hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

MaliksMor

Ranarupta skriver:

Jeg tvivler på, at der kommer mere ud af denne debat. Altså af saglige argumenter. 
Miljødebatten er en helt anden... 

det er kun nogle få - der ødelægger det fra andre. jeg tror den slutter godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Meliora

N&J skriver:

Jamen Nikita kommer i bad 3 gange om ugen tror jeg - nogle gange flere gange - og selvom jeg har et yderst aktiv vuggestue barn så lugter min unge sku dejlig, børn sveder ikke på samme måde som voksne, hvis de gør kunne det tyde på at porene er tilstoppet, jeg ville nok hvis det var mig spørge ind til det næste gang ved lægen - også fordi det jo evt. kunne være et tegn på en forøget svedproduktion som måske vil genere når barnet kommet i teenageralderen og for alvor begynder at "lugte" (udskille hormoner) 

Men vi har selvfølgelig alle vores ret til at gøre hvad vi syntes er bedst for vores børn - men må indrømme at jeg syntes det er vildt og ret trist at du vasker så meget tøj, jeg vasker selv en gang om ugen og forsøger selv at spare på miljøet ved lokale varer, økologi, vandforbrug, varme, elektricitet osv. så det er en smule demotiverende at der findes familier derude som slet ikke tænker over det overhovedet men det vidste jeg selvfølgelig godt at der var.. var måske bare en smule naiv på det punkt. 

Anmeld

29. marts 2011

Manakauapo

Jeg kan ikke svare for mig selv angående børnene, men jeg ved at min nevø på 11 måneder og niece på 6 år kommer i bad hver tredje dag. Og det er helt passende for dem.

Jeg indrømmer gerne at jeg går i bad hver dag. Men kun fordi at jeg ellers vil have ekstremt fedtet hår og lugte af sved! Det vil jeg altså ikke!

Jeg bruger ikke håndklæder mere end én gang, fordi der samler sig alle mulige klamme bakterier i et sådan et håndklæde. Prøv lige at tænk på, at i de fleste badeværelser hænger de mindre en 1-2 meter fra toilettet. Og hver gang du skyller ud i det kommer det altså l**** partikler rundt i rummet.  Det vil så sige at der hver morgen ryger to håndklæder til vask bare fra min side af.

Jeg bruger heller ikke tøj mere end én gang, men ellers lugter det altså af sved, og det har jeg bare ikke lyst til at det skal. Eller også er jeg ekstremt dygtig til at spilde ned ad mig selv, og det er heller ikke ligefrem så yndigt.

Men til gengæld er der så mange ting, som jeg ikke gør. Vi bruger stortset aldrig bilen - snupper cyklen istedet for. Bruger opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler så sjældent som muligt. Alt lys kan slukkes fra én kontakt, så der sparer vi altså også lige.

Anmeld

29. marts 2011

N&J

CamillaRH skriver:

jeg føler mig ikke ren - hvis jeg bruger det samme håndklæde to gange .. også synes jeg heller ikke det er så slemt vores forbrug.

Nej, det kan jeg forstå at du ikke gør - jeg har bare svært ved at forstå hvordan du ikke kan gøre det, men måske du ser anerledes på det om en snes år tid.. hvem ved..  det håber jeg 

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

112233 skriver:

Fortæl du det til dine børn som så kan fortæller det videre og videre... På et tidspunkt rammer det og så er man nok ikke i høj kurs... Det bedste man kan gøre er at investere på alle måder i sine børns fremtid...

man behøver ikke spare på alting.

som sagt - så spare vi på ande områder end fx. vand

Anmeld

29. marts 2011

Anneiris

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

læste et fra et andet indlæg, af et barn kun fik vaskede hår to gange om måneden. det overrasker mig lidt.

Malik er 11 måneder og kommer i bad hverdag(med sæbe og shampo, og han for vaskede hår hverdag) (ligesom mig og min mand) jeg synes han lugter hvis jeg springer endag over. Også synes jeg også det er lækkert at bade ham, rent nattøj, sengetøj også ind og putte. Og han elsker simpelthen at komme i bad.

Fra han var en månede har det været sådan.

Hej skat 

Jasmina kommer i bad hvér dag, men vasket med sæbe hver anden Det synes jeg er nemt, fordi hun ved at når hun har spist aftensmad, skal hun i bad, pusles og nusses, have en flaske og så er det godtnat Hihi.. 

(hun bliver 6 mdr den 16 April hvis nogen skulle være nysgerrige)

Anmeld

29. marts 2011

Meliora

Kb skriver:

Uha lige et indlæg efter min smag, ÆÆÆÆÆÆLSKER go diskution... For lige at slå det helt og adeles fast, så har jeg ikke på noget tidspunkt sagt at Camilla skulle være en dårlig mor

Jeg har spekuleret i, om der lå noget dybere til grund for hendes - EFTER MIN MENING - lidt hysteriske vask af barn, men det har da ikke noget med om hun er en dårlig mor eller ej....

Derudover har jeg sagt at hun har et uhørt stort vandforbrug, som er egoistisk, da jeg mener man må tag et medansvar for den verden man lever i..... MEEEEEEN HOLD NU OP, her er hendes overmand da alligevel. Camilla fremstår jo som en sparepære i forhold til det du fortæller...OMG En halv time for at en kat kan drikke af hanen, det alene burde man state en ny diskussion om - det er fandme flot

Man er vel sig selv nærmest... eller

Anmeld

29. marts 2011

isimaven

CamillaRH skriver:

jeg drukner ikke i vasketøj. tre vaske fordelt på en hel dag er ingenting jeg er bare ikke doven, smiler

Det var også bare en spøj jeg har skam også dage hvor jeg vasker 3-4 maskiner tøj for vi har også sindsygt meget vasketøj herhjemme 5 personer og det kan jeg sagtens overskue!! Så det var for sjov sagt og du lyder alt andet end doven i mine ører

Anmeld

29. marts 2011

MaliksMor

Valkyrien skriver:

Jeg kan ikke svare for mig selv angående børnene, men jeg ved at min nevø på 11 måneder og niece på 6 år kommer i bad hver tredje dag. Og det er helt passende for dem.

Jeg indrømmer gerne at jeg går i bad hver dag. Men kun fordi at jeg ellers vil have ekstremt fedtet hår og lugte af sved! Det vil jeg altså ikke!

Jeg bruger ikke håndklæder mere end én gang, fordi der samler sig alle mulige klamme bakterier i et sådan et håndklæde. Prøv lige at tænk på, at i de fleste badeværelser hænger de mindre en 1-2 meter fra toilettet. Og hver gang du skyller ud i det kommer det altså l**** partikler rundt i rummet.  Det vil så sige at der hver morgen ryger to håndklæder til vask bare fra min side af.

Jeg bruger heller ikke tøj mere end én gang, men ellers lugter det altså af sved, og det har jeg bare ikke lyst til at det skal. Eller også er jeg ekstremt dygtig til at spilde ned ad mig selv, og det er heller ikke ligefrem så yndigt.

Men til gengæld er der så mange ting, som jeg ikke gør. Vi bruger stortset aldrig bilen - snupper cyklen istedet for. Bruger opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler så sjældent som muligt. Alt lys kan slukkes fra én kontakt, så der sparer vi altså også lige.

er meget enig med dig

Anmeld

29. marts 2011

Ranarupta

CamillaRH skriver:

det er kun nogle få - der ødelægger det fra andre. jeg tror den slutter godt

Ja, men til gengæld så ødelægger de meget...

Men det er bestemt interessant at se, hvor forskelligt vi gør tingene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.