Hysterisk korrekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Muffinmus

Problemet ligger vel netop i at der aldrig har været så mange astmatikere og så mange allergikere, så mange med eksem osv....

Så det med at vi ikke har taget skde....jo, det har rigtigt mange faktisk selv om de måske ikke tænker så meget over det til hverdag:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

otlitrom

Dittemor26 skriver:

nej det er du ikke! Jeg synes man skal bruge sin sunde fornuft UDEN at blive fanatisk!

Jeg har et par sætninger i hovedet, for at holde mig selv på jorden. "Jeg er ikke døende, jeg er blot gravid" og "kvinder har fået børn i millioner af år - så kan jeg sgu også"..

Det med døende er at jeg ikke gider tages hensyn til hele tiden. Jeg skal nok selv sige fra, og vil helst ikke ynkes.. Jeg kan godt stå op, i stedet for at sidde hele tiden. Jeg kan godt gå en tur, i stedet for at ligge mig på sofaen og ynke. og jeg kan godt tage i byen og hygge mig med en cola, uden at der er noget mystisk ved det.. Jeg er stadig et menneske med sociale behov.

Den anden er ment som, at jeg gider simpelthen ikke være hysterisk med alt muligt.. Jeg spiser frugt og grønt som jeg plejer, jeg motionere og jeg tænker over, hvilke cremer/shampoo jeg bruger. MEN! Har jeg brug for velvære, så kan jeg altså godt tage et pst af parfume på mit tøj, spise en ekstra flødekage eller smage en mundfuld god rødvin, hvis jeg har lyst. Den lyst har ikke mødt mig endnu, og er 26+0. Men de råd sst kommer med er under udvikling hele tiden. Og de var ikke de samme for 26 år siden, da min mor bar rundt p mig. Og der er blevet røget og drukket i stor stil, det ved jeg, men jeg har da klaret mig rimelig godt alligevel Og nej, jeg mener ikke man bare skal give den gas, men altså... Der er milliarder af kvinder der har født sunde raske børn - og det skulle jeg også helst, med mig selv om min person i behold.

Anmeld

15. marts 2011

Laulund87

Macrolf skriver:

Jeg tænker at man ikke kan være for "hysterisk" omkring sit bars ve og vel. Forskerne bliver hele tiden klogere, hvorfor så ikke følge alle de gode råd og gi sit barn de bedste betingelser?

Helt enig!!

Anmeld

15. marts 2011

otlitrom

Macrolf skriver:

Jeg tænker at man ikke kan være for "hysterisk" omkring sit bars ve og vel. Forskerne bliver hele tiden klogere, hvorfor så ikke følge alle de gode råd og gi sit barn de bedste betingelser?

Jeg er helt enig. Men jeg tror der er forskel på, om folk bruger rådene som en rettesor eller som en "bibel"/"lov"..

Jeg synes ikke det ene er mere rigtigt end det andet. Det vigtigste er vel ikke at miste besindelsen, og ja, give barnet de bedste betingelser.

Anmeld

15. marts 2011

Dictes mor

MariaE skriver:

Problemet ligger vel netop i at der aldrig har været så mange astmatikere og så mange allergikere, så mange med eksem osv....

Så det med at vi ikke har taget skde....jo, det har rigtigt mange faktisk selv om de måske ikke tænker så meget over det til hverdag:-)

Jeg ved ikke, om det er helt rigtigt, at der er kommet flere tilfælde, man skal jo medtage i de der statistikker, at vi jo også er blevet langt bedre til at diagnostisere forskellige sygdomme, hvorfor tilfælde, som tidligere ikke ville være blevet opdaget, nu bliver det.

Dermed siger jeg bestemt ikke, at man bare skal droppe alle de forholdsregler, som er sat op. De er jo sat op af en grund, og derfor er det da helt klart tilrådeligt at følge dem, hvilket jeg også selv gjorde og gør

Anmeld

15. marts 2011

Mor010711

MissGeoh skriver:

Jeg har en bekendt der gik helt i koma da hun blev gravid..

INGEN smøger og ikke i nærheden af det..

INGEN makeup overhovedet..

INGEN parfume!!!

Når jeg bliver gravid, så stopper jeg ikke med min mascarra og parfume + roll on..

Jeg vil gerne se okay ud, og ikke lugte som om jeg ikke har været i bad i flere måneder..

Cigaretterne kan jeg udemærket forstå. Og synes også det er fint at skære ned på make up og parfume. Men skal man noget særligt, synes jeg da godt man kan gøre lidt ud af sig selv. 

Til hverdag har jeg besluttet ikke at bruge parfume og deo med parfume i. Men der er stadig parfume i min sæbe, bodylotion og vaskemiddel. Og min mascara bruger jeg da også hver dag. 

Jeg kender en der skar ALT sukker fra i sin hverdag. Hun ville fandeme ikke have en lille sukkerunge... Wtf

Anmeld

15. marts 2011

Mor010711

Tina&Daniel skriver:

Da jeg blev gravid tog jeg ingen vitaminer, jeg spiser ikke specielle ting.
Drak blot rigeligt med vand og droppede cigaretterne fra min første positive test.

Tænker på samme måde som du, at det altså godt kan blive lidt af et handicap hvis man sætter sig op til at leve helt anderledes i 9 måneder - og vores forældre gjorde det sikkert heller ikke :-)

Dog droppede jeg løg og kål da jeg ammede - men det var lige så meget for min egen hørelses skyld  

Lyder som om din tankegang ligner meget min 

Sjovt med kålen haha 

Anmeld

15. marts 2011

Mor010711

MariaE skriver:

Som du selv siger, så kommer der flere og flere asmatikere osv, på trods af alle de regler...

Anmeld

15. marts 2011

tazz

Der er bare så mange af de 'gode råd' som er modsat rettede, kan da huske at jeg blev mere forvirret end god var af, at læse om alt det man skulle huske og ikke måtte.

Af samme grund læste jeg aldrig babyblade, de var godt nok til at blive deprimeret over. Til gengæld vurderede jeg tingene som jeg enten spiste eller tog på med en anden indgangsvinkel: "Det jeg vil indtage nu, hvad gør det ved min krop? Og hvad vil det så gøre ved mit barns?"  Alkohol bedøver hjernecellerne, så der ikke kan vokse nye frem før bedøvelsen har lagt sig -> mit barns hjerne er ved at udvikle sig, og har brug for roen til det = jeg drikker ikke alkohol .. osv osv.

Men jeg er enig, synes at der er nogen, som bliver decideret hysteriske. Det er jo næsten synd, det kan da ikke være en hyggelig graviditet så?

Anmeld

15. marts 2011

MissGeoh

Mor010711 skriver:

Cigaretterne kan jeg udemærket forstå. Og synes også det er fint at skære ned på make up og parfume. Men skal man noget særligt, synes jeg da godt man kan gøre lidt ud af sig selv. 

Til hverdag har jeg besluttet ikke at bruge parfume og deo med parfume i. Men der er stadig parfume i min sæbe, bodylotion og vaskemiddel. Og min mascara bruger jeg da også hver dag. 

Jeg kender en der skar ALT sukker fra i sin hverdag. Hun ville fandeme ikke have en lille sukkerunge... Wtf

Jeg har det på samme måde.. Altså hvis jeg bare skal være hjemme en hel dagm kan jeg da sagtens undvære det, men jeg ligner altså bare jeg er syg hvis jeg ikke har min mascarra så..

Så lige den kan jeg ikke undvære.. Kan nok godt stille parfumen til side, men vil gerne kunne tage det på ind imellem..

Smøger og alkohol forstår jeg også sagten.. 

Men af mad, spiser jeg bare som jeg gør nu. Det vil jeg nok ikke ændre på.. Men også fordi vi er begyndt at spise sundt herhjemme nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.