hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

MaliksMor

hvem har fortalt dig at man ikke behøver at spare på vandet? For alle forskere siger at det bør man, hvis verden skal bestå i flest muligt år. Er bare nysgerrig efter at vide om du har videnskablige argumenter der understøtter dit udsagn, eller det bare er den typiske teenage-holdning med at 'det hele nok skal gå' og man er sig selv nærmest-holdning, der gør at du vurderer at 'man ikke behøver at spare på alting'?

For de fleste fagfolk er sjovt nok uenige i mange af dine synspunkter...

hej igen. så er der gang i den igen

det er min mening ikke en forskers. jeg kan ikke se hvordan vi skal spare på vandet. jeg tager ikke time lange bade, osv osv. jeg gider ikke gå og stinke fordi jeg skal spare.

vi gør så mange andre ting, og det er sku også for nedren at gå og tænke på det hele tiden.

du kan godt lide at køre min alder?  føj! læs de andres svar - så kan du jo se jeg ikke er den eneste, du for satme travlt hvis du skal ha' alle til at spare. haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

N&J

CamillaRH skriver:

tja. jeg tror skam nok de har fundet en løsning til den tid

de snakker jo også om at jorden går under om 100år - hvad skal de så med vand? ( spøg tid side )

jeg forstår virkelig bare ikke at folk flipper ud over den slags.

Jeg synes ikke det er særlig meget vasketøj vi har, jeg synes det er fint at bruge et nyt håndklæde hver dag, vi elsker at komme i bad herhjemme.. og fordi mine tip-tipX 40 tip olebørn skal ha' det godt. så skal jeg spare?.. det er jeg nok lidt ego..

På det tidspunkt er visse steder af jorden fyldt med miljøflygtninge (forstået på den måde at det er mennesker der er flygtet fra miljø katastrofer), mens der andre steder ikke er til at bo, vores jord vil være overfyldt fordi der (som de demografiske modeller ser ud allerede nu) vil være alt for mange mennesker på denne jord, at tro at vi ikke vil blive ramt af de miljømæssige konsekvenser som vi på nuværende tidspunkt påfører vores samfund er for mig at se bare naivt eller egoistisk (i samme båd som Lomborg - og det er fandme skræmmende)

Men som sagt tror jeg nogle år og sandsynligvis også mere reelt troværdigt viden om vores forbrugs konsekvenser på miljøet vil gøre underværker for de der oprigtigt tror at det ikke har noget at sige - eller tror at de nok fikser det inden.. lidt i tråd med at man engang ikke troede at det var farligt at ryge omrkring børn, heldigvis bliver vi alle klogere med viden og tid, så når vi engang når 60-70 års alderen er vi alle forhåbentlig nogle vise mennesker, og kan fortælle vores børnebørn at vi faktisk gjorde en indsats for deres fremtid da der stadig var tid.. 

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Anneiris skriver:

Vi savner også Jer, rigtig meget!

Ring lige til mig i morgen.. 
Har en masse at fortælle!  

det skal jeg nok skat 

Anmeld

29. marts 2011

isimaven

CamillaRH skriver:

Herre gud - hvor dejligt at hører. Så er jeg ikke den eneste  men okay, 5 personer - det så forståeligt nok. tænk hvis vi for flere børn så kan det godt være tingene ændre sig lidt herhjemme, ha ha..

Jeg vil sige jeg er blevet god til at genbruge ungernes tøj især efter vi fik lille zoe for 4 mdr siden, førhen var det tit at tingene ikke nødvendigvis var synligt beskidte inden de røg til vask!

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

CamillaRH skriver:

ja. men, så kan man jo bare lade vær med at svare dem

- meget, jeg synes også det er vildt så stor forskel der er på os alle..

Ja, selvfølgelig.

Anmeld

29. marts 2011

Kindfed

Har læst de første 29 (!) sider af debatten, og sad igennem det hele og tænkte, at du klarer dig sgu godt under beskydning, TS. Jeg er bestemt ikke enig i dine synspunkter, men det er sådan set ligemeget. Du har fået spyttet nogle meget velformulerede, sobre svar ud på et par knap så sobre, endda ret så aggressive indlæg. Godt gået. (Hvis du bliver strid efter side 29, tager jeg det i mig igen )

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Baby-støv skriver:

jeg "sviner" hende, for det er noget af det mest egoistiske jeg længe har hørt..... hvis du læser det hele så tænker hun åbenbart kun sig selv og ikk vores fremtid generationer... Og det synes jeg virkelig er ærgerligt nogen mennesker er sådan... og det var ikk kun vand....

ja. men, derfor behøver du ikke gi hende en såkaldt sviner ?

bare fordi i er uenige om tingene..

Anmeld

29. marts 2011

Meliora

Honnie's Wife:) skriver:

Hahahaha, tag dog en bajer, kvinde!!

Du kan slukke for din egen vandhane, men ikke min!! Den løber som det passer mig, og mine katte skal ikke drikke af deres vandskål, hvis de ikke vil..

Mine børn og børnebørn skal nok få vand, så galt står det nu ikke til, enednu

Jeg er helt sikkert et miljø svin, er da heller ikke bleg for at indrømme, jeg smider gerne plastik fra mig ude i naturen, tømmer askebærget fra bilen, ud på vejen.. Sådan er jeg bare, og det vil du aldrig kunne lave om på, uanset hvor sur du så bliver, eller hvor meget du prøver

ej hvor er du dog utiltalende, det virker jo som om du bevidst prøver at smadre miljøet mest muligt! Askebægre der tømmes på veje, vand der fosser ud pga. nogle skide katte, plastik i naturen osv.?

Hvem i alverden har glemt at opdrage dig? Har da aldrig høret noget lignende! Her render man rundt og har skiftet samtlige pærer i huset til sparepærer, sparer på vandet og køber sjældent plastikposer til indkøb, men bruger stofnet, alt sammen for at bekæmpe det stigende vandforbrug og co2 udslip, og så rennder der folk som dig rundt og er SÅ ligeglade.. Ej, det er sgu for vildt

HVORFOR?? Kom med et godt argument?

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

112233 skriver:

Fortæl du det til dine børn som så kan fortæller det videre og videre... På et tidspunkt rammer det og så er man nok ikke i høj kurs... Det bedste man kan gøre er at investere på alle måder i sine børns fremtid...

det kan du bare gøre

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

FruRafn skriver:

ej hvor er du dog utiltalende, det virker jo som om du bevidst prøver at smadre miljøet mest muligt! Askebægre der tømmes på veje, vand der fosser ud pga. nogle skide katte, plastik i naturen osv.?

Hvem i alverden har glemt at opdrage dig? Har da aldrig høret noget lignende! Her render man rundt og har skiftet samtlige pærer i huset til sparepærer, sparer på vandet og køber sjældent plastikposer til indkøb, men bruger stofnet, alt sammen for at bekæmpe det stigende vandforbrug og co2 udslip, og så rennder der folk som dig rundt og er SÅ ligeglade.. Ej, det er sgu for vildt

HVORFOR?? Kom med et godt argument?

du kan jo bare lade vær

har du lyst til at gøre som hende - så gør du det bare

istedet for at flippe ud over, at det ikke lige er det VI går mest op i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.