige, he he.. Hvordan kan det være hun har valgt Celina? Jeg vil da også sige at jeg finder ud af at det ikke kun har noget at gøre med at navnet skla være specielt eller at det er mode at børnene hedder noget specielt - men det er jo altid godt at udvide sin horisont lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

SSL

Lou87 skriver:

Forstår hva du mener
Synes selv nogen går lidt for meget op i det skal være specielt..

Feks kender jeg flere nu som tager et ellers normalt navn men staver det anderledes...  Fordi "det skal være mere specielt"...
Det synes jeg er lidt synd hvis jeg skal være ærlig, for barnet vil jo ALTID skulle stave sit navn så og hvorfor?? Pga det bare li sku være mere specielt - tror ikk barnet vil tænke over når de vokser op at de er mere specielle af den årsag
Ligeledes dem der VIL ha et dobbeltnavn, fordi det er blevet en dille.. Jamen det forstår jeg så sandelig heller ikke! Ikk engang hvis man ikk selv aner hvad begge navne skal være og spørg feks herinde hva der ska passe sammen med ?! (Sorry hvis jeg fornærmer nogen! )

Synes det er fint nok og tage navne som ikk er så "hørt.."
Men der kan igen være nogle FOR specielle, men det er jo så nok mere smag og behag fordi vi jo alle er forskellige Og det jo fair nok altså

Min egen pige hedder Liva og det syntes jeg selv er sådan lidt "mindre" normalt, selvom det nu er kommet en del mere frem..
Kendte dog ingen andre før jeg blev gravid der hed det - men havnede så i mødregruppe med en (som også ska være i samme dagpleje hihi)
Og jamen det er som sagt valgt fordi det ikk er lige så normalt som feks Sofie.. som jeg kendte flere der hed..
Og så fordi at både min kæreste og jeg også starter med L og jeg syntes det var meget sødt hvis det så blev kørt fuldt ud
Det var faktisk mere det der betød noget, og mit næste barn skal også være med L selvf

Jeg vil faktisk sige at efter jeg har oprettet denne tråd og læst en masse gode og fornuftige begrundelser, kan jeg da godt høre at det har noget at gøre med at man bliver vild med dét navn man hører, specielt eller ej

Og selvf. er der 'de' forældre der bevidst vælger et specielt navn til deres børn, fred være med det - JEG forstår det i hvert fald ikke! Men men, jeg tror også at jeg elt automatisk har meget svært ved at forelske mig i et specielt navn, fordi jeg synes det er blevet meget kliché faktisk.. "Mit barn hedder ..........." fordi at folk skal tænke "neej, hvor flot", men det synes jeg ikke når jeg hører et fuldstændig fremmed navn, så jeg er nok bare én der forelsker sig i hørte navne, Frederik, Jonathan, Sebastian osv osv

Men jeg har da bestemt fået flere tanker omkring hvorfor folk vælger som man gør, fordi jeg måske har været lidt dømmende omkring at jo mere secielt jo bedre

Anmeld

16. maj 2011

SSL

N&J skriver:

der var 546 da min datter blev døbt..  (men der har jo været et paar stykker i tv for nyligt, så det er nok desværre blevet lidt mere mainstream, men et navn er selvfølgelig en smagssag - mine forældre var ikke vilde med navnet, men det er jo heldigvis ikke dem der skal vælge.

Ja for pokker, det er jo bestemt den typiske, når et navn har været oppe og vende i medierne  SÅ kommer der helt automatisk flere af dem

Anmeld

16. maj 2011

SSL

komodo skriver:

For mig handler det om nogle navne jeg bare elsker og har kaldt mine drenge i maven og om sombolik, de har alle kai i deres navn, det symbolisere at de høre sammen som brødre, den sidste bliver en lille Sharkai og i tilfælde af en pige en lille Irmelin

Nu kan jeg se de alle har specielle navne, og at de næste får det, hvor får du idéer til det fra? Det er jo meget specielle navne, og mange af dem

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Topp skriver:

jeg valgte Liva - fordi jeg engang kendte den mest bedårende lille pige med det navn - så var HELT fast inden jeg blev gravid

Dén følelse kender jeg godt, fjeg har også skrevet det til en anden herinde, at jeg engang blev ellevild med navnet Cayenna, fordi jeg passede en der hed det, og hun var bare noget så skøn altså, og så blev jeg selv vild med navnet pga. hendes personlighed.. Dog er jeg ikke mit-barn-skal-hedde-det-vild-med-det længere, det er nu skiftet ud, men ja - jeg kender din følelese Og Liva er sååå sødt et navn

Anmeld

16. maj 2011

SSL

LotteGabriella skriver:

Jeg ved ikke lige hvor specielt Daniella er, men det blev valgt tilfældigt ifm. en samtale om min mors venindes datter, som hedder Danilla, næsten det samme Og så opfylder det kravet om, at det både kan bruges i Danmark og i Italien. Jeg er halv italiener og havde et krav om, at hun skulle ha' et italiensk mellemnavn, hvis navnet ikke klingede på begge sprog 

Og hvor er det egentlig smart at navne kan være så internationale Dét er nu noget jeg synes er effektivt, når det er børn der vil være mere eller mindre internationale Men synes nu Daniella er et ganske hørt navn, og meget flot  Det hed min ene dukke faktisk da jeg var barn, he he he!  

Anmeld

16. maj 2011

Benjamins'mor

Altså, vores søn hedder Benjamin, det er ikke så specielt, men der er alligevel færre og færre der kommer til at hedde det.

Hvis jeg får en pige skal hun hedde Irina, ikke fordi det er specielt, men fordi det på en måde er en nyere form at Irene, og jeg synes navnet er sødt. 

Anmeld

16. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

har ikke læst de andre svar, men jeg har valgt at min datter skal hedde Elvira da jeg synes det var et sødt navn, men havde også svært ved at finde navn da jeg har igennem mange mange år arbet med børn og unge, så hvergang jeg sagde et navn, tænkte jeg ikke på min datter, men det barn fra insitutionen.

tror jeg havde 50 navne jeg kunne lide, både specielle og alm :-)

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Mor til prinsessen :-) skriver:

har ikke læst de andre svar, men jeg har valgt at min datter skal hedde Elvira da jeg synes det var et sødt navn, men havde også svært ved at finde navn da jeg har igennem mange mange år arbet med børn og unge, så hvergang jeg sagde et navn, tænkte jeg ikke på min datter, men det barn fra insitutionen.

tror jeg havde 50 navne jeg kunne lide, både specielle og alm :-)

Hehe, puha jeg ville nok ikke kunne finde navn hvis jeg skulle frasortere dem jeg har passet gennem tiden i de institutioner jeg har været i Men nej, jeg forstår udemærket hvad du mener.. Jeg har frasorteret navne jeg førhen kunne li', hvis jeg har kendt nogle som f.eks havde en dårlig attitude eller hvis jeg har haft uvenskaber som yngre, de navne er i hvert fald frasorteret

Anmeld

16. maj 2011

SSL

benjamins'mor skriver:

Altså, vores søn hedder Benjamin, det er ikke så specielt, men der er alligevel færre og færre der kommer til at hedde det.

Hvis jeg får en pige skal hun hedde Irina, ikke fordi det er specielt, men fordi det på en måde er en nyere form at Irene, og jeg synes navnet er sødt. 

Hehe, jeg tænker på drengerøve når jeg hører dét navn Men de skla jo selvf. starte med navnet fra barns ben af Men du har nok ret i at det bliver færre og færre der hedder det, ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.