Skal ikke vaccineres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2012

raca

Malthes mor skriver:

Nej, men det er vel tilladt at give sin mening til kende??????? Eller hvad??????????????

Jeg har en holdning og den står jeg ved!!!!!! Vil gerne vide hvor TS har sine påstande fra.

det har man... men så kan man holde sine holdning på egen bane halvdel og agumentere udfra egen sitiotion i stedet for at indlede med det er såååå synd for din søn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

Ved ikke hvorfor man er bange for thiomersal og polysorbat 80..
Disse to er ikke en del af det danske børnevaccinationsprogram......
Thiomersal har været en komponent i influenzavaccinen, men kunne fravælges.. Dvs. At man også kunne få vaccinen uden thiomersal.
Så det er ikke en begrundelse, der har noget på sig, i forhold til om man vaccinere med børnevaccinerne....

Anmeld

24. januar 2012

Malou Eline

LunaLykke skriver:

Hvad får dig i øvrigt til at tro, at alle disse foredrag, dokumentarer, bøger mm du påstår at have set/læst, er mere korrekte end alle dem der taler for vacciner? 

LunaLykke

Jeg fandt faktisk lige lidt mere indsamlet info, hvor artiklerne er skrevet af Statens Seruminstitut.

http://helsebarn.dk/articles/skal-man-vaccinere-sit-barn-49/

- difteri og polio er sygdomme, der er såkaldte "nød og elendighedssygdomme" og stort set kun forekommer steder, hvor der er  meget dårlige hygiejniske forhold.
- kighostevaccinen dækker kun 50% indtil den 3. vaccination, som gives når barnet er 12 måneder og sygdommen ikke længere er farlig for barnet 
- de fleste indrapporterede tilfælde af polio i USA og Italien skyldes, at børnene har fået polio efter poliovaccinen

Har lægen husket at fortælle dig ovenstående info?

Og jo... jeg mener 100% sikkert at medicinalvareindustrien er 100% ligeglad med folkets helbred, men udelukkende ser på om det kan give overskud eller ej. Der produceres alt alt for meget medicin, folk pumpes fulde af det med lægens viden og initiativ, meget uhyggeligt 

God hygiejne, sund mad og livsstil kan forklare 95% (mit eget tal) af alle de besynderlige sygdomme folk efterhånden lider under. vi er desværre blevet en nation af syge mennesker og kva vores autoritære opdragelse lytter vi til lægen uden at stille spørgsmålstegn (endnu mere uhyggeligt)

Anmeld

24. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
meget interessant emne! nu har jeg ikke læst tråden hér igennem, jeg gav op da der begyndte at komme kommentarer som ikke var særlig flinke.

men jeg tror ikke baby.dk er det rette sted at vende sådan en debat hér og så forvente en positiv debat, men interessant er det

har du prøvet at se på www.slyngebarn.dk om det emne? jeg ved der er en del der har valgt vaccine fra og til af en masse årsager hvor det bliver vendt i en tråd på en god måde, uden at det ender i kaos.

Anmeld

24. januar 2012

Gaia

Malou Eline skriver:

Tak for dit svar. 

Nu er det sådan at statistikken taler sit tydelige sprog og ikke en eneste gang er uvaccinerede børn blevet smittet mere end vaccinerede børn.

Det seneste mæslingetilfælde på sydsjælland bestod af både vaccinerede børn og ikke vaccinerede. Vi hørte desværre aldrig noget nærmere om hvorfor, Statens Seruminstitut valgte at holde kortene meget tæt ind til kroppen efterfølgende.

Og jo... du kan tro vi har overvejet det meget nøje, men vælger samme vej som hver 5. barn, nemlig ingen vaccine og ingen gift ind i vores elskede lille nusergøj.

Det er jeres valg og jeres barn. Jeg vælger så bare anderledes for mit barn og mener den vaccine "gift"er bedre end sygdommen. Men hver forældre, hver valg. 

Anmeld

24. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

Hvis tvivlerne er så glade for artikler, så læs lige denne...
http://videnskab.dk/blog/link-mellem-autisme-og-mf r-vaccine-er-darlig-videnskab

Desuden bliver alt sygdomsstatistik udgivet i epi-nyt hver uge og ligger frit tilgængeligt på ssi.dk.. Også artikler om mæslingeudbrud mm.

Og så husk at vær kildekritisk. Den artikel på helsebarns hjemmeside er IKKE skrevet af statens serum institut. Ejeren (biopat) af hjemmesiden har skrevet artiklen og plukket fra SSI's side.. I afsnittet omkring polio er der copy/pasted.. Og der mangler noget...

Anmeld

24. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

Og lige en tilføjelse...
Det lovgivnings- og registreringshelvede og den årelange (10-15 år) forskning Vi skal igennem for at få en vaccine på markedet, ville vi nok ikke gå igennem uden at det gav mening for de mennesker, der skal have vaccinen.. Altså vores bruger.
Og så koster det mange millioner kr. Inden vaccinen er i produktion...
Der er så meget lovgivning i forbindelse med produktion af lægemidler så i drømmer ikke om det.. Også bivirkningsindrapportering og overvågning. Én fejl og ALT fra den produktion bliver trukket tilbage da markedet... Og det sker næsten aldrig.. Og det bliver opdaget før kunden har fået det i hænderne.

Har set afrikanske kvinder gå fra en konference i frustration fordi de ikke har samme tilbud som os mht. Vaccinationer... Dybt frustrerede over at børn og voksne i deres land må dø.... Og vores kan leve.
Derfor giver det mening for mig at lave vacciner til sygdomsforebyggelse....

Vi er pokkers forkælede hvad det angår......

Anmeld

25. januar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
jeg vil også lige tilføje noget mere, efter at have læst alle svarene på denne tråd.

jeg synes det er så mega fedt at vi er så priviligeret i danmark, at vi har et så vel udviklet sundhedssystem og som mor synes jeg det er vigtigt man tager imod den hjælp man kan få til at få et liv med så lidt sygdom som mulig, mor selvfølgelig ønsker jeg ikke at blive syg og det ønsker jeg da heller ikke for mit barn.

men det jeg godt kan lide ved TS, det er at være kritisk med hvad man bare siger ja til, nu har jeg ikke selv undersøgt noget om det danske vaccinationsprogram og det har jeg gerne ville, men jeg har bare ikke haft tiden til det, selvom det faktisk er et godt emne som også interessere mig.

jeg tror det er vigtigt at gøre hvad man kan for at passe på sig selv og sine børn og undersøge det man nu kan og tage beslutninger ud fra det i den tro at det er det bedste for én selv og sit barn.

jeg har selv lagt stor vægt på at undersøge en masse om amning og den første faste føde og lagt en masse energi i det og har derfor truffet nogen valg for os i håb om at det ville gavne os alle herhjemme, det jeg ville sige er jo bare at man gør hvad man føler er rigtigt i forhold til sig selv.

Anmeld

25. januar 2012

anonym93

Du udsætter andres børn for fare!

Anmeld

25. januar 2012

Jonatansmor

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Og lige en tilføjelse...
Det lovgivnings- og registreringshelvede og den årelange (10-15 år) forskning Vi skal igennem for at få en vaccine på markedet, ville vi nok ikke gå igennem uden at det gav mening for de mennesker, der skal have vaccinen.. Altså vores bruger.
Og så koster det mange millioner kr. Inden vaccinen er i produktion...
Der er så meget lovgivning i forbindelse med produktion af lægemidler så i drømmer ikke om det.. Også bivirkningsindrapportering og overvågning. Én fejl og ALT fra den produktion bliver trukket tilbage da markedet... Og det sker næsten aldrig.. Og det bliver opdaget før kunden har fået det i hænderne.

Har set afrikanske kvinder gå fra en konference i frustration fordi de ikke har samme tilbud som os mht. Vaccinationer... Dybt frustrerede over at børn og voksne i deres land må dø.... Og vores kan leve.
Derfor giver det mening for mig at lave vacciner til sygdomsforebyggelse....

Vi er pokkers forkælede hvad det angår......

Rikke - der skulle uddeles et stks af dig til alle vordende forældre. Ikke blot så er du så pokkers klog, du formår også at få det formidlet på en måde som vi andre kun kan blive klogere af!

Fatter IKKE hvordan man kan træffe et sådant valg, udfra amerikaniserede syn på medicinalindustrien og deres magt i det danske sundhedssystem. Det er ikke blot en meget, meget modig beslutning, den er også truffet ud fra en viden der kun burde vides i et land hvor kapitalismen er ideologien.

Man skal huske at læse de dnaske artikler om emnet, sætte sig ind i den danske sundhedsmodel og huske at tjekke danmarks krav til skadelige stoffer. Både i og udenfor sundhedsvæsnet. Vi bor i et land hvor de skrappeste krav til medicin er til stede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.