Mette+Mathias skriver:
Jamen.....jeg kan slet ikke forstå dig.
Er det moderens valg at barnet skal passes???? Jamen det er da for fa.... nødvendigt for at hun kan tjene penge, - hvis hun bliver hjemme på kontanthjælp skal der da nok komme nogle og dunke hende oveni hovedet?!?
Hvem siger at barnet går i mærketøj? Men det SKAL måske være brugt eller arvetøj?? Faderen er har vel også en interesse i at barnet har tøj på kroppen??
Hvad så med de sportsgrene som barnet selv ønsker, - skal det selv betale dem? Sport og fritidsaktiviteter er da for BARNETS skyld og ikke for moderens?!?!!!
Det som Eva hele tiden har sagt, er at hun synes det er rimeligt at FADEREN betaler mere af udgifterne, og IKKE DET OFFENTLIGE!! Og helt ærlig, - det er for fanden da ikke det offentlige som har valgt at sætte børnene i verden, - det er forældrene, og så er det da også rimeligt at de afholder udgifterne??
Og jo, - det koster meget mere end 2200 om måneden at have et barn, - et ekstra værelse, sengetøj, skoletaske, kalendergaver, sport og udstyr til dette, mad, hygge, nye sko og nyt overtøj hver gang sæsonen skifter osv osv osv, - nå ja, og så lige et par tusind til institution - og hov - så er der sørme kun 200 kr til mad, men det er måske også moderens valg at barnet skal have mad?????
Nej, det kan godt være at du mener faderen skal være med til at betale for inst. o.s.v...men som jeg skrev til eva...hvis nu barnet skal på ferie med hans nye familie, skal du så også betale for det?
og hvis nu faderen fpår weekendarb. skal du så betale for den pasning han skal bruge til barnet?
at det ikke er det offentlige som skal betale, er en helt anden debat, det jeg svare på her er lige nøjagtigt om jeg mener at faderen betaler for lidt, og det mener jeg ikke han gør.
Nu er det jo de offentlige instanser som dunker folk oven i hovedet med at de skal på job...for det SKAL de jo, det er lige som ikke et valg man har, men det faderen betaler til, (går jeg ud fra) de helt basale ting, som mad i hovedet og tøj på kroppen.
og nej det er ikke nødvendigt med brugt arvetøj, ikke at jeg kan se fejlen ved det, men igen, man vælger selv om der skal stå katvig, molo eller andet i nakken på det...
hvis faderen har et direkte ønske om at hans barn skal gå i den slakt tøj, ja så kan jeg da godt se det fornuftige i at han selv er med til at betale det, men helt ærligt, så tror jeg nu de fleste mænd er ligeglade med det...
det er bare ikke fair at man ripper en mand for hans penge, når man i forvejen får så meget tilskud, for det gør man, jeg har selv sat der, og jeg manglede ikke noget!
igen har jeg kun svaret på om jeg fandt beløbet passende, og det gør jeg.