Eva skriver:
Her i min kommune der går de altså ikke ind og ser hvor meget jeg har brug for og udfra det betaler de mere eller mindre....institution, tøj,mad osv har en pris og der kan sættes en pris...og det bør der.
Hvad gør det offentlige hvis ikke du betaler børnehave??? det samme som hvis jeg ikke gør...så den kan jeg ikke forstå. Altså hvis en far skal betale det og ikke gør, så er det vel det samme som hvis han boede med moderen??
Al logik siger da at begge forældre burde bidrage lige meget økonomisk til deres børn og ikke lade samfundet betale...eller kun den ene forældre.
Men takket være den måde det fungerer på, der har jeg større økonomisk råderum end mange par. Det er da skævt eller??
Knus Eva..
Et samfund kan jo aldrig deles fuldstændig lige op, så alle får fuldstændig ens, men det står jo også en frit for
ikke at søge de ting der kan søges, hvis man synes man har det okay med ens rådighedsbeløb, ikke?
Det jeg mente med at hvis det nu i en ideel verden skulle være 50/50, hvem skulle så adminisrere at det foregik, som det skulle, hvis den ene part bare undlader at betale, skal det offentlig så lægge ud? Jeg mener også at hvordan ville du fastsætte et reelt beløb som skkulle dække hver måned? Synes jeg læste et sted at i snakkede om et beløb oppe omkring 5000 pr barn pr måned, det lyder altså helt vildt i mine øre.
Jamen at der gives tilskud til enlige generer mig ikke, for så er der så meget man skulle tage op, som fx tilskud til pensionister og så meget andet ikke
Anmeld