Jeg kan ikke svare for mig selv angående børnene, men jeg ved at min nevø på 11 måneder og niece på 6 år kommer i bad hver tredje dag. Og det er helt passende for dem.
Jeg indrømmer gerne at jeg går i bad hver dag. Men kun fordi at jeg ellers vil have ekstremt fedtet hår og lugte af sved! Det vil jeg altså ikke!
Jeg bruger ikke håndklæder mere end én gang, fordi der samler sig alle mulige klamme bakterier i et sådan et håndklæde. Prøv lige at tænk på, at i de fleste badeværelser hænger de mindre en 1-2 meter fra toilettet. Og hver gang du skyller ud i det kommer det altså l**** partikler rundt i rummet.
Det vil så sige at der hver morgen ryger to håndklæder til vask bare fra min side af.
Jeg bruger heller ikke tøj mere end én gang, men ellers lugter det altså af sved, og det har jeg bare ikke lyst til at det skal. Eller også er jeg ekstremt dygtig til at spilde ned ad mig selv, og det er heller ikke ligefrem så yndigt.
Men til gengæld er der så mange ting, som jeg ikke gør. Vi bruger stortset aldrig bilen - snupper cyklen istedet for. Bruger opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler så sjældent som muligt. Alt lys kan slukkes fra én kontakt, så der sparer vi altså også lige. 
Anmeld