Skal ikke vaccineres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

Maise

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Bare lidt lidt aftenlæsning, som jeg havde lyst til at sprede endnu engang...
Og ja, jeg arbejder med fremstilling af vacciner og ja, jeg syntes at vi gør en forskel... Vi har udryddet polio i det meste af europa.

Der var en god grund til at SSI startede ude på amager d. 9. september i 1902. SSI blev grundlagt for at sikre fremstilling og forsyning af anti-difterisk serum til danske patienter.
Difteri er en alvorlig halsbetændelse med en bakterie, der udskiller et giftstof. Behandling med serum fra heste der er vaccineret med giftstoffet kunne halvere dødeligheden hos patienter med difteri.

I 1951 blev børnevaccinationsprogrammet indført og omfattede et tilbud om vaccination mod difteri, stivkrampe, kopper og tuberkulose. Børnelammelsesepidemien i 1952 og 1953 kom som et chok for den danske befolkning, og på SSI blev alle kræfter sat ind på udviklingen af en vaccine. I april 1955 kunne SSI, som det første land i Europa tilbyde poliovaccination til børn i alderen 7-12 år. 98 % tog imod tilbuddet, og i løbet af få år blev børnelammelsen udryddet i Danmark. Siden da er der sket en væsentlig udvidelse af vaccinationsprogrammet, der i dag omfatter vacciner til forebyggelse af ni alvorlige infektionssygdomme.

I de forløbne 100 år er dødeligheden af infektionssygdomme reduceret så kraftigt, at det kan forklare hele stigningen i befolkningens middellevealder i samme periode. De væsentligste årsager hertil er de forbedrede sociale og hygiejniske forhold, men også forebyggelse gennem vaccination, forbedret diagnostik og antibiotikabehandling har haft stor betydning. Alene antibiotikabehandling skønnes at have øget middellevealderen med ti år.

Jeg syntes bare i skulle vide det...
Der er ikke så meget hokus pokus i vaccineproduktion. Og mange af de indholdsstoffer, der er i vaccinen, er også rundt omkring jer i jeres dagligdag. Salt, aminosyrer mm. og selve produktionen er efter samme principper som ølbrygning, såh......

Jeg kan godt forstå at nogle er nervøse for deres små poder, men for pokker da.... I har haft sygdommene så lang tid på afstand at i ikke aner hvad det drejer sig om...
Når man ser en mus ligge i en flitsbue med smerter af stivkrampe (en ganske alm. jordbakterie) og den skal aflives så hurtigt som muligt pga. dyrevelfærd.. Så er jeg sq glad for at jeg har valgt vaccinen frem for sygdommen.

så kan jeg måske lige spørge dig om en stivkrampevaccine fra 1996 gælder 10 eller 20 år?? det er mig selv der fik den i 96.

er det normalt ved mfr at få lidt feber, selvom inkubationstiden er 5-21 dage?? min datter fik mfr i fredags og fik feber om natten og der undrede jeg mig over pga inkubationstiden. Nå men feberen er væk, så nu afventer jeg reaktionen på vaccinen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Maise skriver:

så kan jeg måske lige spørge dig om en stivkrampevaccine fra 1996 gælder 10 eller 20 år?? det er mig selv der fik den i 96.

er det normalt ved mfr at få lidt feber, selvom inkubationstiden er 5-21 dage?? min datter fik mfr i fredags og fik feber om natten og der undrede jeg mig over pga inkubationstiden. Nå men feberen er væk, så nu afventer jeg reaktionen på vaccinen.

Jeg har set reaktioner inden for de første 3 dage hos mine 3 unger. Aldrig senere end 5 dage efter.. Det er normalt at se en feberstigning hos nyvaccinerede børn.
Inkubationstid er normalt noget man snakker om i forbindelse med sygdommen, ikke vaccinen.

Normalt vil jeg sige 10 år.. Og vi anbefaler revaccination efter 10 år, men siger at vaccinen holder mindst 10 år. Ikke 20 år.

Anmeld

4. april 2011

Maise

Jeg har set reaktioner inden for de første 3 dage hos mine 3 unger. Aldrig senere end 5 dage efter.. Det er normalt at se en feberstigning hos nyvaccinerede børn.
Inkubationstid er normalt noget man snakker om i forbindelse med sygdommen, ikke vaccinen.

Normalt vil jeg sige 10 år.. Og vi anbefaler revaccination efter 10 år, men siger at vaccinen holder mindst 10 år. Ikke 20 år.

ok, tak for svar, jeg har bare hørt flere ( har skrevet et indlæg om det )  og læst at det kan kommer en reaktion på mfr op til ca 21 dage efter med udslæt, hoste, snue, feber mm, kan jeg så forvente det, eller er der noget jeg har misforstået??

ok så må jeg hellere blive revaccineret igen. havde bare fuldstændig glemt det.

Anmeld

4. april 2011

Malou Eline

Tulle, Smølf og andre der råber, må vi venligst opfordrer jer til at deltage sagligt og ikke udtrykke ja-nej og "I er dumme" og forholde jer til fakta  Det ødelægger tråden med den slags usaglige indlæg.

Anmeld

4. april 2011

Malou Eline

Bare lidt lidt aftenlæsning, som jeg havde lyst til at sprede endnu engang...
Og ja, jeg arbejder med fremstilling af vacciner og ja, jeg syntes at vi gør en forskel... Vi har udryddet polio i det meste af europa.

Der var en god grund til at SSI startede ude på amager d. 9. september i 1902. SSI blev grundlagt for at sikre fremstilling og forsyning af anti-difterisk serum til danske patienter.
Difteri er en alvorlig halsbetændelse med en bakterie, der udskiller et giftstof. Behandling med serum fra heste der er vaccineret med giftstoffet kunne halvere dødeligheden hos patienter med difteri.

I 1951 blev børnevaccinationsprogrammet indført og omfattede et tilbud om vaccination mod difteri, stivkrampe, kopper og tuberkulose. Børnelammelsesepidemien i 1952 og 1953 kom som et chok for den danske befolkning, og på SSI blev alle kræfter sat ind på udviklingen af en vaccine. I april 1955 kunne SSI, som det første land i Europa tilbyde poliovaccination til børn i alderen 7-12 år. 98 % tog imod tilbuddet, og i løbet af få år blev børnelammelsen udryddet i Danmark. Siden da er der sket en væsentlig udvidelse af vaccinationsprogrammet, der i dag omfatter vacciner til forebyggelse af ni alvorlige infektionssygdomme.

I de forløbne 100 år er dødeligheden af infektionssygdomme reduceret så kraftigt, at det kan forklare hele stigningen i befolkningens middellevealder i samme periode. De væsentligste årsager hertil er de forbedrede sociale og hygiejniske forhold, men også forebyggelse gennem vaccination, forbedret diagnostik og antibiotikabehandling har haft stor betydning. Alene antibiotikabehandling skønnes at have øget middellevealderen med ti år.

Jeg syntes bare i skulle vide det...
Der er ikke så meget hokus pokus i vaccineproduktion. Og mange af de indholdsstoffer, der er i vaccinen, er også rundt omkring jer i jeres dagligdag. Salt, aminosyrer mm. og selve produktionen er efter samme principper som ølbrygning, såh......

Jeg kan godt forstå at nogle er nervøse for deres små poder, men for pokker da.... I har haft sygdommene så lang tid på afstand at i ikke aner hvad det drejer sig om...
Når man ser en mus ligge i en flitsbue med smerter af stivkrampe (en ganske alm. jordbakterie) og den skal aflives så hurtigt som muligt pga. dyrevelfærd.. Så er jeg sq glad for at jeg har valgt vaccinen frem for sygdommen.

Tak for dit svar.

Nu når du arbejder med vacciner, så kan du måske fortælle hvor mange af de 20% børn som findes i DK som rent faktisk bliver smittet med fatale følger?

Har du adgang til statistikker over stivkrampetilfælde vil vi meget gerne studere dem.

Vi vil også meget gerne høre om hvorfor der er kviksølv og polysorbate 80 i vacciner? Hvorfor kan man ikke fjerne dem?

Anmeld

4. april 2011

Malou Eline

Tulle28 skriver:

En venindes mand er ikke vaccineret og fik mæslinger og deraf meningitis og var MEGET syg. Det er bestemt ikke noget at spøge med.

Nej sandelig er da....

Men hvilket årstal skete det I? Og hvor havde han opholdt sig forinden? Havde han et generelt dårligt immunforsvar? Og hvordan blev han behandlet?

Anmeld

4. april 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Maise skriver:

ok, tak for svar, jeg har bare hørt flere ( har skrevet et indlæg om det )  og læst at det kan kommer en reaktion på mfr op til ca 21 dage efter med udslæt, hoste, snue, feber mm, kan jeg så forvente det, eller er der noget jeg har misforstået??

ok så må jeg hellere blive revaccineret igen. havde bare fuldstændig glemt det.

Det er rigtigt nok at man kan se efterreaktioner et stykke tid efter.

Anmeld

4. april 2011

Rikke Houmøller Thaarup

Malou Eline skriver:

Tak for dit svar.

Nu når du arbejder med vacciner, så kan du måske fortælle hvor mange af de 20% børn som findes i DK som rent faktisk bliver smittet med fatale følger?

Har du adgang til statistikker over stivkrampetilfælde vil vi meget gerne studere dem.

Vi vil også meget gerne høre om hvorfor der er kviksølv og polysorbate 80 i vacciner? Hvorfor kan man ikke fjerne dem?

Nu når du arbejder med vacciner, så kan du måske fortælle hvor mange af de 20% børn som findes i DK som rent faktisk bliver smittet med fatale følger?.... -Jeg vil gerne prøve at svare. Men jeg kender ikke svaret på alt.. Skal lige forstå hvad du mener med dette?
20% børn som findes i Dk, som bliver smittet med hvad?....

Stivkrampestatistikker ligger offentligt i EPI-nyt.

Thiomersal (kviksølv) anvendes af nogle fabrikanter af vacciner (influenzavaccine) som konserveringsmiddel. Men ikke mere end den mængde der er i de fødevare du indtager. Denne vaccine kan dog fåes uden thiomersal. Stoffet har ikke været brugt i de danske børnevacciner siden 1992.

Hvori ligger problemet med polysorbat 80 (tween 80)?
Det bruges som emulgator i nogle vacciner. Er normalt veltolereret.
-en influenzavaccine indeholder ca. 0,000025 g og du indtager ca. 0,1g i kosten pr. dag.

Anmeld

5. april 2011

Tulle28

Malou Eline skriver:

Nej sandelig er da....

Men hvilket årstal skete det I? Og hvor havde han opholdt sig forinden? Havde han et generelt dårligt immunforsvar? Og hvordan blev han behandlet?

Det skete såmænd for et par uger siden, han var sund og rask og havde ikke gjort noget andet end han plejer - han var indlagt i over en uge og der var dage hvor de slet ikke kunne få kontakt med ham. Nu er han rask igen, men det vil tage lang tid før han er helt ovenpå igen.

Anmeld

5. april 2011

NZ

Hej kære allesammen

Jeg har også overvejet ikke at give min søn vaccinen fordi jeg er meget skeptisk overfor medicinalindustrien, som nok er den mest forfærdelige og kyniske industri i verden (og det siger ikke så lidt)

Grunden til at jeg vælger at lade ham vaccinere er hovedsagligt "gruppepres". Alle, jeg har udtrykt min skepsis overfor, er blevet meget afvisende, og jeg kan mærke at hvis jeg træffer et sådant valg så bliver det lige pludselig MIT ansvar, hver gang han bliver syg, og min skyld. Det kan jeg simpelthen ikke have at folk skal tænke, og det vil i sidste ende gøre det værre for mig. Skulle han blive påvirket udover normalen af en vaccine, så vil vi til gengæld få støtte fra omverdenen, hvilket er meget vigtigt i en sygdomssituation.

Der er også det faktum, at når langt de fleste idag er vaccinerede, er det sjældent at læger kender de pågældende sygdomme og kan diagnosticere, inden det for sent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.