Jamen hvis det nu ikke var samfundets opgave, og det så skulle deles 50/50, hvad så hvis den ene part ikke har de penge? Hvis en skilsmisse er sur og bitter, og den ene part vælger at stoppe betalingen, skulle det offentlige så alligevel hænge på det? Et andet dilemma er da klart, hvad mor og far synes der er en nødvendighed for børnene, fx i et andet debat snakkede vi om hvorvidt man gav en bærbar udenfor alm gavedage, det er jo ikke fair, hvis den ene part styrer enerådig over hvilke ting der er nødvendige.
Her i min kommune der går de altså ikke ind og ser hvor meget jeg har brug for og udfra det betaler de mere eller mindre....institution, tøj,mad osv har en pris og der kan sættes en pris...og det bør der.
Hvad gør det offentlige hvis ikke du betaler børnehave??? det samme som hvis jeg ikke gør...så den kan jeg ikke forstå. Altså hvis en far skal betale det og ikke gør, så er det vel det samme som hvis han boede med moderen??
Al logik siger da at begge forældre burde bidrage lige meget økonomisk til deres børn og ikke lade samfundet betale...eller kun den ene forældre.
Men takket være den måde det fungerer på, der har jeg større økonomisk råderum end mange par. Det er da skævt eller??
Knus Eva..
Anmeld