Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

AnneAlbertsen

Min ældste søn hedder Cedrik.

Det er et specielt navn, jeg har endnu ikke mødt andre der hed det endnu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Lou87

SSL skriver:

Jeg vil faktisk sige at efter jeg har oprettet denne tråd og læst en masse gode og fornuftige begrundelser, kan jeg da godt høre at det har noget at gøre med at man bliver vild med dét navn man hører, specielt eller ej

Og selvf. er der 'de' forældre der bevidst vælger et specielt navn til deres børn, fred være med det - JEG forstår det i hvert fald ikke! Men men, jeg tror også at jeg elt automatisk har meget svært ved at forelske mig i et specielt navn, fordi jeg synes det er blevet meget kliché faktisk.. "Mit barn hedder ..........." fordi at folk skal tænke "neej, hvor flot", men det synes jeg ikke når jeg hører et fuldstændig fremmed navn, så jeg er nok bare én der forelsker sig i hørte navne, Frederik, Jonathan, Sebastian osv osv

Men jeg har da bestemt fået flere tanker omkring hvorfor folk vælger som man gør, fordi jeg måske har været lidt dømmende omkring at jo mere secielt jo bedre

Tror vi er meget ens ang dette
Og ja man er så hurtigt dømmende desværre..

Men tror nu at nogle af de gange vi dømmer er fair nok

Anmeld

16. maj 2011

LotteGabriella

SSL skriver:

Og hvor er det egentlig smart at navne kan være så internationale Dét er nu noget jeg synes er effektivt, når det er børn der vil være mere eller mindre internationale Men synes nu Daniella er et ganske hørt navn, og meget flot  Det hed min ene dukke faktisk da jeg var barn, he he he!  

hi hi hi, ja nogen synes nu nok det er noget pjat, det med et internationalt navn

he he, hvor pudsigt...jeg synes også at det er et vældigt pænt navn

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Lou87 skriver:

Tror vi er meget ens ang dette
Og ja man er så hurtigt dømmende desværre..

Men tror nu at nogle af de gange vi dømmer er fair nok

Hehe! Nogle gange er det vel ok?

Anmeld

16. maj 2011

SSL

LotteGabriella skriver:

hi hi hi, ja nogen synes nu nok det er noget pjat, det med et internationalt navn

he he, hvor pudsigt...jeg synes også at det er et vældigt pænt navn

Ja ja, der vil altid være nogle der rynker næse eller letter øjenbryn over ens valg af navn men så er det da bare heldigt at det er forældrene selv der bestemmer

hehe, min dukke hed faktisk Simone de første år, men vi var til ommer-dåb og så blev det Daniella Jeg har den endnu, og derfor kan min datter jo ikke hedde det min dukke hed, dén skal hun jo arve, så må vi se om navnet går an

Anmeld

16. maj 2011

Lou87

SSL skriver:

Hehe! Nogle gange er det vel ok?

Bestemt for de er som regel også med god grund

Anmeld

16. maj 2011

komodo

SSL skriver:

Nu kan jeg se de alle har specielle navne, og at de næste får det, hvor får du idéer til det fra? Det er jo meget specielle navne, og mange af dem

Ved det ikke rigtig, Kaizack var det eneste der var bestemt på forhånd, og det kom bare til mig for mange år siden at min første dreng skulle hedde sådan hvis jeg kunne få det godkendt, fik brev om at min ansøgning blev godkendt om fredagen som han skulle døbes om søndagen.

Mikai var nemt nok, for han var bare en lille Mikai, og det samme gælder nyeste skud på stammen, lille Kairon .

Irmelin er faktisk det eneste der er godkendt på forhånd

Anmeld

16. maj 2011

komodo

Bavianis skriver:

Meget specialle navne. Må jeg spørge hvor du har dem fra?

De kom bare til mig, det lyder underligt, men pludselig var de bare i hovedet

Anmeld

16. maj 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
SSL skriver:

Hej piger

Jeg har ofte tænlt over noget som jeg selv ikke forstår.. Det er jo ingen hemmelighed at specielle navne er blevet et hit!

Jeg har 3 tætte veninder med børn, to af børnene har MEGET specielle navne (vil ikke udpensle dem her).. Men jeg undre mig over hvorfor man vælger de specielle navne?

Jeg hedder selv Stina, og da jeg var barn var det ikke et navn man hørte ofte, lærerne spurgte altid "Et eller to N'er?", jeg blev kaldt for Stine, min mor udtalte mit navn som om det er to N'er i, men det er der ikke, så det skabte faktisk en del forvirring hehe..

Mij kæreste og jeg har valgt to meget simple navne til vores kommende bebs, Frederik eller Nikoline Godt gammel dansk

Men jeg dømmer nok ikke de specielle navne, men jeg tænker ofte bare hvorfor? Om det er for at gøre barnet specielt med et specielt navn?

Hjælp mig til at forstå Og ha en dejlig søndag! Og jeg skal huske at sige at jeg holder jo bestemt ikke mindre af min veninders børn fordi de har specielle navne

Vi har valgt et meget almindeligt navn til vores søn(Victor), men vi snakkede om enten Ea eller Chani hvis det blev en pige....

Anmeld

16. maj 2011

Bavianis

komodo skriver:

De kom bare til mig, det lyder underligt, men pludselig var de bare i hovedet

Så du har selv fundet på dem? Vildt nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.