Begrund det specielle navn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

komodo

Bavianis skriver:

Så du har selv fundet på dem? Vildt nok

jep , de hedder Kaizack Simeon, Mikai William og Kairon Cillian, både Simeon og Cillian kommer fra film

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Chamomile

SSL skriver:

Jeg har faktisk aldrig kunne udtale dét navn, Fleur Jeg synes det er enorm svært at sige, he he.. Hvordan kan det være hun har valgt Celina? Jeg vil da også sige at jeg finder ud af at det ikke kun har noget at gøre med at navnet skla være specielt eller at det er mode at børnene hedder noget specielt - men det er jo altid godt at udvide sin horisont lidt

Det udtales som "Flør", så det er egentlig ligetil. Hun er navngivet Fleur Celina, så det lå ganske naturligt at hun så bare kaldte sig Celina.

Anmeld

16. maj 2011

Benjamins'mor

SSL skriver:

Hehe, jeg tænker på drengerøve når jeg hører dét navn Men de skla jo selvf. starte med navnet fra barns ben af Men du har nok ret i at det bliver færre og færre der hedder det, ja

Hehe, jeg har faktisk aldrig hørt navnet i den forbindelse. 

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Jeg tror, at det er blivet til en sport det med at finde på especielle navne ikke kun for at barnet ikke skal hedde Christian B, men fordi der er en sej-faktor til forældrerne. Det er også en måde at signalere, at man er bare så cool og moderne og bare så sej at give barnet et eller andet navn. Jeg elsker navne, som ikke bliver brugt så meget, jeg elsker de klassiske navne, jeg elsker de rigtige gamle navne som også er ved at komme tilbage og jeg elsker bare generelt NAVNE. Jeg synes ikke, at det er så fedt sådan nogle navne som ikke er navne, jeg ved ikke, de virker bare lidt for triste i steddet for at være especielle... Men det er min mening og self. er der plads til mange forskellige mening. Mine børn har fået klassiske og internationale navne, vi rejser meget og det er meget irriterende at skulle stave navnet hele tiden...

Anmeld

16. maj 2011

SSL

komodo skriver:

Ved det ikke rigtig, Kaizack var det eneste der var bestemt på forhånd, og det kom bare til mig for mange år siden at min første dreng skulle hedde sådan hvis jeg kunne få det godkendt, fik brev om at min ansøgning blev godkendt om fredagen som han skulle døbes om søndagen.

Mikai var nemt nok, for han var bare en lille Mikai, og det samme gælder nyeste skud på stammen, lille Kairon .

Irmelin er faktisk det eneste der er godkendt på forhånd

Okay, det er da ret imponerende at navnene bare er kommet til dig, jeg tænkte om de betød noget bestemt siden du nævnte symbolik Men havde i så en plan B, da I endnu ikke vidste om Jeres navn blev godkendt?

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Malle skriver:

Vi har valgt et meget almindeligt navn til vores søn(Victor), men vi snakkede om enten Ea eller Chani hvis det blev en pige....

Var det fordi det var specielle navne at de tiltaler Jer? Eller er det bare selve navnet, specielt eller ej?

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Cris skriver:

Jeg tror, at det er blivet til en sport det med at finde på especielle navne ikke kun for at barnet ikke skal hedde Christian B, men fordi der er en sej-faktor til forældrerne. Det er også en måde at signalere, at man er bare så cool og moderne og bare så sej at give barnet et eller andet navn. Jeg elsker navne, som ikke bliver brugt så meget, jeg elsker de klassiske navne, jeg elsker de rigtige gamle navne som også er ved at komme tilbage og jeg elsker bare generelt NAVNE. Jeg synes ikke, at det er så fedt sådan nogle navne som ikke er navne, jeg ved ikke, de virker bare lidt for triste i steddet for at være especielle... Men det er min mening og self. er der plads til mange forskellige mening. Mine børn har fået klassiske og internationale navne, vi rejser meget og det er meget irriterende at skulle stave navnet hele tiden...

Jeg tror det er rigtig meget sådan at Jeg har det, faktisk!!! Jeg er fuldstændig, helt og aldeles enig

Anmeld

16. maj 2011

SSL

Chamomile skriver:

Det udtales som "Flør", så det er egentlig ligetil. Hun er navngivet Fleur Celina, så det lå ganske naturligt at hun så bare kaldte sig Celina.

Ej, det er jo egentlig bare ret simpelt at sige! Flør Jeg troede det var mere a la Flor/flur agtigt... Jeg bliver klog på navne, gør Jeg

Anmeld

16. maj 2011

Cris

sne190810 skriver:

Jeg skulle lige til at skrive noget lignende!
Jeg er rørende ENIG!  

Mit datter hedder Sne, Sne Melua hvis du vælger at tage hendes mellemnavn med.

Her er det faderen i huset som tager creditten derfra.
Han har valgt navnet, og hvis i vil have en længere, dybere og meningsfyldt begrundelse hvorfor valget faldt på Sne, så må i få hans mail/tlf nummer og få historien fra hans mund.  OOORRRKER ikke at skrive den hele igen.
Men kort fortalt er det et navn han altid havde haft i tankerne at hans førstefødte datter skulle hedde. Lidt ligesom de piger som allerede fra barnsben af, ved hvad deres børn skal hedde.

Jeg havde slet ingen idéer om hvad fanden vi skulle kalde hende, jeg havde været overbevidst om at jeg skulle have en dreng, og det var planlagt hvad han skulle hedde osv .. Men øhm, så kom der en PIGE!  I starten syntes jeg det var alt for ... underligt!! Men vænnede mig langsomt til tanken, og efter en 2-3 måneder syntes jeg det var helt perfekt og det passede bare til os.

I en Spanien er et meget brugt navn, Sne: Nieves (bare i fleretal Sneer? ) Så det kunne være, at din mand har haft forbindelse med Spanien? Hvis ikke, så kan du fortælle ham, at i Spanien ville aldrig være nogen, som vil tænke at det er en mærkeligt navn: Nieves-Sne 

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Mileva skriver:

Bliver ALTID spurgt "Er det med Ch eller K?". Er så dødtræt af at skulle stave mit navn selvom det er så et 'normalt' navn..

Lorelai udtales som det staves - altså Lo-re-Lai Men jo, navnet lyder 'bedst' når det blivr udtale med engelsk eller amerikansk accent, men lyder da ganske fint på dansk også

Lorelai er et tysk navn (Lorelei)   Det er meget flot navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.