Betaler faderen nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2008

Mca<3

Jeanne skriver:

Det er også lidt det jeg tænker At hvorfor skal alle udgifter være 50/50? Farmand ser sit barn 8-10 dage om mdr, hvor mor har resten. Hvis det var 7/7 ordning er der jo også flere udgifter til ham. Altså at far betaler og mor har glæden - det er vel heller ikke retfærdigt

Præcis præcis Og vil da langt hellere have glæden af børnene ,,,
Syntes ikke okonomien er stram vi modtager jo også børne chekken ,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2008

Honningblomst

Mette+Mathias skriver:

Den ene part er da NØDT til at have de penge, - ellers skal man da ikke vælge at få børn?!?!

Hvis man kan betale når man bor sammen, så kan man vel også betale halvdelen bagefteR??

Hvis den ene ikke kan betale sin del, må det offentlige jo lægge ud (som ved børnepenge) og så kræve tilbage, når der er noget at kræve af.

Lige netop!!! så enig...

Anmeld

8. november 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Det er også lidt det jeg tænker At hvorfor skal alle udgifter være 50/50? Farmand ser sit barn 8-10 dage om mdr, hvor mor har resten. Hvis det var 7/7 ordning er der jo også flere udgifter til ham. Altså at far betaler og mor har glæden - det er vel heller ikke retfærdigt

Hvorfor??? fordi det er begges børn...og at faderen ikke ønsker at hve børnene mere er vel ikke børn eller mors skyld??
Men igen...jeg I betaler jo bare til mig istedet for faderen, så jeg mærker ikke forskel...men må da være nemt at være far.
Knus Eva...

Anmeld

8. november 2008

wamse

Eva skriver:

Her i min kommune der går de altså ikke ind og ser hvor meget jeg har brug for og udfra det betaler de mere eller mindre....institution, tøj,mad osv har en pris og der kan sættes en pris...og det bør der.
Hvad gør det offentlige hvis ikke du betaler børnehave??? det samme som hvis jeg ikke gør...så den kan jeg ikke forstå. Altså hvis en far skal betale det og ikke gør, så er det vel det samme som hvis han boede med moderen??
Al logik siger da at begge forældre burde bidrage lige meget økonomisk til deres børn og ikke lade samfundet betale...eller kun den ene forældre.
Men takket være den måde det fungerer på, der har jeg større økonomisk råderum end mange par. Det er da skævt eller??
Knus Eva..

Et samfund kan jo aldrig deles fuldstændig lige op, så alle får fuldstændig ens, men det står jo også en frit for ikke at søge de ting der kan søges, hvis man synes man har det okay med ens rådighedsbeløb, ikke?
Det jeg mente med at hvis det nu i en ideel verden skulle være 50/50, hvem skulle så adminisrere at det foregik, som det skulle, hvis den ene part bare undlader at betale, skal det offentlig så lægge ud? Jeg mener også at hvordan ville du fastsætte et reelt beløb som skkulle dække hver måned? Synes jeg læste et sted at i snakkede om et beløb oppe omkring 5000 pr barn pr måned, det lyder altså helt vildt i mine øre.
Jamen at der gives tilskud til enlige generer mig ikke, for så er der så meget man skulle tage op, som fx tilskud til pensionister og så meget andet ikke

Anmeld

8. november 2008

Honningblomst

wamse skriver:

Et samfund kan jo aldrig deles fuldstændig lige op, så alle får fuldstændig ens, men det står jo også en frit for ikke at søge de ting der kan søges, hvis man synes man har det okay med ens rådighedsbeløb, ikke?
Det jeg mente med at hvis det nu i en ideel verden skulle være 50/50, hvem skulle så adminisrere at det foregik, som det skulle, hvis den ene part bare undlader at betale, skal det offentlig så lægge ud? Jeg mener også at hvordan ville du fastsætte et reelt beløb som skkulle dække hver måned? Synes jeg læste et sted at i snakkede om et beløb oppe omkring 5000 pr barn pr måned, det lyder altså helt vildt i mine øre.
Jamen at der gives tilskud til enlige generer mig ikke, for så er der så meget man skulle tage op, som fx tilskud til pensionister og så meget andet ikke

Nu skal jeg jo ikke sidde og vurdere beløb eller hvordan og hvorledes, det er der andre mennesker der meget bedre til.
Jeg mener bare ikke 1000kr på nogen måde er et rimeligt beløb...at sige man så kan lade være med at søge tilskud er jo på ingen måde en mulighed og det ved du forhåbentlig også godt...jeg bliver nød til alle de penge jeg kan få, men jeg mener børnenes far burde betale en større del og det kommer han også til i vores tilfælde, når jeg mister alle tilskud..
Knus Eva...

Anmeld

8. november 2008

wamse

Eva skriver:

Nu skal jeg jo ikke sidde og vurdere beløb eller hvordan og hvorledes, det er der andre mennesker der meget bedre til.
Jeg mener bare ikke 1000kr på nogen måde er et rimeligt beløb...at sige man så kan lade være med at søge tilskud er jo på ingen måde en mulighed og det ved du forhåbentlig også godt...jeg bliver nød til alle de penge jeg kan få, men jeg mener børnenes far burde betale en større del og det kommer han også til i vores tilfælde, når jeg mister alle tilskud..
Knus Eva...

hvorfor mister du alle tilskud? Kan godt være jeg burde have læst det et eller andet sted, men det har jeg ikke

Anmeld

8. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Hvorfor??? fordi det er begges børn...og at faderen ikke ønsker at hve børnene mere er vel ikke børn eller mors skyld??
Men igen...jeg I betaler jo bare til mig istedet for faderen, så jeg mærker ikke forskel...men må da være nemt at være far.
Knus Eva...

Hvem siger at far ikke vil have sine børn mere? Måske mor siger nej fordi hun vil være på tværs? Jeg er ikke inde i reglerne for samvær, men er standarden ikke hver anden weekend og en hverdag i modsat uge? Jo der er mange udgifter forbundet med børn, men er man ikke også berettiget til lige stor glæde - set med både børne- og farøjne? Kan den tid en mor har med sit barn gøres op i penge?

Anmeld

9. november 2008

heaven

Ok, du er den første jeg har mødt som har sagt nej tak til børnefamilieydelsen hver 3 måned...

hehe, tænkte lige det samme - jeg har aldrig hørt om, at nogen ringer

til kommunen og beder dem tage deres penge tilbage ???? hehe....

Jannie

Anmeld

9. november 2008

Honningblomst

wamse skriver:

hvorfor mister du alle tilskud? Kan godt være jeg burde have læst det et eller andet sted, men det har jeg ikke

Når jeg begynder at tjene penge så mister jeg tilskudene...undetagen dem fra far selvfølgelig.
knus..

Anmeld

9. november 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Hvem siger at far ikke vil have sine børn mere? Måske mor siger nej fordi hun vil være på tværs? Jeg er ikke inde i reglerne for samvær, men er standarden ikke hver anden weekend og en hverdag i modsat uge? Jo der er mange udgifter forbundet med børn, men er man ikke også berettiget til lige stor glæde - set med både børne- og farøjne? Kan den tid en mor har med sit barn gøres op i penge?

Tiden med børnene skal og kan da ikke blandes sammen med økonomi...men det er da naivt at mene at fordi man har tiden, så behøver man ikke penge...kan slet ikke forstå din sammenligning,
Og nej, hveranden weekend er ikke bare sådan det er, det er et valg forældrene tager.
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.