Skal ikke vaccineres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2012

modesty

Malou Eline skriver:

Jeg læser løbende interessante beretninger omkring vaccinationer og de alvorlige følger de kan afkomme.

Senest denne spændende statistik:

Vaccinationraten falder indenfor bedre veluddannede familier.

http://www.naturalnews.com/030299_vaccination_flu_shots.html

Jeg håber vi her i DK også langsomt vil få øjnene op for dette kvaksalveri og tage fornuftige beslutninger der skåner vores børn og deres fremtid.

LOL, den vildeste propagandaside. 

Det er pænt udbredt viden at influenzavacciner i rigtig mange tilfælde ikke virker, så ikke den store nyhed dér.

Derudover er snakken om D vitamin helt til grin. 

Jeg er varm fortaler for D vitamin tilskud. Jeg tader dem selv, samt fiskeolie og zink for at styrke mit immunforsvar, og probiotic for at støtte mave/tarm floraen. Betyder det at jeg aldrig bliver syg? Selvfølgelig gør det da ikke det. Jeg har faktisk så sent som i nat ligget og kastet op med en omgang roskildesyge.

Alle børn i Danmark tager D-dråber! Betyder det at ingen danske børn får influenza? Og at D-vitamin skal kunne forhindre kræft? LOL, jeg må le.

Jeg har heller ikke tænkt mig at give min søn influenzavacciner, men der er en verden til forskel på influenza vaccine og MFR/di-te-ki-pol. Bare det at du nævner de to i samme debat viser at du ikke ved særlig meget om hvad du snakker om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2012

roenlund

modesty skriver:

LOL, den vildeste propagandaside. 

Det er pænt udbredt viden at influenzavacciner i rigtig mange tilfælde ikke virker, så ikke den store nyhed dér.

Derudover er snakken om D vitamin helt til grin. 

Jeg er varm fortaler for D vitamin tilskud. Jeg tader dem selv, samt fiskeolie og zink for at styrke mit immunforsvar, og probiotic for at støtte mave/tarm floraen. Betyder det at jeg aldrig bliver syg? Selvfølgelig gør det da ikke det. Jeg har faktisk så sent som i nat ligget og kastet op med en omgang roskildesyge.

Alle børn i Danmark tager D-dråber! Betyder det at ingen danske børn får influenza? Og at D-vitamin skal kunne forhindre kræft? LOL, jeg må le.

Jeg har heller ikke tænkt mig at give min søn influenzavacciner, men der er en verden til forskel på influenza vaccine og MFR/di-te-ki-pol. Bare det at du nævner de to i samme debat viser at du ikke ved særlig meget om hvad du snakker om.

Anmeld

22. januar 2012

Malou Eline

Hvorfor gør I denne tråd lynch-agtig? 

Jeg har fra side 1 forsvaret og forklaret mine holdninger til vaccination og alligevel bliver jeg overfaldet af jer som kun lige læser de 2 sidste sider. Og ikke nok med det...

I virker ikke som om I er særligt interesserede eller nysgerrige, sæt nu I er blevet fyldt med løgn?

I har aldrig undret jer over hvorfor jeres kære små er syge i tide og utide, men nærmest acceptere at sygdom er almindeligt. NEJ... sygdom er langfra almindeligt, men industrien vil have os til at tro såden.

Børn lider af uforklarlig ørebetændelse og i værste tilfælde som jeg har læst herinde nærmest udviser apatisk adfærd en gang imellem.

Jeg er ikke ude på at stemple eller nedrakke nogen herinde, men beder jeg blot om at forholde jer særdeles kritisk til emnet og ikke blot dække jer ind under "lægen har sagt"! Er det en af de selvsamme læger som har aktier i medicinalvareindustrien eller den læge som har skrevet en artikel om hvor uskadelige antirygerpiller er? og som samtidigt var hyret af producenten til at udforme en flot artikel.

Anyway...

Jeg har netop set denne her film for 2. gang: 

http://topdocumentaryfilms.com/shots-in-the-dark/

Jeg har på intet tidspunkt dømt alle vacciner som noger der skal undgåes, men alt med måde. Det er klart hvis vi rejser til et land hvor hepetitis er udbredt at man tager sine forholdsregler.

En nævnte fåresyge, nu er det jo ganske kendt at fåresyge kan i værste tilfælde medføre sterilitet hos mænd, kun i 1 ud af 10 tilfælde og det er værste fald overhovedet. Pointen er at man er voksen og som voksen mand og hvis man er nervøs og samtidigt ved at man ikke har haft den børnesygdom, kan man jo få en vaccine. Men bemærk... det er således en ansvarfuld og velovervejet beslutning taget af personen selv.

Det undrer mig også at de ansvarlige læger ikke fortæller kommende mødre at det ikke hjælper at amme med henblik på at overføre antistoffer til barnet, når man er vaccineret. En vaccineret mor har ikke de samme antistoffer i blodet/ mælken og derved overføres der ikke noget til den lille  Det er nok de færreste der ved det, men jeg håber der kommer noget mere oplysning i fremtiden.

Nu ved jeg godt at amningen giver mange andre ting også, men hvorfor tage barnets muligheder når det eneste man skal gøre er at tænke sig om?

Anmeld

22. januar 2012

Malou Eline

heje skriver:

Jeg er Tom for ord!!!!

Kvaksalveri???? OMG

Hvor høj tror du børnedødeligheden ville være i dk hvis vi ikke havde et velfungerende vaccinationsprogram??

Hej heje

Alt statistik viser at dødeligheden var på ved ned da vaccinationer blev indført i I-lande. En af de største årsager skyldes vores hygiejneforhold og nemme adgang til sygehuse.

Noget helt andet er U-lande og deres ofte bakteriefyldte miljø og nærmest ikke-eksisterende hospitaler.

Lad os holde U-lande udenfor  og lad dem få de vacciner de mener kan gavne dem, men i et velfungerende land.. hmmm... nogle fylder os med løgn og latin!

Anmeld

22. januar 2012

ESV

Malou Eline skriver:

Næh.. det er sandt vi har ikke præsenteret os, skal man da det? Og ens første indlæg må ikke være af spørgende karakter ved at sætte "normalen" i perspektiv? Vi tror ikke stifterne af denne side vil være helt enige med jeres angreb  

Vi havde håbet på at sortere folk fra som ikke kunne bidrage med noget sagligt ved at skrive et lille hint om "kloge" folk  Det er super at folk deltager i debatten, men byd venligst ind med saglig viden ellers løber tråden bare ud i sandet og det eneste der sker er at dem som råber højest sidder alene tilbage og tror de fik ret.

Når det så er sagt, så har vi fundet ud af at Danmark vitterligt er at uland når det kommer til information om birvirkninger ved forskellige behandlingsformer.

Jeg ved ikke hvor mange af jer der rent faktisk kiggede på linket til amazon og læste lidt om emnet, men bogen er uhyre interessant og jeg vil anbefale enhver forælder at læse den.

Tina sagde: "

Har lige læst i mor magasinet at du kan risikere at din datter aborter i fremtidige graviditeter hvis du vælger at hun ikke skal vaccineres.

Hilsen Tina, Som lader sit barn stikkes."

- Mor Magasinet løber med en halv vind uden at sætte sig korrekt ind i emnet. Det er ikke korrekt at man aborter i fremtidige graviditeter når man er uvaccineret, det er Røde Hunde der kan give abort og intet andet, det betyder at hvis man som mor ikke har haft røde hunde inden man påtænker en graviditet bør man vaccineres for at undgå abort. 
Det er vigtigt at forstå "bør" og smitterisiko for røde hunde inden man som voksen tager valget for sig selv!

Enkelte ville have eksempler.. der findes rigtigt mange eksempler selvom vi hellere ville tale om emnet i trådstart. 

Men okay.. lad os tage nogle eksempler og bagefter kan vi diskutere indholdet i vacciner.. okay? 

Japan har her i marts forbudt vacciner fra Pfizer og Sanofi pga. 4 børn er døde få minutter efter vaccinationen.

http://news.yahoo.com/s/nm/20110307/ts_nm/us_japan_vaccine

Sidste år forbød Australien temporært influenzavacciner da bivirkninger var langt voldsommmere end annonceret.

Problemet ligger i indholdsstofferne i vaccinerne, da de ligger langt over de tilladte grænseværdier for eks.vis kviksølv:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal som er at aktivt stof.

Polysorbate 80 som også bruges  http://en.wikipedia.org/wiki/Polysorbate_80 
som netop nedsætter frugtbarheden. 

Husk lige at hvem som helst kan skrive ting i Wiki.......

Syntes personligt det er langt ude IKKE at lade sin børn vaccinerer, og jeg ved en del om indholdsstofferne det er sådan noget man kan læse om når man læser til sygeplejerske..

Jeg er en STOR fortaler for vaccinationer...

Anmeld

22. januar 2012

ESV

Malou Eline skriver:

Hej heje

Alt statistik viser at dødeligheden var på ved ned da vaccinationer blev indført i I-lande. En af de største årsager skyldes vores hygiejneforhold og nemme adgang til sygehuse.

Noget helt andet er U-lande og deres ofte bakteriefyldte miljø og nærmest ikke-eksisterende hospitaler.

Lad os holde U-lande udenfor  og lad dem få de vacciner de mener kan gavne dem, men i et velfungerende land.. hmmm... nogle fylder os med løgn og latin!

Jeg syntes faktisk ikke du skriver særlig pænt til folk. Beder om at de læser ting igen, henvender dig til "kloge" mennesker..

Du valgte at starte en debat nu er du nødt til enten at fordolde dig til at det er et kontroversielt emne at skrive man ikke vil lade sit barn vaccinere, eller lukke tråden hvis ikke du mener det er okay at andre kommer med deres mening.

Anmeld

22. januar 2012

ESV

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Jeg har set reaktioner inden for de første 3 dage hos mine 3 unger. Aldrig senere end 5 dage efter.. Det er normalt at se en feberstigning hos nyvaccinerede børn.
Inkubationstid er normalt noget man snakker om i forbindelse med sygdommen, ikke vaccinen.

Normalt vil jeg sige 10 år.. Og vi anbefaler revaccination efter 10 år, men siger at vaccinen holder mindst 10 år. Ikke 20 år.

Har læst alle dine indlæg i denne tråd og ville bare lige give dig denne..

Anmeld

22. januar 2012

Gaia

Jeg vil til en hver tid få mit barn vaccineret. Jeg ville ikke turde løbe den risko ved ikke at få mit barn vaccinerret. At du vælger ikke at vaccinerer dit barn, er helt op til dig. Jeg antager,du ligesom os der får vores børn vaccineret og som ahr sat os ind i vaccinationsprogrammet, risko osv.. Også har sat dig ind i et modsatte - altså riskoen ved at få sygdommene naturligt. Så skulle der opstå følger kan du ligesom os se dig selv i øjnene. Jeg tror på vi alle gør hvad der er bedst for vores børn? Om man så mener hvorvidt den ene holdning er mere ansvarlig end den anden, må være op til den enkelte. Personligt synes jeg jo kva at mit barn får vac. At det er det mest ansvarlige. MEn det jo bare min holdning til emnet. Selvf. Er jeg da nervøs for evt. Bivirkninger. Men det overskygges lang af den frygt jeg har For at mit barn skulle blive alvorlig syg pga. Jeg havde fravalgt vacc. 

Anmeld

22. januar 2012

heje

Malou Eline skriver:

Hej heje

Først spørger jeg liiiige om alder og uddannelse igen..... Og som andre skriver indskærper jeg også liiiiige at DU også taler pænt eftersom du mener andre skal tale pænt til dig.....

Synes din tankegang er så hamrende naiv og du er ikke god til at komme med holdbare begrundelser for dit valg. De sider du henviser til er ikke godt nok dokumenteret og slet ikke videnskabelige. 

Det er enormt useriøst at sige at vi ikke skal snakke om u-lande men kun i-lande........hhhhmmmmm det er jo en stor verden vi lever i og sygdomme og bakterier stopper ikke bare automatisk ved grensen til et i-land! 

Ingen sygdomme kan udryddes ved god hygiejne......sorry, men det er ikke muligt......kun med velfungerende vaccinationsprogram kan dette ske. 

Og igen spørger jeg lige, HVEM er det præcis du mener fylder os med løgn og latin????

Anmeld

22. januar 2012

ESV

heje skriver:

Først spørger jeg liiiige om alder og uddannelse igen..... Og som andre skriver indskærper jeg også liiiiige at DU også taler pænt eftersom du mener andre skal tale pænt til dig.....

Synes din tankegang er så hamrende naiv og du er ikke god til at komme med holdbare begrundelser for dit valg. De sider du henviser til er ikke godt nok dokumenteret og slet ikke videnskabelige. 

Det er enormt useriøst at sige at vi ikke skal snakke om u-lande men kun i-lande........hhhhmmmmm det er jo en stor verden vi lever i og sygdomme og bakterier stopper ikke bare automatisk ved grensen til et i-land! 

Ingen sygdomme kan udryddes ved god hygiejne......sorry, men det er ikke muligt......kun med velfungerende vaccinationsprogram kan dette ske. 

Og igen spørger jeg lige, HVEM er det præcis du mener fylder os med løgn og latin????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.