Hysterisk korrekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Mor010711

Tanja1234 skriver:

Lige en note:

Antallet af levende sædceller hos danske mænd er halveret i løbet af de sidste 30-40 år.

Det er da værd at skænke en tanke...

Bestemt. Der er bare meget stor forskel på hvad fagfolkene mener er årsag til det voksende problem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Laulund87

Tulle28 skriver:

Det er jo ikke til at sige på langt sigt?! Og ellers... Så er det måske fordi der er mange, der tænker som dig  - at SST's regler er hysteriske.

Selvfølgelig, alting med måde. Men hvis man starter dagen med et brusebad med parfumeret sæbe med parabener, smører sig ind i parfumeret bodylotion med parabener, bruger roll on med parfume og parabener, bruger stylingprodukter til håret med parfume og parabener, lægger makeup med parfume og parabener, slutter seancen af med et pift parfume FOR SÅ at starte dagen med måske noget ikke så sund kost, en pose vingummi fyldt med E-numre, cola fyldt med E-numre, og ellers spiser mange fødevarer såsom remoulade, mayonaise, det meste pålæg (som de fleste normale mennesker spiser hver dag, fordi de ikke tænker over, hvad der er i) så er det altså ligeludselig rigtig mange ting, der hverken er godt for dig eller dit barn.

Og derfor tror jeg man gør klogt i at følge SST's råd.

Fantastisk godt skrevet!!

Anmeld

15. marts 2011

Mor010711

Kamelia skriver:

Undskyld, men jeg har aldrig hørt om at astma skyldes at børnene overbeskyttes?

Heller ikke at de ofte bliver syge?

Hvor ved du det fra?

Kamelia

Ikke at de overbeskyttes. Men det er jo helt videnskabeligt at bakterier er med til at styrke imunforsvar. Det er jo også det der sker ved en vaccination. Du får sprøjtet denne her bakterie ind i kroppen for at gøre kroppen modstandsdygtig. 

Anmeld

15. marts 2011

Kamelia

Under mine graviditeter var jeg sindssyg træt af at høre om at jeg var hysterisk pga de valg jeg tog i forhold til graviditeten.

Jeg vil mene at dem der tager vare på og beskytter barnet i maven ikke bør hagles ned som hysteriske, så længe de valg de træffer netop IKKE skader barnet. Det er sgu da fjollet at man skal kaldes hysterisk fordi man ikke drikker alkohol, ikke ryger og ikke vil sidde i røg, tænker over hvad man propper i munden og putter på kroppen!!

Er det mon ikke bare "synderne" der forsøger at give sorteper videre så deres egen ryg er fri?

I min verden er man kun fanatisk/hysterisk hvis det skader barnet. Vi skylder jo det lille menneske der gror i os at give det de bedste vilkår vi overhovedet kan!!

Kamelia

Anmeld

15. marts 2011

Tulle28

Mor010711 skriver:

Eksemplet du skriver er jo heller ikke sund fornuft

Måske ikke for dig - men sådan tror jeg desværre bare mange mennesker lever. Tror det er de færreste der lever 100% økologisk, eller kan finde ud af at læse varedeklarationer for den sags skyld. Man bliver overrasket over, hvor meget l... ganske almindelige fødevarer er fyldt med. Eksempel: Min kæreste (som netop er en af dem der ikke tænker videre over, hvad der står på varedeklarationen) købte leverpostej i Fakta til vores datter for et par uger siden - der var ikke færre end 5 E-numre i!  Så den blev smidt ud og han blev sendt ud for at købe øko-leverpostej. Hvis du spiser light produkter, får du tilmed en ordentlig omgang aspartam med i købet, som af mange forskere er mistænkt for at være kræftfremkaldende.

Så igen- hvis man spiser almindeligt mad og så lige sluger en pose slik og drikker en cola til hverdag og ikke skifter sine plejeprodukter ud med nogle uden parabener og parfume, så får man dælme meget lort indenbords på en dag.

Anmeld

15. marts 2011

Kamelia

Mor010711 skriver:

Ikke at de overbeskyttes. Men det er jo helt videnskabeligt at bakterier er med til at styrke imunforsvar. Det er jo også det der sker ved en vaccination. Du får sprøjtet denne her bakterie ind i kroppen for at gøre kroppen modstandsdygtig. 

Ja men det har altså intet med astma at gøre og de almindelige sygdomme ungerne får, får de alle når de møder dem i institutionerne - det har intet med graviditeten at gøre.

Vi bliver ikke styrket af en forkølelsesvirus, men vi får den så ikke lige igen - det er rigtigt!

Hvis man levede total sterilt, ja så ville verdenen være farlig - men jeg har lidt svært ved at se det i dette sammenhæng!?

Anmeld

15. marts 2011

Enayia

Mor010711 skriver:

Inden jeg opretter mit indlæg, vil jeg pointere at det ikke er henvendt til nogen specifik person eller personer. Det er generelt. 

Når man bliver gravid, er der jo nogle regler for hvad man må og ikke må, eller måske ikke regler, men nærmere gode råd. Rygestop, ingen alkohol, rigtige vitaminer, ikke spise det ene, men huske det andet, kemikalier, make up osv. osv. osv... Så mange regler/gode råd. 

Men nogle gange kan jeg altså godt synes at folk er fuldstændig hysteriske. Og jeg tænker om det bare er mig? Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 

Jeg er helt med på at man ikke kan leve helt som inden man blev gravid, men nogle gange synes jeg virkelig at det tager overhånd. Tænker også at der skal noget til at styrke børnenes imunforsvar.  Er jeg virkelig den eneste??

Nej du er ikke den eneste. Synes nogle er mere "hysteriske" end andre og følger næsten alt "de kloge" siger.

Jeg tænker også industrien gør sit for at sælge en masse lort som skulle være "bedre" end det andet osv. Men sådan er det jo med mange ting.

Gør som DU synes, men alt med måde selfølgelig

Anmeld

15. marts 2011

Mor010711

Secrets skriver:

Én ting er at være hysterisk og fx ikke ville røre ved bonpapir, men en anden ting er at følge sundhedsstyrelsens råd! De råd er jo ikke kommet for sjov. Det kan godt ske, at vores forfædre har levet helt som det passede dem, og vi for så vidt mener, at vi da har det fint i dag, men man kan jo ikke vide, om alle de sygdomme og allergier, som størstedelen af mennesker døjer med i dag skyldes uhensigtsmæssige forhold under graviditeten. Der er jo en grund til, at der forskes grundigt i netop påvirkninger under graviditeten, og jeg forstår ikke hvorfor folk skal være så bange for at lære nye ting af forskningen, men i stedet siger: "Jamen jeg er da sund og rask!" - Ja ja. Det er jo heller ikke ALLE børn, der vil få problemer, hvis moderen gør noget dumt under graviditeten, men NOGEN gør, og det synes jeg man skal tage med. At påstår at ens børn vil være for letpåvirkelige hvis man følger sundhedsstyrelsens råd, synes jeg er lidt noget fis. Hvis risikoen ved at FØLGE rådene var større end IKKE at følge dem, ville sundhedsstyrelsens råd nok se anderledes ud.

Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke parfume, vasker mig og mit tøj i neutral og bruger naturlig (altså frit for alle mulige tilsætningsstoffer) makeup, og fandme om nogen skal tillade sig at kalde mig hysterisk, bare fordi jeg passer på mit foster. At folk ikke vil følge rådene har jeg det fint med, men jeg synes det er flabet at kolde folk hysteriske, bare fordi man vælger at træffe et valg passe på én, som ikke kan passe på sig selv.

Skal jeg også begynde at kalde jer alle mulige øgenavne, fordi i IKKE følger rådene? Nej vel, for det kan man ikke tillade sig. Det hedder respekt! Gensidig respekt!

Jeg er ked af hvis jeg har trådt dig over tæerne, det var bestemt ikke min hensigt. 

Og i det su skriver, lyder det som om at jeg siger at man bare skal give fuld gas med lige hvad man har lyst til. Det er OVERHOVEDET ikke det jeg mener. Og jeg vil meget gerne lære af folk der ved mere end mig selv på alle områder. For som så mange siger, så er der jo en grund til at de råder som de gør. Og ærligt, så kan jeg godt blive vred når gravide kvinder drikker sig en lille skid på, eller par i behandling ikke "kan" stoppe med at ryge, når der er så mange derude som vil gøre ALT for at få deres ønske om et barn opfyldt. 

Det jeg mener er, brug rådene som vejledning og ikke som lov. Vi ved så meget om så meget, så vi burde kunne bruge vores fornuft til at finde en fornuftig vej. 

Anmeld

15. marts 2011

Frøken J.

Jeg er ked af hvis jeg har trådt dig over tæerne, det var bestemt ikke min hensigt. 

Og i det su skriver, lyder det som om at jeg siger at man bare skal give fuld gas med lige hvad man har lyst til. Det er OVERHOVEDET ikke det jeg mener. Og jeg vil meget gerne lære af folk der ved mere end mig selv på alle områder. For som så mange siger, så er der jo en grund til at de råder som de gør. Og ærligt, så kan jeg godt blive vred når gravide kvinder drikker sig en lille skid på, eller par i behandling ikke "kan" stoppe med at ryge, når der er så mange derude som vil gøre ALT for at få deres ønske om et barn opfyldt. 

Det jeg mener er, brug rådene som vejledning og ikke som lov. Vi ved så meget om så meget, så vi burde kunne bruge vores fornuft til at finde en fornuftig vej. 

Selvfølgelig skal man bruge sin fornuft, men man stempes  hurtigt som hysterisk, og det synes jeg er virkelig groft og nedladende, og derfor råber jeg vagt i gevær, eller hvad man nu siger. I starten da jeg testede positiv oprettede jeg en debat herinde hvor jeg spurgte hvad folk havde haft af ekstra udgifter ud over til babyting, og fortalte jeg havde været ude at købe naturlig makeup, naturlige og parabenefri produkter osv., og straks blev jeg stemplet som hysterisk, og fik at vide at det var overdrevet, for jeg var jo "ikke en gang ordentlig gravid endnu". Derfor bliver jeg utrolig stødt. Jeg synes ikke det kan være rigtig, at man er hysterisk, bare fordi man følger rådene. Heller ikke hvis man følger dem som en lov. Mine børn skal have lov at lege i mudder osv. når de kommer ud, men så længe de er inde i min krop er det mit ansvar at sørge for, at de har de bedste betingelser at starte livet på.

Det betyder at jeg gør de ting skrevet i mit tidligere indlæg. Jeg drikker ikke light, jeg spiser ikke rødt kød eller Sushi osv. osv. Og ja, jeg følger det som en lov, for på den måde passer jeg bedst muligt på en lille spire, som ligger helt forsvarsløs og ikke selv kan træffe de valg.

Jeg respekterer, at folk gør det på en anden måde, og forventer, at de respekterer min fremgangsmåde, og ikke godter sig, skulle mit barn ende med at få allergi osv. At sige jeg er hysterisk gør mig pissed of, det indrømmer jeg gerne, for jeg synes det er en meget nedladende glose, som man lige i dette tilfælde ikke kan tillade sig at bruge

Ps. Jeg ved godt det ikke var din hensigt at være ond, men det ord kan virkelig gøre mig vred, især når så mange så støtter op omkring at du har ret i det er hysterisk

Anmeld

15. marts 2011

Kamelia

Secrets skriver:

Selvfølgelig skal man bruge sin fornuft, men man stempes  hurtigt som hysterisk, og det synes jeg er virkelig groft og nedladende, og derfor råber jeg vagt i gevær, eller hvad man nu siger. I starten da jeg testede positiv oprettede jeg en debat herinde hvor jeg spurgte hvad folk havde haft af ekstra udgifter ud over til babyting, og fortalte jeg havde været ude at købe naturlig makeup, naturlige og parabenefri produkter osv., og straks blev jeg stemplet som hysterisk, og fik at vide at det var overdrevet, for jeg var jo "ikke en gang ordentlig gravid endnu". Derfor bliver jeg utrolig stødt. Jeg synes ikke det kan være rigtig, at man er hysterisk, bare fordi man følger rådene. Heller ikke hvis man følger dem som en lov. Mine børn skal have lov at lege i mudder osv. når de kommer ud, men så længe de er inde i min krop er det mit ansvar at sørge for, at de har de bedste betingelser at starte livet på.

Det betyder at jeg gør de ting skrevet i mit tidligere indlæg. Jeg drikker ikke light, jeg spiser ikke rødt kød eller Sushi osv. osv. Og ja, jeg følger det som en lov, for på den måde passer jeg bedst muligt på en lille spire, som ligger helt forsvarsløs og ikke selv kan træffe de valg.

Jeg respekterer, at folk gør det på en anden måde, og forventer, at de respekterer min fremgangsmåde, og ikke godter sig, skulle mit barn ende med at få allergi osv. At sige jeg er hysterisk gør mig pissed of, det indrømmer jeg gerne, for jeg synes det er en meget nedladende glose, som man lige i dette tilfælde ikke kan tillade sig at bruge

Ps. Jeg ved godt det ikke var din hensigt at være ond, men det ord kan virkelig gøre mig vred, især når så mange så støtter op omkring at du har ret i det er hysterisk

Helt enig!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.