Har det lidt svært med spørgsmålet, idet jeg egentlig finder det lidt uretfærdigt at der skal betales børnepenge.
Hvis man går fra hinanden og der er slagsmål om børnene er det vel et udtryk for at den forælder der så i sidste ende får børnene har truffet et valg om også at skulle forsørge dem.
Jeg mener ikke at den part der ikke har børnene ikke skal bidrage til institution m.m. for selvfølgelig skal man det - man har trods alt været med til at lave børnene.
Jeg mener egentlig at man burde se på hvilke faste udgifter der er forbundet med barnet/børnene og så sige at udgiften burde deles med 50% til hver forælder, idet man jo bærer et fælles ansvar for børnene.
I de tilfælde hvor der tilkendes fuld forældremyndighed til den ene part mener jeg ikke at den anden part bør betale - i hvert fald ikke ret meget, idet man jo så at sige er blevet frakendt retten til sine egne børn.
Vi lever trods alt også i et samfund hvor der, trods fortsatte områder med manglende ligeløn, tages hånd om de fleste og de fleste mere eller mindre (dog med undtagelser) er is tand til at forsørge sig selv.
Jeg er ikke tilhænger af at samfundet skal forsørge os fordi vi træffer nogle valg som måske ikke holder i længden.
Jeg ved det er markante holdninger, men det er ikke desto mindre mine holdninger - så kan i tilslutte jer/være enige eller lade være.
Men som sagt har jeg det lidt svært med spørgsmålet da jeg ikke selv er i situationen, og jeg har derfor heller ikke stemt.
Anmeld