Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Min mor har fundet sammen med en mand, der har en pige på 8 år. Han skal betale maks-børnepenge på knap 1500 kr om måneden.
De børnepenge+de forhøjede tilskud m.m som hun kan få gør, at hun - selvom hun arbejder 28 timer om ugen - har ca. 9000 til forbrug, når ALT er betalt, hvilket er godt 3000 mere end manden og min mor har, til trods for at de er to om det hele - og 1000 kr mere end vi har herhjemme. Og min mors kæreste har barnet 6 dage ud af 14, hvor han skal sørge for kost og diverse leveomkostninger udover de 1500 kr.
Det i sig selv synes jeg er grotesk - men skulle han så betale mere end det han gør nu, for at hun kunne opretholde samme indtægt, ville han stort set ikke have råd til at leve, i hvert fald ikke uden min mors indtægt, og helt ærlig synes jeg IKKE at min mors penge skal gå til eks´en og barnet, bare for at hun kan få sine tilskud.
Tillader mig lige at tilføje: jeg synes det bør være mere indtægtsbestemt end i dag. Tjener den forælder, der ikke har barnet f.eks. 2 mio. eller 300.000 om året, bør det også udregnes herefter.
Anmeld