Betaler faderen nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2008

stine_olesen

Som du også selv skriver så får enlige rigtig meget støtte fra det offentlige, dette kan jo også være afhængig af hvilken kommune du bor i. Men synes det er en ok sum den kunne måske godt være afhængig af ens indkomst.

Jeg tror det er et svært emne fordi at et split mellem mor og far kan være meget forskellige fra forhold til forhold og så selvfølgelig ens egen økonomiske situation.

KH Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2008

Honningblomst

stine_olesen skriver:

Som du også selv skriver så får enlige rigtig meget støtte fra det offentlige, dette kan jo også være afhængig af hvilken kommune du bor i. Men synes det er en ok sum den kunne måske godt være afhængig af ens indkomst.

Jeg tror det er et svært emne fordi at et split mellem mor og far kan være meget forskellige fra forhold til forhold og så selvfølgelig ens egen økonomiske situation.

KH Stine

Ja, tilskud er jo indkomstbestemt....og dvs du mener ikke at begge forældre burde stå for den halve udgift hver især...eller ???
Knus Eva,

Anmeld

8. november 2008

wamse

Eva skriver:

Jamen er det samfundets opgave at give alt det ekstra...det er jo hele min pointe. Burde det ikke være mor og far der deles om udgifter til børnene og ikke samfundet.
Da jeg boede med min x betalte han og jeg til institution...nu betaler jeg intet og min x intet...var det ikke mere fair at han og jeg betalte hver især??
Knus Eva..som får rigtig mange tilskud og lever fint, men hvad med dem med en høj indkomst, de får ingen tilskud.

Jamen hvis det nu ikke var samfundets opgave, og det så skulle deles 50/50, hvad så hvis den ene part ikke har de penge? Hvis en skilsmisse er sur og bitter, og den ene part vælger at stoppe betalingen, skulle det offentlige så alligevel hænge på det? Et andet dilemma er da klart, hvad mor og far synes der er en nødvendighed for børnene, fx i et andet debat snakkede vi om hvorvidt man gav en bærbar udenfor alm gavedage, det er jo ikke fair, hvis den ene part styrer enerådig over hvilke ting der er nødvendige.

Anmeld

8. november 2008

Honningblomst

Jamen hvis det nu ikke var samfundets opgave, og det så skulle deles 50/50, hvad så hvis den ene part ikke har de penge? Hvis en skilsmisse er sur og bitter, og den ene part vælger at stoppe betalingen, skulle det offentlige så alligevel hænge på det? Et andet dilemma er da klart, hvad mor og far synes der er en nødvendighed for børnene, fx i et andet debat snakkede vi om hvorvidt man gav en bærbar udenfor alm gavedage, det er jo ikke fair, hvis den ene part styrer enerådig over hvilke ting der er nødvendige.

Her i min kommune der går de altså ikke ind og ser hvor meget jeg har brug for og udfra det betaler de mere eller mindre....institution, tøj,mad osv har en pris og der kan sættes en pris...og det bør der.
Hvad gør det offentlige hvis ikke du betaler børnehave??? det samme som hvis jeg ikke gør...så den kan jeg ikke forstå. Altså hvis en far skal betale det og ikke gør, så er det vel det samme som hvis han boede med moderen??
Al logik siger da at begge forældre burde bidrage lige meget økonomisk til deres børn og ikke lade samfundet betale...eller kun den ene forældre.
Men takket være den måde det fungerer på, der har jeg større økonomisk råderum end mange par. Det er da skævt eller??
Knus Eva..

Anmeld

8. november 2008

Mette+Mathias

cmks2007 skriver:

Min mor har fundet sammen med en mand, der har en pige på 8 år. Han skal betale maks-børnepenge på knap 1500 kr om måneden.

De børnepenge+de forhøjede tilskud m.m som hun kan få gør, at hun - selvom hun arbejder 28 timer om ugen - har ca. 9000 til forbrug, når ALT er betalt, hvilket er godt 3000 mere end manden og min mor har, til trods for at de er to om det hele - og 1000 kr mere end vi har herhjemme. Og min mors kæreste har barnet 6 dage ud af 14, hvor han skal sørge for kost og diverse leveomkostninger udover de 1500 kr.

Det i sig selv synes jeg er grotesk - men skulle han så betale mere end det han gør nu, for at hun kunne opretholde samme indtægt, ville han stort set ikke have råd til at leve, i hvert fald ikke uden min mors indtægt, og helt ærlig synes jeg IKKE at min mors penge skal gå til eks´en og barnet, bare for at hun kan få sine tilskud.

Tillader mig lige at tilføje: jeg synes det bør være mere indtægtsbestemt end i dag. Tjener den forælder, der ikke har barnet f.eks. 2 mio. eller 300.000 om året, bør det også udregnes herefter.

Du kan ikke sammenligne hvad de har at leve for, - for måske har din mor og hendes mand højere udgifter end eks-konen?

Man er nødt til at sammenligne bruttobeløb, - det koster jo også i rådighedsbeløbet hvis man har 1 eller flere biler,- men det betyder jo ikke at man har færre penge?!?

Det koster også flere penge at eje et hus end at leje en lejlighed,- men derfor HAR man jo stadig pengene, -man har bare valgt at bruge dem på bolig i stedet for mad.

Anmeld

8. november 2008

Mette+Mathias

Balderson skriver:

Nej, jeg modtager ikke nogle for for ydelser eller tilskud til noget.. Betaler alt selv...

Ikke rigtigt, - du modtager børnefamilieydelsen, det gør ALLE, - man kan slet ikke få lov at blive fri

Anmeld

8. november 2008

Mette+Mathias

wamse skriver:

Den ene part er da NØDT til at have de penge, - ellers skal man da ikke vælge at få børn?!?!

Hvis man kan betale når man bor sammen, så kan man vel også betale halvdelen bagefteR??

Hvis den ene ikke kan betale sin del, må det offentlige jo lægge ud (som ved børnepenge) og så kræve tilbage, når der er noget at kræve af.

Anmeld

8. november 2008

Mca<3

Jeg har aldrig modtaget 1 kr mere end de 1100 kr pr barn pr måned,, Ingen hjælp til rejser , lommepenge el andet..
Syntes det er helt ok for mig , det er jo også mig der har glæden af ungerne ,,,

Anmeld

8. november 2008

1977

Profilbillede for 1977
3 gangs mor skriver:

Jeg har aldrig modtaget 1 kr mere end de 1100 kr pr barn pr måned,, Ingen hjælp til rejser , lommepenge el andet..
Syntes det er helt ok for mig , det er jo også mig der har glæden af ungerne ,,,

Det er også lidt det jeg tænker At hvorfor skal alle udgifter være 50/50? Farmand ser sit barn 8-10 dage om mdr, hvor mor har resten. Hvis det var 7/7 ordning er der jo også flere udgifter til ham. Altså at far betaler og mor har glæden - det er vel heller ikke retfærdigt

Anmeld

8. november 2008

twinboys

Står heldigvis ikke i denne situation så jeg ved ikke om det er lige til pas , for meget eller for lidt....

Men et godt emne at tage op...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.