Skal ikke vaccineres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Malou Eline

Lidt flere detaljer om de seneste mæslinger: 

Siden midten af januar 2011 har der været et udbrud af mæslinger i det østlige Sjælland,  EPI-NYT 6/11.

Indtil nu er påvist 17 tilfælde; heraf er de 12 laboratoriebekræftede, og fem tilfælde er epidemiologisk linket til et bekræftet tilfælde. 
Blandt de 17 tilfælde er tre uvaccinerede børn under 2 år. De øvrige 14 er i alderen 5-59 år (ti er 16-30 år), heraf er de 11 uvaccinerede, mens to har fået én MFR-vaccination. 
For ét tilfælde er vaccinationsstatus usikker.

2 har fået MFR ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

BellaT

Malou Eline skriver:

Hej Lullaby

Tak for dine links, men jeg synes ikke rigtigt at kunne se beskrivelser af bivirkningerne og det er netop dem som er interessante. 

Jeg er enig med dig i at mæslinger er en alvolig og smitsom sygdom og ikke er så sjovt at blive smittet med, men rigtigt mange vilkår skal være på plads inden sygdommen kan bryde ud. 

Vedr. kighoste-indlægget, det er en trist og bekymrende historie du kommer med der, vi er glade på dine vegne at det gik godt. 
Nu er det sådan med kighoste at vaccinen kun beskytter 50% imod smitte, så dit barn kan altså stadig få kighoste, det er en falsk tryghed der sælges her!
Vi mener at risikoen ved en vaccine er langt højere end komplikation ved kighoste som behandles med antibiotika hvis uheldet skulle være ude.

Sundhedsstyrelsen har her skrevet lidt om direkte bivirkninger på vacciner:  http://www.sst.dk/publ/publ2000/vaccine/kap06.html

Derudover har der været indrapporteret et utal af bivirkninger fra forældre som har fået anderledes børn efter vaccinen, mange af disse rapporter er skjult for os, læs lidt her: 

http://vaers.hhs.gov/data/index en rigtig spændende side som indeholder rigtige data som ikke er forvansket af organisationer. Download data her:  http://vaers.hhs.gov/data/data/

Indirekte bivirkninger er som jeg tidligere har været inde på cancer, nedsat frugtbarhed mv. at indsprøjte sådanne fremmedelementer i kroppen kan være kimen til cancer senere i livet, disse indirekte bivirkninger er meget svære at påvise på nuværende tidspunkt.
Der findes også sammenhænge imellem ADHD, astma mv.  http://www.cure-guide.com/natural_health_newsletter/Vaccines_and_ADHD_Autism/vaccines_and_adhd_autism.html

Informationer omkring bivirkninger ved vacciner findes desværre ikke i dets naturlige form i Danmark, det er på tide at nogle siger " Hvorfor?" , hvem af os forældre stopper op betvivler det vi konstant for trukket ned over hovedet?

Samtidigt skal man huske på at medicinalvareindustrien/ vaccinefabrikanter er en multimilliard virksomhed som driver organisationer og lobbyisme frem uden hensynstagen til birvirkninger, kortsigtede såvel som langsigtede.

I 2007 udbetalte vaccineproducenter i USA 2milliarder dollars i erstatning til familier som lod deres barn vaccinere med MMR (measles-mumps-rubella) , altså mæslinger, fåresyge og røde hunde. 
Det ville ikke være sket, hvis vaccinationen havde overholdt de accepterede bivirkninger.

Jeg selv er ikke vaccineret og har haft fåresyge og røde hunde, til gengæld er jeg aldrig syg, lider ikke af allergier eller astma. 
På min arbejdsplads er næsten alle blevet vaccineret imod influenza, og vi har aldrig før set så meget sygefravær. De bliver hurtigere syge og influenzaen har bare formeret sig så de stadig kan få influenza.

Måske et tilfælde? 

Hvad siger I, kan I genkende det?

Det blev en lang post alligevel, håber I får læst det hele alligevel. Det kunne være interessant at fortsætte, men kan vi ikke aftale at der postes andet end links til skrækhistorier og formaninger?

Det er lige præcis sådan et indlæg jeg frygter. Jeg ryster af skræk. Ej, lidt overdrevent, men deromkring. 

Jeg har selv undersøgt en del inden min dreng fik sin vaccine. Jeg kom frem til at vaccine er lidt mindre risikofyldt end sygdommene. Men jeg HADER vacciner og håber på det bedste hver gang.

For der ER risici ved dem og jeg synes at forældre burde undersøge og være kritisk istedet for at hælde alt ned og så skælde på dem der faktisk gider at undersøge risiciene..

Jeg blev ikke selv vaccineret som barn. Jeg har haft både mæslinger, røde hunde og fåresyge som barn.

Men ville mine børn overleve sygdommene uden men? Især nu hvor sygdommene er så sjældne. Pga vacciner. Kommer de helskindet igennem vaccinerne? Ved det ikke. Kan kun håbe.

Anmeld

4. april 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kongmulle skriver:

Fordi en eller anden keder sig og opretter en profil for at lave ballade og skabe splid?

Nu er det jo ikke lige just en modtagelse man ønsker at få som ny bruger.
Man har jo lov til at være ny på siden og have nogle brændende interessepunkter, som man GERNE vil have debateret.

Så uanset om du er enig eller ej..og vedkommende er ny eller ej, så kan man godt give folk en fair behandling..og ISÆR til de nye.

Så hermed piger:
Vær venlig over for de nye brugere!!

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

4. april 2011

Mille83

Malou Eline skriver:

Hej alle 

Efter at have læst rigtigt meget om hvordan vacciner bliver fremstillet og de måske påvirkirkninger til senere cancer, kroniske allergier, nedsat frugtbarhed mv. er vi kommet dertil at vi ikke ønsker vores barn vaccineret.

Vi vil gerne høre fra andre forældre som har taget samme aktive valg som os og hvordan de har håndteret de fordrejninger og manipulationer man udsættes for af sundhedspersonale og "kloge" folk som ikke har styr på fakta, men baserer deres udtalelser på myter og frygt.

http://www.amazon.com/dp/1418450170/

Jeg valgte også ikke og få Nicoline vaccineret, havde endda en tråd herinde, men lægen og familie omkring os overtalte os alligevel til og få hende vaccineret. Men jeg forstår godt din tanke 

Anmeld

4. april 2011

Kongmulle

SussieThyssen skriver:

Nu er det jo ikke lige just en modtagelse man ønsker at få som ny bruger.
Man har jo lov til at være ny på siden og have nogle brændende interessepunkter, som man GERNE vil have debateret.

Så uanset om du er enig eller ej..og vedkommende er ny eller ej, så kan man godt give folk en fair behandling..og ISÆR til de nye.

Så hermed piger:
Vær venlig over for de nye brugere!!

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Gid du også gad forstå det er et svar til en anden bruger.

HVIS man er ny så kan man vel præsentere sig. Det jeg svarer en anden på er at det er underligt at de nye indlæg der lægger op til stor debat altid kommer fra en nyoprettet bruger og det er alt de har skrevet.

og jeg vil ha lov at have min mening,slut færdig.

Anmeld

4. april 2011

Lullaby

Malou Eline skriver:

Hej Lullaby

Tak for dine links, men jeg synes ikke rigtigt at kunne se beskrivelser af bivirkningerne og det er netop dem som er interessante. 

Jeg er enig med dig i at mæslinger er en alvolig og smitsom sygdom og ikke er så sjovt at blive smittet med, men rigtigt mange vilkår skal være på plads inden sygdommen kan bryde ud. 

Vedr. kighoste-indlægget, det er en trist og bekymrende historie du kommer med der, vi er glade på dine vegne at det gik godt. 
Nu er det sådan med kighoste at vaccinen kun beskytter 50% imod smitte, så dit barn kan altså stadig få kighoste, det er en falsk tryghed der sælges her!
Vi mener at risikoen ved en vaccine er langt højere end komplikation ved kighoste som behandles med antibiotika hvis uheldet skulle være ude.

Sundhedsstyrelsen har her skrevet lidt om direkte bivirkninger på vacciner:  http://www.sst.dk/publ/publ2000/vaccine/kap06.html

Derudover har der været indrapporteret et utal af bivirkninger fra forældre som har fået anderledes børn efter vaccinen, mange af disse rapporter er skjult for os, læs lidt her: 

http://vaers.hhs.gov/data/index en rigtig spændende side som indeholder rigtige data som ikke er forvansket af organisationer. Download data her:  http://vaers.hhs.gov/data/data/

Indirekte bivirkninger er som jeg tidligere har været inde på cancer, nedsat frugtbarhed mv. at indsprøjte sådanne fremmedelementer i kroppen kan være kimen til cancer senere i livet, disse indirekte bivirkninger er meget svære at påvise på nuværende tidspunkt.
Der findes også sammenhænge imellem ADHD, astma mv.  http://www.cure-guide.com/natural_health_newsletter/Vaccines_and_ADHD_Autism/vaccines_and_adhd_autism.html

Informationer omkring bivirkninger ved vacciner findes desværre ikke i dets naturlige form i Danmark, det er på tide at nogle siger " Hvorfor?" , hvem af os forældre stopper op betvivler det vi konstant for trukket ned over hovedet?

Samtidigt skal man huske på at medicinalvareindustrien/ vaccinefabrikanter er en multimilliard virksomhed som driver organisationer og lobbyisme frem uden hensynstagen til birvirkninger, kortsigtede såvel som langsigtede.

I 2007 udbetalte vaccineproducenter i USA 2milliarder dollars i erstatning til familier som lod deres barn vaccinere med MMR (measles-mumps-rubella) , altså mæslinger, fåresyge og røde hunde. 
Det ville ikke være sket, hvis vaccinationen havde overholdt de accepterede bivirkninger.

Jeg selv er ikke vaccineret og har haft fåresyge og røde hunde, til gengæld er jeg aldrig syg, lider ikke af allergier eller astma. 
På min arbejdsplads er næsten alle blevet vaccineret imod influenza, og vi har aldrig før set så meget sygefravær. De bliver hurtigere syge og influenzaen har bare formeret sig så de stadig kan få influenza.

Måske et tilfælde? 

Hvad siger I, kan I genkende det?

Det blev en lang post alligevel, håber I får læst det hele alligevel. Det kunne være interessant at fortsætte, men kan vi ikke aftale at der postes andet end links til skrækhistorier og formaninger?

Nu ved jeg ikke hvad du mener med, at mange ting skal være på plads for at få sygdommen men så vidt jeg kan læse mig til, skal det bare være en smittet og en der ikke er vaccineret eller ammet da de var barn?

Anmeld

4. april 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kongmulle skriver:

Gid du også gad forstå det er et svar til en anden bruger.

HVIS man er ny så kan man vel præsentere sig. Det jeg svarer en anden på er at det er underligt at de nye indlæg der lægger op til stor debat altid kommer fra en nyoprettet bruger og det er alt de har skrevet.

og jeg vil ha lov at have min mening,slut færdig.

Du må forstå at når man udtaler den slags ting til "en anden bruger" om nye brugere direkte i trådene, så giver det et dårlig indtryk af baby.dk og sender dermed et negativt signal til alle nye brugere, som om de ikke er gode nok eller må åbne munden.
Derfor henstiller vi i staff til at man taler pænt til og og OM nye brugere på baby.dk.
Her er der plads til alle, OGSÅ de nye.

Er du utilfreds med sidens koncept omkring respekt for alle, så burde du måske overveje i første omgang at tage kontakt til Henrik eller Karoline i PB.

Anmeld

4. april 2011

Nalle

Omg, hvordan kan folk dog tænke sådan, at de ikke vil vaccinere deres børn.

Vi fik afvide, der var nogle sygdomme vores datter kunne DØ af hvis hun ikke fik dem dengang, nogle så latterlige sygdomme som vi andre sagtens kan leve med at få!

Anmeld

4. april 2011

lauras*mor*

Jeg har ikke nogle "beviser" for noget, men ville da lige kommentere lidt...

Jeg synes det er fint hvis du ikke vil vaccinere dit barn, det bestemmer du helt selv..

En i familien har valgt ikke at vaccinere sit sidste barn (har 3), og han har lidt rigtig meget af feber kramper som har krævet akut medicin i hjemmet (mener det er stesolid).. Lægerne har sagt til dem at det er en klar bivirkning ved at barnet ikke er vaccineret.. Nu har jeg set barnet have sådan et anfald, og det ønsker jeg kke for nogen at hverken opleve selv, eller være vidne til..

Jeg tror bestemt aldrig det kan påvises at man kan få kræft på lang sigt af dem, da det også meget kommer an på hvordan man generelt lever, så det kræver jo at forsøgspersonerne lever nøjagtig ens.. Og det kan man aldrig få SÅ mange mennesker til for at få en undersøgelse til at være troværdig.. Og som en anden bruger skriver.. man kan altså få kræft af så mange ting efterhånden...

Jeg err selv vaccineret og har hverken allergier, astma eller noget i den dur.. Jeg har til gengæld haft fåresyge... 2! gange... En i hver side..  Men jeg var ikke syg syg.. jeg var da med min far ude at handle osv.. Og det var primært fordi at vaccinen havde gjort et godt stykke arbejde.. Ja jeg fik sygdommen, imod alle odds, men til gengæld blev jeg ikke sådan vildt syg...

Du kan nok regne ud at jeg har valgt at vaccinere min datter...

Mht til det du nævner med hvorfor flere og flere får diagnosen ADHD så er jeg ret overbevidst om at det er fordi flere og flere ikke vil leve med det længere.. I Danmark er det sådan at diagnosen ADHD bekræftes ud fra et spørgeskema og medicinering... Hvis du spørger mig er det da helt hul i  hovedet og er sikker på flere er fejldiogniseret på den konto..

ADHD kan ses ved en scanning af hjernen, og denne metode bruger de i flere andre lande (mener UK bruger den bl.a.), og det er en sikker metode hvorpå man kan se om det er ADHD det  eller ej... Mange af de gener  der er ved ADHD kan altså også forveksles med almen social arv og måden vi lever på... derfor tror JEG at der kommer flere og flere med den diagnose..

Jeg tror at en masse tilfældigheder spiller ind i denne debat..
man kan selvfølgelig tænke at der er en grund til at det ikke er obligatorisk at blive vaccineret, og at det netop er et frit valg..

Men lad mig lige høre: Hvis du får halsbetændelse, lungebetændelse eller lign. vil du så heller ikke tage medicin for det pga af mulige bivirkninger? Det er ikke lang tid siden jeg havde en kold lungebetændelse og kan fortælle dig at det der stod i den indlægsseddel ikke var lutter lagkage.. men så må man jo vælge..
der er bivirkninger ved næsten alt... et eller andet sted må du da slække på det... Evt. dit make up, dine hårprodukter, dit tøj, vaskepulver, mad, dit sengetøj osv osv...
Når du nu vælger at "beskytte" dit barn for vaccinerne, beskytter du så ogsså barnet for alle de andre, tydligere beviste, ting der kan foresage allergi osv osv.? Og ydermere.. Uden at tro jeg kan læse mellem linier, så fornemmer jeg at det er en overbevisning du har med det her emne.. men når det så er din ooverbevisning og måske levevej, beskytter du så dig selv mod evt. farer?

Hvad med den bivirkning der er når du tager på arbejde med ale de her syge medarbejdere? Du kan nemt hive en omgang influenza med hjem og smitte dit barn og din mand, selvom du ikke selv bliver syg..

Knus Lauras mor.

Lidt sarkastisk krydderi: bivirkning ved at gå ud af døren... Du kan risikere at blive kørt ned, få en tagsten i hovedet osv osv...

Summa sumarum: Lever man virkelig et godt og indholdsrigt liv hvis man lever uden nogle former for ricisi? Hvad er der tilbage at lave??

Anmeld

4. april 2011

Malou Eline

Nalle skriver:

Omg, hvordan kan folk dog tænke sådan, at de ikke vil vaccinere deres børn.

Vi fik afvide, der var nogle sygdomme vores datter kunne DØ af hvis hun ikke fik dem dengang, nogle så latterlige sygdomme som vi andre sagtens kan leve med at få!

Nalle, kunne jeg få dig til at gennemlæse hele tråden inden du smider sådan et indlæg  Tråden er ikke en afstemning om ja/ nej eller "jeg tror", men skal baseres på faktuel viden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.