Betaler faderen nok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2008

Stumpen

Eva skriver:

Nemlig....det var min pointe....altså børnefamilieydelsen er jo på lige fod med alle andre og boligsikring er jo også indkomstbestemt....men alt andet ekstra skulle da klart være mellem far og mor...det er vel deres børn og jeg kan ikke med min bedste vilje se hvordan 1100kr som er fradragsberettiget er nok....aldrig...

friplads er også indkomstbaseret.. Vi får en pæn slant selvom Karsten arbejder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

friplads er også indkomstbaseret.. Vi får en pæn slant selvom Karsten arbejder..

Ja, og det er vel fair nok... jeg tænker bare på alt det andet der koster og ang. friplads, så synes jeg da man skulle se på mor og fars samlede og så lægge det samme og beregne friplads udfra det...

Anmeld

23. oktober 2008

Miamaja

1100 kr om maaneden er ikke ret meget til at forsorge barnet 50 - 50 for hver part. naar det er sagt kommer det ogsaa an paa foraldrenes indkomst, synes jeg. det er et meget svaert emne men jeg ved ihvaertfald her i usa skal faedrene betaler meget mere end man gor i dk.

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Miamaja skriver:

1100 kr om maaneden er ikke ret meget til at forsorge barnet 50 - 50 for hver part. naar det er sagt kommer det ogsaa an paa foraldrenes indkomst, synes jeg. det er et meget svaert emne men jeg ved ihvaertfald her i usa skal faedrene betaler meget mere end man gor i dk.

Du har ret,,,helt ret....

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Tak for jeres stmmer...kan se at de fleste har det som jeg...de fædre og mødre som ikke har børnene boende, de burde betale en del mere...Men sådan er det ikke og ja, jeg lever jo godt alligevel...
Knus..

Anmeld

24. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

syntes jeg få for lidt til mine to kun 1094 kr pt og snart 1094 gange 2... dog syntes jeg min kæstete betaler for meget for et barn 2100

Anmeld

24. oktober 2008

petersmor

Eva skriver:

Mener du helt alvorligt det...altså at den anden ikke ved om de 1100kr bliver brugt på barnet....du ved da godt hvad et barn koster og de penge skal og bliver jo fundet og dermed er de 1100 kr med til at dække det...tøj, vand, varme, el, mad, fritidsinteresser, fødselsdagsgaver osv osv osv...som koster mere end 6-700kr som den anden forældre betaler.
Jeg vil stadig mene at det er meget lidt der betales til børnenes liv...alt for lidt....og hvis det at skulle betale mere ville gøre der ikke var råd til at få flere børn, så er det jo bare sådan det er, præcis som det er for samboende der ikke har råd til flere end x antal børn.
Knus Eva...

Helt enig
Hanne

Anmeld

7. november 2008

Loggidut

Jeg synes i grunden det er rigeligt.

Jeg vil jo også gerne have at faderen til børnene har råd til at have tag over hovedet når børnene skal på weekend hos ham.

Hvad man bruger af penge ud over de 1100 kroner må jo være for egen regning...så må man fravælge nogle af de dyre vaner man har lagt for dagen.

6000 hver halve år, det er nu ret mange penge når man tænker efter, og jeg er da glad for det ikke er en slat penge, som jeg skal af med, aner ikke hvor jeg skulle finde dem henne!

jeg er ikke tilhænger af ham der søren Pind, men den måde de valgte at dele børnene op på var da genial! så skulle ingen betale nogen noget.

et sidespring, og dog.

Anmeld

7. november 2008

wamse

Jeg synes faktisk beløbet er okay! Selvfølgelig er det ikke et stort beløb, men lægger man børnepenge, tilskud til daginst. og boligsikring oveni, så giver det da et okay beløb, og så er det vel heller ikke menigen, at man spinder guld på situationen.
Kh Majbritt

Anmeld

8. november 2008

Honningblomst

Jeg synes faktisk beløbet er okay! Selvfølgelig er det ikke et stort beløb, men lægger man børnepenge, tilskud til daginst. og boligsikring oveni, så giver det da et okay beløb, og så er det vel heller ikke menigen, at man spinder guld på situationen.
Kh Majbritt

Jamen er det samfundets opgave at give alt det ekstra...det er jo hele min pointe. Burde det ikke være mor og far der deles om udgifter til børnene og ikke samfundet.
Da jeg boede med min x betalte han og jeg til institution...nu betaler jeg intet og min x intet...var det ikke mere fair at han og jeg betalte hver især??
Knus Eva..som får rigtig mange tilskud og lever fint, men hvad med dem med en høj indkomst, de får ingen tilskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.