lauras*mor* skriver:
Jeg har ikke nogle "beviser" for noget, men ville da lige kommentere lidt...
Jeg synes det er fint hvis du ikke vil vaccinere dit barn, det bestemmer du helt selv..
En i familien har valgt ikke at vaccinere sit sidste barn (har 3), og han har lidt rigtig meget af feber kramper som har krævet akut medicin i hjemmet (mener det er stesolid).. Lægerne har sagt til dem at det er en klar bivirkning ved at barnet ikke er vaccineret.. Nu har jeg set barnet have sådan et anfald, og det ønsker jeg kke for nogen at hverken opleve selv, eller være vidne til.. 
Jeg tror bestemt aldrig det kan påvises at man kan få kræft på lang sigt af dem, da det også meget kommer an på hvordan man generelt lever, så det kræver jo at forsøgspersonerne lever nøjagtig ens.. Og det kan man aldrig få SÅ mange mennesker til for at få en undersøgelse til at være troværdig.. Og som en anden bruger skriver.. man kan altså få kræft af så mange ting efterhånden...
Jeg err selv vaccineret og har hverken allergier, astma eller noget i den dur.. Jeg har til gengæld haft fåresyge... 2! gange... En i hver side.. Men jeg var ikke syg syg.. jeg var da med min far ude at handle osv.. Og det var primært fordi at vaccinen havde gjort et godt stykke arbejde.. Ja jeg fik sygdommen, imod alle odds, men til gengæld blev jeg ikke sådan vildt syg...
Du kan nok regne ud at jeg har valgt at vaccinere min datter... 
Mht til det du nævner med hvorfor flere og flere får diagnosen ADHD så er jeg ret overbevidst om at det er fordi flere og flere ikke vil leve med det længere.. I Danmark er det sådan at diagnosen ADHD bekræftes ud fra et spørgeskema og medicinering... Hvis du spørger mig er det da helt hul i hovedet og er sikker på flere er fejldiogniseret på den konto..
ADHD kan ses ved en scanning af hjernen, og denne metode bruger de i flere andre lande (mener UK bruger den bl.a.), og det er en sikker metode hvorpå man kan se om det er ADHD det eller ej... Mange af de gener der er ved ADHD kan altså også forveksles med almen social arv og måden vi lever på... derfor tror JEG at der kommer flere og flere med den diagnose..
Jeg tror at en masse tilfældigheder spiller ind i denne debat..
man kan selvfølgelig tænke at der er en grund til at det ikke er obligatorisk at blive vaccineret, og at det netop er et frit valg..
Men lad mig lige høre: Hvis du får halsbetændelse, lungebetændelse eller lign. vil du så heller ikke tage medicin for det pga af mulige bivirkninger? Det er ikke lang tid siden jeg havde en kold lungebetændelse og kan fortælle dig at det der stod i den indlægsseddel ikke var lutter lagkage.. men så må man jo vælge..
der er bivirkninger ved næsten alt... et eller andet sted må du da slække på det... Evt. dit make up, dine hårprodukter, dit tøj, vaskepulver, mad, dit sengetøj osv osv...
Når du nu vælger at "beskytte" dit barn for vaccinerne, beskytter du så ogsså barnet for alle de andre, tydligere beviste, ting der kan foresage allergi osv osv.? Og ydermere.. Uden at tro jeg kan læse mellem linier, så fornemmer jeg at det er en overbevisning du har med det her emne.. men når det så er din ooverbevisning og måske levevej, beskytter du så dig selv mod evt. farer?
Hvad med den bivirkning der er når du tager på arbejde med ale de her syge medarbejdere? Du kan nemt hive en omgang influenza med hjem og smitte dit barn og din mand, selvom du ikke selv bliver syg..
Knus Lauras mor.
Lidt sarkastisk krydderi: bivirkning ved at gå ud af døren... Du kan risikere at blive kørt ned, få en tagsten i hovedet osv osv...
Summa sumarum: Lever man virkelig et godt og indholdsrigt liv hvis man lever uden nogle former for ricisi? Hvad er der tilbage at lave??