Hysterisk korrekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.699 visninger
82 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Mor010711

Inden jeg opretter mit indlæg, vil jeg pointere at det ikke er henvendt til nogen specifik person eller personer. Det er generelt. 

Når man bliver gravid, er der jo nogle regler for hvad man må og ikke må, eller måske ikke regler, men nærmere gode råd. Rygestop, ingen alkohol, rigtige vitaminer, ikke spise det ene, men huske det andet, kemikalier, make up osv. osv. osv... Så mange regler/gode råd. 

Men nogle gange kan jeg altså godt synes at folk er fuldstændig hysteriske. Og jeg tænker om det bare er mig? Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 

Jeg er helt med på at man ikke kan leve helt som inden man blev gravid, men nogle gange synes jeg virkelig at det tager overhånd. Tænker også at der skal noget til at styrke børnenes imunforsvar.  Er jeg virkelig den eneste??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

LinLin

Nej det er du ikke

Anmeld

15. marts 2011

Dittemor26

nej det er du ikke! Jeg synes man skal bruge sin sunde fornuft UDEN at blive fanatisk!

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Nej, det er du ikke. For mig handler det om alt med måde, og at prioritere det anbefalede frem for det andet. 

Jeg ser dog ingen grund til at bruge produkter FYLDT med parabener m.m. når der faktisk er mulighed for at bruge neutrale produkter. 

Anmeld

15. marts 2011

..

Jeg tænker at man ikke kan være for "hysterisk" omkring sit bars ve og vel. Forskerne bliver hele tiden klogere, hvorfor så ikke følge alle de gode råd og gi sit barn de bedste betingelser?

Anmeld

15. marts 2011

MissGeoh

Mor010711 skriver:

Inden jeg opretter mit indlæg, vil jeg pointere at det ikke er henvendt til nogen specifik person eller personer. Det er generelt. 

Når man bliver gravid, er der jo nogle regler for hvad man må og ikke må, eller måske ikke regler, men nærmere gode råd. Rygestop, ingen alkohol, rigtige vitaminer, ikke spise det ene, men huske det andet, kemikalier, make up osv. osv. osv... Så mange regler/gode råd. 

Men nogle gange kan jeg altså godt synes at folk er fuldstændig hysteriske. Og jeg tænker om det bare er mig? Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 

Jeg er helt med på at man ikke kan leve helt som inden man blev gravid, men nogle gange synes jeg virkelig at det tager overhånd. Tænker også at der skal noget til at styrke børnenes imunforsvar.  Er jeg virkelig den eneste??

Jeg har en bekendt der gik helt i koma da hun blev gravid..

INGEN smøger og ikke i nærheden af det..

INGEN makeup overhovedet..

INGEN parfume!!!

Når jeg bliver gravid, så stopper jeg ikke med min mascarra og parfume + roll on..

Jeg vil gerne se okay ud, og ikke lugte som om jeg ikke har været i bad i flere måneder..

Anmeld

15. marts 2011

<3

Macrolf skriver:

Jeg tænker at man ikke kan være for "hysterisk" omkring sit bars ve og vel. Forskerne bliver hele tiden klogere, hvorfor så ikke følge alle de gode råd og gi sit barn de bedste betingelser?

Anmeld

15. marts 2011

Tina&Laura

Mor010711 skriver:

Da jeg blev gravid tog jeg ingen vitaminer, jeg spiser ikke specielle ting.
Drak blot rigeligt med vand og droppede cigaretterne fra min første positive test.

Tænker på samme måde som du, at det altså godt kan blive lidt af et handicap hvis man sætter sig op til at leve helt anderledes i 9 måneder - og vores forældre gjorde det sikkert heller ikke :-)

Dog droppede jeg løg og kål da jeg ammede - men det var lige så meget for min egen hørelses skyld  

Anmeld

15. marts 2011

Sunflower

Nej du er ikke den eneste. Jeg har altid tænkt at nogle gravide har tendens til at "gå for vidt" og jeg har tit tænkt at sådan bliver jeg ikke.

Jeg tror i bund og grund det drejer sig om hvad vi hver i sær går op i? Lige nu har jeg to vennepar der er ca lige langt i graviditeten og de har begge taget forskellige ting til sig. Den ene spiser ikke røget laks mens den anden nærmest smæsker sig i sushi

Jeg håber da ikke jeg bliver sådan en hvor omgivelserne tænker wtf??? på den anden side har ønskebarnet virkelig ladet vente på sig, så jeg tror nu nok at jeg vil tænke mere over det end hvis den havde været der i første hug...

Anmeld

15. marts 2011

Mor010711

Macrolf skriver:

Jeg er ikke uenig med dig... eller det er jeg jo så lidt. Synes bare godt at man kan bruge sin sunde fornuft, selvfølgelig med vejledning af nogle dygtige fagfolk. Men man ser jo også igen at børn af forældre der bor fuldstændig sterilt og pakker børnene ind osv, det er dem der får astma og bliver syge hele tiden, netop fordi der ikke har været noget "modstand"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.