Jeg synes det er et meget svært spørgsmål - især for mig som ikke selv står i situationen - og derfor slet ikke kender til regler, love og alt det andet der må høre med.
Som udgangspunkt synes jeg det er forkert at samfundet skal gå ind og dække udgifterne til institution osv. da jeg mener det er noget man må gøre op med sig selv, inden man får børn - om man har råd til - og hvis ikke, jamen så må man vente med børnene. MEN jeg kan godt se at de her tilskud hjælper mange - og jeg ville da også selv have benyttet mig af dem hvis jeg stod i en situation hvor det var muligt... så lidt dobbeltmoralsk er jeg på det her punkt.
Jeg har selv i mange år fået SU - og jeg modtager også børnepenge nu - ydelser som jeg da ikke ville have været foruden; men jeg får ingen tilskud il noget som helst, og rent økonomisk - hvis man skulle regne på det - så tror jeg altså at en enlig med børn - og fulde tilskud - står bedre end os herhjemme - og det kan da godt være lidt bittert at tænke på; at mine skattepenge bla. går til at sørge for at andre står bedre end mig selv (ej, det lyder forkælet og forkert - men kan ikke helt formulere min tanke).
Jeg ved ikke hvordan ordningen skulle laves, så ingen går fallit, men jeg vil nok mene at det er et punkt der burde ses lidt nærmere på - så forældrene selv i højere grad skal betale for deres børn.
Anette
- som håber det var til at forstå, for blev egentlig selv lidt forvirret her til slut
Anmeld