Loggidut skriver:
ja jeg mener, ville du lade barnet bo hos faderen?
Og lad os nu antage at han bor med en anden madamme (bare en fantasi) de skal på ferie sammen med dit barn, ville du så betale halvdelen af den rejse?
nu hvor du bor alene, får du jo netop ekstra tilskud , og her mener jeg tilskud på børnecheken, så ja du får mere at gøre med, men jeg kan ikke se hvordan han får mere?
han har nu en fuld husleje, udgifter til transport af bringning og afhentning af barn, han får ingen boligsikring (ihvertfald ikke meget, i forhold til når man har et barn), Jeg kan ikke helt se hvor han får ekstra penge fra?
Hvor om alting er, hvis man vender op og ned på det, så ville jeg ikke selv være interesseret i at betale yderligere for et barn som ikke boede hos mig, hvad der yderligere skulle bruges på barnet, ville jeg nok vælge at bruge de weekender jeg var sammen med barnet i stedetfor, så jeg kunne få nogle hyggelige stunder med mit barn.
Grunden til jeg er stædig på det her område er fordi min bror gennem mange år boede med en sød og rar dame, de fik 3 unger, og havde et fast og godt liv, og pludselig fra den ene dag til den næste smed hun ham på gaden, og at betale, næsten 4000 om måneden, det er fandme mange penge! især når man pludselig skal til at etablere sig forfra igen...han var ribbet totalt.
jeg synes stadig at 1100 kroner er rigeligt for et barn, skal man bruge flere penge vil jeg nok mene man må arbejde dem ind selv.
Ja, hvis deres far ville have dem mere, så havde han da selvfølgelig det.
Jeg skriver lige det samme igen igen...jeg mener ikke det er samfundet der skal betale, men mor og far og derfor er de penge jeg modtager nu jo ikke med i den diskussion, de ville jo så ikke findes...fordi det var moderen og faderen der betalte.
Dvs at faderen ikke skal betale men moderen skal, at faderen skal have mulighed for at leve økonomisk upåvirket af at have børn eller??...ang en rejse, så er det et valg og ikke en nødvendighed.
Når man vælger at sætte børn i verden, så vælger man også de omkostninger der følger med....hvis en mand ikke har råd til at få flere børn og en ny familie, så er det bare sådan det er...han har vel selv valgt at sætte børn i verden??
Knus Eva.
Anmeld