Betaler faderen nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2008

wamse

unikbaby skriver:

Jeg mener absolut at der skal gives tilskud til dem som har behovet. men hvis nu forældre kunne deles om udgifterne og ikke kommunen, ja så var der netop flere penge til at hjælpe dem som burde hjælpes meget mere. Jeg arbejder selv med ældre hvor jeg køre som chauffør ved ældrecentre, så nej min økonomi er meget lav.

men det at du har mulighed for at prioritere, er jo fint, men der er jo vikelig mennesker som ikke har. Jeg ved fx at min økonomi ville da ændre sig drastisk ved en skilsmisse, da jeg arbejder nat, og selvfølgelig ikke ville kunne det som enlig. Mange kvinder han også en hel anden opfattelse af et tøjbudget end mange mænd, så hvordan skulle det vurderes om et fast beløb, for et fassat beløb skulle måske også egnsopdeles, da nogle steder er tingene dyrere end and andre steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2008

unikbaby

wamse skriver:

men det at du har mulighed for at prioritere, er jo fint, men der er jo vikelig mennesker som ikke har. Jeg ved fx at min økonomi ville da ændre sig drastisk ved en skilsmisse, da jeg arbejder nat, og selvfølgelig ikke ville kunne det som enlig. Mange kvinder han også en hel anden opfattelse af et tøjbudget end mange mænd, så hvordan skulle det vurderes om et fast beløb, for et fassat beløb skulle måske også egnsopdeles, da nogle steder er tingene dyrere end and andre steder.

Ja nu skal du høre, jeg er oprindeligt uddannet portør, og det var da ungerne var små, samt jeg var alene med dem. de var alle i daginstitution og jeg i 3 holdskift, jeg måtte betale for en ung pige som kunne passe dem. jeg havde minus ved at arbejde. og ja tøj, tja det bestemmer man jo selv hvad man vil betale for.

Anmeld

27. november 2008

unikbaby

unikbaby skriver:

Ja nu skal du høre, jeg er oprindeligt uddannet portør, og det var da ungerne var små, samt jeg var alene med dem. de var alle i daginstitution og jeg i 3 holdskift, jeg måtte betale for en ung pige som kunne passe dem. jeg havde minus ved at arbejde. og ja tøj, tja det bestemmer man jo selv hvad man vil betale for.

Mine børn er idag 14- 18-21 år hvor den ældste ikke bor hjemme mere.
De har alle selv haft arbejde fra de var 13 så de netop selv kunne købe nogle mærkevare, hvis det var det de ville. De 2 store siger idag at de nu er glade for at de måtte lære hvad betydning penge har. Jeg forstår udemærket godt at pengene er små især hvis man som forældre mener at ens børn skal bestemme hvad de skal have, men tro mig, det er ikke at gøre dem lykkelige,.
Jeg har også selv modtaget tilskud fra det offentlige, men mon det havde været nødvendigt hvis deres far havde delt lige over med mig, næ det mener jeg ikke, men derimod stak han af til Tyskland og slap for at betale børnepenge gennem kommunen, for de opgav at bruge recurser på at få dem hjem, desværre. Hvor er jeg flov på hans vejne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.