Mor010711 skriver:
Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 
Lige præcis det du skriver dér er vel "årsagen" til at mange ikke helt følger den vejledning og de råd der er til gravide.
Min mor røg under graviditeten osv. og jeg er da helt normal - MEN det er jo ikke til at sige om min og mine søskendes evne til at reproducere sig (her tænker jeg specielt på min brors sædkvalitet) er nedsat i forhold til hvis min mor ikke havde røget og brugt produkter med skadelige kemikalier i. Det kan man jo ikke se på os!
Man ved heller ikke om vi fx kunne have været "klogere" (nogle undersøgelser har vist at børn af rygere har lavere IQ).
Så jeg ser sådan på det: Jeg ønsker at mit barn skal have de bedst mulige betingelser i sit liv og jeg vil gerne gøre hvad jeg kan, for at hjælpe hende på vej. Derfor har jeg nemt skiftet produkterne ud til nogle uden parabener osv. Jeg har også droppet parfume - fordi man sagtens kan få nogle udemærkede produkter (fra fx Biotherm) som er uden diverse kemikalier, men stadig sørger for at man ikke lugter af gnu - og så kan jeg ikke se nogen grund til at gøre mit barns risiko for parfumeallergi større, bare fordi jeg gerne vil dufte af blomster i de 9 måneder jeg er gravid...
Og så er vi jo alle sammen forskellige. For nogle er det fuldstændig radikalt at skulle undvære parfume og sminke, mens andre ser det som en naturlig del af graviditeten. Så det du kalder hysterisk korrekt kan nok gradbøjes meget, alt efter hvem man er og hvilket udgangspunkt man har.
Bare lidt tanker...
Anmeld