Skal ikke vaccineres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

Thalia

Mine børn følger det danske vaccinationsprogram - dog forbeholder jeg mig retten til at udskyde vaccinationer hvis mine børn eksempelvis har været meget syge i perioden op til vaccinationen eller lignende.

Når det er sagt, så finder jeg det faktisk rigtigt kritisabelt at hovedparten af de mennesker der udformer de danske retningslinjer for vaccinationer, rent faktisk arbejder i medicinalindustrien, og dermed drager fordel af at anbefale vaccinationer. Jeg tror ærligt og redeligt at meget af den tvivl folk kan have omkring vaccinationer ville blive fjernet, hvis man kunne stole på at de anbefalinger der udstikkes fra SST og SSI rent faktisk var objektive og baseret på ulastelige videnskabelige undersøgelser.

Af samme grund synes jeg det er rigtigt vigtigt at forholde sig til hvad det er man vaccinerer sig selv og sine børn for. Eksempelvis kunne det ikke falde mig ind at vaccinere mine børn mod skoldkopper da dokumkentationen for både konkrete og generelle bivirkninger er alt for elendig.

Men det er min klare holdning at Di-Te-Pol og MFR vaccinerne er for børnenes bedste, og at risikoen ved at fravælge vaccinationen er langt større end ved at få den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Shoppingmor

lauras*mor* skriver:

Jeg har ikke nogle "beviser" for noget, men ville da lige kommentere lidt...

Jeg synes det er fint hvis du ikke vil vaccinere dit barn, det bestemmer du helt selv..

En i familien har valgt ikke at vaccinere sit sidste barn (har 3), og han har lidt rigtig meget af feber kramper som har krævet akut medicin i hjemmet (mener det er stesolid).. Lægerne har sagt til dem at det er en klar bivirkning ved at barnet ikke er vaccineret.. Nu har jeg set barnet have sådan et anfald, og det ønsker jeg kke for nogen at hverken opleve selv, eller være vidne til..

Jeg tror bestemt aldrig det kan påvises at man kan få kræft på lang sigt af dem, da det også meget kommer an på hvordan man generelt lever, så det kræver jo at forsøgspersonerne lever nøjagtig ens.. Og det kan man aldrig få SÅ mange mennesker til for at få en undersøgelse til at være troværdig.. Og som en anden bruger skriver.. man kan altså få kræft af så mange ting efterhånden...

Jeg err selv vaccineret og har hverken allergier, astma eller noget i den dur.. Jeg har til gengæld haft fåresyge... 2! gange... En i hver side..  Men jeg var ikke syg syg.. jeg var da med min far ude at handle osv.. Og det var primært fordi at vaccinen havde gjort et godt stykke arbejde.. Ja jeg fik sygdommen, imod alle odds, men til gengæld blev jeg ikke sådan vildt syg...

Du kan nok regne ud at jeg har valgt at vaccinere min datter...

Mht til det du nævner med hvorfor flere og flere får diagnosen ADHD så er jeg ret overbevidst om at det er fordi flere og flere ikke vil leve med det længere.. I Danmark er det sådan at diagnosen ADHD bekræftes ud fra et spørgeskema og medicinering... Hvis du spørger mig er det da helt hul i  hovedet og er sikker på flere er fejldiogniseret på den konto..

ADHD kan ses ved en scanning af hjernen, og denne metode bruger de i flere andre lande (mener UK bruger den bl.a.), og det er en sikker metode hvorpå man kan se om det er ADHD det  eller ej... Mange af de gener  der er ved ADHD kan altså også forveksles med almen social arv og måden vi lever på... derfor tror JEG at der kommer flere og flere med den diagnose..

Jeg tror at en masse tilfældigheder spiller ind i denne debat..
man kan selvfølgelig tænke at der er en grund til at det ikke er obligatorisk at blive vaccineret, og at det netop er et frit valg..

Men lad mig lige høre: Hvis du får halsbetændelse, lungebetændelse eller lign. vil du så heller ikke tage medicin for det pga af mulige bivirkninger? Det er ikke lang tid siden jeg havde en kold lungebetændelse og kan fortælle dig at det der stod i den indlægsseddel ikke var lutter lagkage.. men så må man jo vælge..
der er bivirkninger ved næsten alt... et eller andet sted må du da slække på det... Evt. dit make up, dine hårprodukter, dit tøj, vaskepulver, mad, dit sengetøj osv osv...
Når du nu vælger at "beskytte" dit barn for vaccinerne, beskytter du så ogsså barnet for alle de andre, tydligere beviste, ting der kan foresage allergi osv osv.? Og ydermere.. Uden at tro jeg kan læse mellem linier, så fornemmer jeg at det er en overbevisning du har med det her emne.. men når det så er din ooverbevisning og måske levevej, beskytter du så dig selv mod evt. farer?

Hvad med den bivirkning der er når du tager på arbejde med ale de her syge medarbejdere? Du kan nemt hive en omgang influenza med hjem og smitte dit barn og din mand, selvom du ikke selv bliver syg..

Knus Lauras mor.

Lidt sarkastisk krydderi: bivirkning ved at gå ud af døren... Du kan risikere at blive kørt ned, få en tagsten i hovedet osv osv...

Summa sumarum: Lever man virkelig et godt og indholdsrigt liv hvis man lever uden nogle former for ricisi? Hvad er der tilbage at lave??

Anmeld

5. april 2011

Shoppingmor

Debatten har for nyligt været oppe at vende - prøv at se denne tråd: https://www.baby.dk/debat/73264pi1/kend-din-krop/nej-til-boernevaccine---.aspx

Jeg har allerede givet min klare mening til kende dengang, så jeg vil ikke bruge tid på at gentage mig selv  

Jeg håber blot for dig at du har samvittigheden i orden, hvis og i så fald at dit barn/børn bliver alvorligt syge som direkte følge af at I har fravalgt vaccinationsprogrammet!!!

Anmeld

5. april 2011

Smølf

Malou Eline skriver:

Tulle, Smølf og andre der råber, må vi venligst opfordrer jer til at deltage sagligt og ikke udtrykke ja-nej og "I er dumme" og forholde jer til fakta  Det ødelægger tråden med den slags usaglige indlæg.

Jeg synes nu, at mit indlæg er sagligt nok. Og jeg kan vel godt have lov til at mene, at jeg synes det er dumt ikke at følge børnevaccinationsprogrammet. Jeg har svært ved at forstå, at man virkelig kan mene, at ens barn er bedre tjent uden vaccination.

Er det sådan, at du mener, at der globalt set ikke burde være vaccinationsprogrammer? Eller skal det kun lige gælde dit barn? Hvis alt for mange fravælger vaccination, vil incidensen af de sygdomme, der typisk vaccineres for blusse op og evt. Ramme dem, der af en eller årsag endnu ikke er eller kan vaccineres. Herd immunity er en nødvendighed for at et vaccinationsprogram har succes.

Prøv at tænke på hvor mange sygdomme, der effektivt er blevet udryddet pga af vellykkede vaccinationsprogrammer.

Tager du egentlig vores argumenter til dig, eller er du fast besluttet? Og så kunne jeg egentlig godt tænke mig, at få svar på det spørgsmål jeg stillede i mit første indlæg. Hvordan ville du have det, hvis dit barn blev smittet med ex. Mæslinger og blev alvorligt sygt? For det er klart, at jo flere der vælger som dig, jo større sandsynlighed for smitte vil der være.

Sagligt nok?

Anmeld

21. januar 2012

Malou Eline

Jeg læser løbende interessante beretninger omkring vaccinationer og de alvorlige følger de kan afkomme.

Senest denne spændende statistik:

Vaccinationraten falder indenfor bedre veluddannede familier.

http://www.naturalnews.com/030299_vaccination_flu_shots.html

Jeg håber vi her i DK også langsomt vil få øjnene op for dette kvaksalveri og tage fornuftige beslutninger der skåner vores børn og deres fremtid.

Anmeld

22. januar 2012

bybaby

min søns far er ikke vacineret og har efter vi fik jonathan haft fårsyge så nu kan han ikke få flere børn

Anmeld

22. januar 2012

heje

Malou Eline skriver:

Hej alle 

Efter at have læst rigtigt meget om hvordan vacciner bliver fremstillet og de måske påvirkirkninger til senere cancer, kroniske allergier, nedsat frugtbarhed mv. er vi kommet dertil at vi ikke ønsker vores barn vaccineret.

Vi vil gerne høre fra andre forældre som har taget samme aktive valg som os og hvordan de har håndteret de fordrejninger og manipulationer man udsættes for af sundhedspersonale og "kloge" folk som ikke har styr på fakta, men baserer deres udtalelser på myter og frygt.

http://www.amazon.com/dp/1418450170/

Jeg har ikke læst tråden så jeg ved ikke om du allerede har svaret på dette.....

Jeg vil gerne vide hvad det er for nogle myter du mener?

Jeg vil gerne vide, om du mener at sundhedsstyrelsen er ukompentente?

Jeg vil gerne vide om du har nogen ide om hvor mange børn der fx ville have fået svære skader pga polio hvis de ikke var blevet vaccineret?

Til sidst vil jeg gernespørge dig om hvilken uddannelse du har og hvor gammel du er?

Anmeld

22. januar 2012

heje

Malou Eline skriver:

Jeg læser løbende interessante beretninger omkring vaccinationer og de alvorlige følger de kan afkomme.

Senest denne spændende statistik:

Vaccinationraten falder indenfor bedre veluddannede familier.

http://www.naturalnews.com/030299_vaccination_flu_shots.html

Jeg håber vi her i DK også langsomt vil få øjnene op for dette kvaksalveri og tage fornuftige beslutninger der skåner vores børn og deres fremtid.

Jeg er Tom for ord!!!!

Kvaksalveri???? OMG

Hvor høj tror du børnedødeligheden ville være i dk hvis vi ikke havde et velfungerende vaccinationsprogram??

Anmeld

22. januar 2012

heje

Smølf skriver:

Jeg synes nu, at mit indlæg er sagligt nok. Og jeg kan vel godt have lov til at mene, at jeg synes det er dumt ikke at følge børnevaccinationsprogrammet. Jeg har svært ved at forstå, at man virkelig kan mene, at ens barn er bedre tjent uden vaccination.

Er det sådan, at du mener, at der globalt set ikke burde være vaccinationsprogrammer? Eller skal det kun lige gælde dit barn? Hvis alt for mange fravælger vaccination, vil incidensen af de sygdomme, der typisk vaccineres for blusse op og evt. Ramme dem, der af en eller årsag endnu ikke er eller kan vaccineres. Herd immunity er en nødvendighed for at et vaccinationsprogram har succes.

Prøv at tænke på hvor mange sygdomme, der effektivt er blevet udryddet pga af vellykkede vaccinationsprogrammer.

Tager du egentlig vores argumenter til dig, eller er du fast besluttet? Og så kunne jeg egentlig godt tænke mig, at få svar på det spørgsmål jeg stillede i mit første indlæg. Hvordan ville du have det, hvis dit barn blev smittet med ex. Mæslinger og blev alvorligt sygt? For det er klart, at jo flere der vælger som dig, jo større sandsynlighed for smitte vil der være.

Sagligt nok?

Anmeld

22. januar 2012

Rødhætte

mrs X skriver:

Er helt i chok over at man kan vælge at sætte sine børns helbred på spil på den måde... Vildt!

Synes også at det er at lege med ilden, men det er nok bare min mening!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.