Hysterisk korrekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Enayia

Secrets skriver:

Selvfølgelig skal man bruge sin fornuft, men man stempes  hurtigt som hysterisk, og det synes jeg er virkelig groft og nedladende, og derfor råber jeg vagt i gevær, eller hvad man nu siger. I starten da jeg testede positiv oprettede jeg en debat herinde hvor jeg spurgte hvad folk havde haft af ekstra udgifter ud over til babyting, og fortalte jeg havde været ude at købe naturlig makeup, naturlige og parabenefri produkter osv., og straks blev jeg stemplet som hysterisk, og fik at vide at det var overdrevet, for jeg var jo "ikke en gang ordentlig gravid endnu". Derfor bliver jeg utrolig stødt. Jeg synes ikke det kan være rigtig, at man er hysterisk, bare fordi man følger rådene. Heller ikke hvis man følger dem som en lov. Mine børn skal have lov at lege i mudder osv. når de kommer ud, men så længe de er inde i min krop er det mit ansvar at sørge for, at de har de bedste betingelser at starte livet på.

Det betyder at jeg gør de ting skrevet i mit tidligere indlæg. Jeg drikker ikke light, jeg spiser ikke rødt kød eller Sushi osv. osv. Og ja, jeg følger det som en lov, for på den måde passer jeg bedst muligt på en lille spire, som ligger helt forsvarsløs og ikke selv kan træffe de valg.

Jeg respekterer, at folk gør det på en anden måde, og forventer, at de respekterer min fremgangsmåde, og ikke godter sig, skulle mit barn ende med at få allergi osv. At sige jeg er hysterisk gør mig pissed of, det indrømmer jeg gerne, for jeg synes det er en meget nedladende glose, som man lige i dette tilfælde ikke kan tillade sig at bruge

Ps. Jeg ved godt det ikke var din hensigt at være ond, men det ord kan virkelig gøre mig vred, især når så mange så støtter op omkring at du har ret i det er hysterisk

Det er faktisk rigtig godt skrevet! Sådan havde jeg aldrig selv tænkt over det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Mor010711

Tulle28 skriver:

Måske ikke for dig - men sådan tror jeg desværre bare mange mennesker lever. Tror det er de færreste der lever 100% økologisk, eller kan finde ud af at læse varedeklarationer for den sags skyld. Man bliver overrasket over, hvor meget l... ganske almindelige fødevarer er fyldt med. Eksempel: Min kæreste (som netop er en af dem der ikke tænker videre over, hvad der står på varedeklarationen) købte leverpostej i Fakta til vores datter for et par uger siden - der var ikke færre end 5 E-numre i!  Så den blev smidt ud og han blev sendt ud for at købe øko-leverpostej. Hvis du spiser light produkter, får du tilmed en ordentlig omgang aspartam med i købet, som af mange forskere er mistænkt for at være kræftfremkaldende.

Så igen- hvis man spiser almindeligt mad og så lige sluger en pose slik og drikker en cola til hverdag og ikke skifter sine plejeprodukter ud med nogle uden parabener og parfume, så får man dælme meget lort indenbords på en dag.

Vi kan sagtens blive enige om at de fleste af os (også mig selv) får alt muligt som vi ikke burde. 

Men når man læser at man ikke må få for meget koffein f.eks. så er der nogle, der fravælger det fuldstændig fra (kaffe, the, cola). Eller at nægte at være i stue med en der har været udenfor at ryge. Det er for mig, hysterisk. Har også hørt om en gravid der ikke vil give hånd til andre mennesker, fordi hun kunne jo ikke vide om der var bakterier på folks hænder

Anmeld

15. marts 2011

Tulle28

Mor010711 skriver:

Vi kan sagtens blive enige om at de fleste af os (også mig selv) får alt muligt som vi ikke burde. 

Men når man læser at man ikke må få for meget koffein f.eks. så er der nogle, der fravælger det fuldstændig fra (kaffe, the, cola). Eller at nægte at være i stue med en der har været udenfor at ryge. Det er for mig, hysterisk. Har også hørt om en gravid der ikke vil give hånd til andre mennesker, fordi hun kunne jo ikke vide om der var bakterier på folks hænder

Nej men så langt er vi da enige - det er jo latterligt.

Anmeld

15. marts 2011

otlitrom

Secrets skriver:

Selvfølgelig skal man bruge sin fornuft, men man stempes  hurtigt som hysterisk, og det synes jeg er virkelig groft og nedladende, og derfor råber jeg vagt i gevær, eller hvad man nu siger. I starten da jeg testede positiv oprettede jeg en debat herinde hvor jeg spurgte hvad folk havde haft af ekstra udgifter ud over til babyting, og fortalte jeg havde været ude at købe naturlig makeup, naturlige og parabenefri produkter osv., og straks blev jeg stemplet som hysterisk, og fik at vide at det var overdrevet, for jeg var jo "ikke en gang ordentlig gravid endnu". Derfor bliver jeg utrolig stødt. Jeg synes ikke det kan være rigtig, at man er hysterisk, bare fordi man følger rådene. Heller ikke hvis man følger dem som en lov. Mine børn skal have lov at lege i mudder osv. når de kommer ud, men så længe de er inde i min krop er det mit ansvar at sørge for, at de har de bedste betingelser at starte livet på.

Det betyder at jeg gør de ting skrevet i mit tidligere indlæg. Jeg drikker ikke light, jeg spiser ikke rødt kød eller Sushi osv. osv. Og ja, jeg følger det som en lov, for på den måde passer jeg bedst muligt på en lille spire, som ligger helt forsvarsløs og ikke selv kan træffe de valg.

Jeg respekterer, at folk gør det på en anden måde, og forventer, at de respekterer min fremgangsmåde, og ikke godter sig, skulle mit barn ende med at få allergi osv. At sige jeg er hysterisk gør mig pissed of, det indrømmer jeg gerne, for jeg synes det er en meget nedladende glose, som man lige i dette tilfælde ikke kan tillade sig at bruge

Ps. Jeg ved godt det ikke var din hensigt at være ond, men det ord kan virkelig gøre mig vred, især når så mange så støtter op omkring at du har ret i det er hysterisk

Er meget enig i dit indlæg, og jeg trot vi på hver vores måde prøver at sige: Lad være med at dømme andre fordi de ikke gør det samme som dig selv!

Så kan man snakke om at være hysterisk eller uforsvarlig, men lige meget hvad er det at stemple dem der gør tingene anderledes. Og jeg tror ikke nogen kommende mor tager et valg, direkte for at skade sit barn. Man tager et valg ud fra den virkelighed man lever i. Om det så er at leve slavisk efter sst eller det er at spise en flødekage for meget..

Jeg synes det er irriterende som man bliver allemandseje, når man er gravid. Allr har en holdning til de mindste ting man foretager sig, og de skal bestemt nok ytre den! Men skulle vi måske ikke bare "sejle i vores egen sø" og så leve, så vi selv kan forsvare vores valg og føle vi kan leve videre, uden at være evigt hellige eller fordømmende eller fulde af dårlig samvittighed?

Vi er kun mennesker, og livet handler om valg. De valg jeg tager er og føler er korrekte er nødvendigvis ikke de rigtige for en anden...

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Mor010711 skriver:

Inden jeg opretter mit indlæg, vil jeg pointere at det ikke er henvendt til nogen specifik person eller personer. Det er generelt. 

Når man bliver gravid, er der jo nogle regler for hvad man må og ikke må, eller måske ikke regler, men nærmere gode råd. Rygestop, ingen alkohol, rigtige vitaminer, ikke spise det ene, men huske det andet, kemikalier, make up osv. osv. osv... Så mange regler/gode råd. 

Men nogle gange kan jeg altså godt synes at folk er fuldstændig hysteriske. Og jeg tænker om det bare er mig? Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 

Jeg er helt med på at man ikke kan leve helt som inden man blev gravid, men nogle gange synes jeg virkelig at det tager overhånd. Tænker også at der skal noget til at styrke børnenes imunforsvar.  Er jeg virkelig den eneste??

Jeg er helt og aldeles enig med dig.
Alt med måde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. marts 2011

Kofoed.

Secrets skriver:

Én ting er at være hysterisk, hvis nogen synes man er det, og fx ikke ville røre ved bonpapir, men en anden ting er at følge sundhedsstyrelsens råd! De råd er jo ikke kommet for sjov. Det kan godt ske, at vores forfædre har levet helt som det passede dem, og vi for så vidt mener, at vi da har det fint i dag, men man kan jo ikke vide, om alle de sygdomme og allergier, som størstedelen af mennesker døjer med i dag skyldes uhensigtsmæssige forhold under graviditeten. Der er jo en grund til, at der forskes grundigt i netop påvirkninger under graviditeten, og jeg forstår ikke hvorfor folk skal være så bange for at lære nye ting af forskningen, men i stedet siger: "Jamen jeg er da sund og rask!" - Ja ja. Det er jo heller ikke ALLE børn, der vil få problemer, hvis moderen gør noget dumt under graviditeten, men NOGEN gør, og det synes jeg man skal tage med. At påstår at ens børn vil være for letpåvirkelige hvis man følger sundhedsstyrelsens råd, synes jeg er lidt noget fis. Hvis risikoen ved at FØLGE rådene var større end IKKE at følge dem, ville sundhedsstyrelsens råd nok se anderledes ud.

Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke parfume, vasker mig og mit tøj i neutral og bruger naturlig (altså frit for alle mulige tilsætningsstoffer) makeup, og fandme om nogen skal tillade sig at kalde mig hysterisk, bare fordi jeg passer på mit foster. At folk ikke vil følge rådene har jeg det fint med, men jeg synes det er flabet at kolde folk hysteriske, bare fordi man vælger at træffe et valg passe på én, som ikke kan passe på sig selv.

Skal jeg også begynde at kalde jer alle mulige øgenavne, fordi i IKKE følger rådene? Nej vel, for det kan man ikke tillade sig. Det hedder respekt! Gensidig respekt!

Jeg ville lige komme med nogle side spørgsmål til dig

Bruger du også neutral til håret? Jeg gjorde der i en periode og mit hår blev så tørt og fliteret (brugte også deres balsam), og efter en måned gjorde det såååå ondt hver gang jeg skulle rede hår. Har du lidt af det sammen eller kender du et godt råd? Jeg er gået tilbage til min gamle sampoo, men ville nu helst undgå de kemikaler, for det er da de nemmeste at undgå.

Hvor meget koster naturligt make-up og holder det længe, både i mængde og "indtøring" osv.? (bruger næsten aldrig make-up, men igen, kan man undgå de kemikaler, vil jeg da gerne).

Anmeld

15. marts 2011

Mauser.

Jeg giver dig fuldstændig ret .. 

Altså jeg drikker selvfølgelig ikke, og tænker da også over hvad jeg kommer i munden ..  men jeg går skam med lidt make up og bruger den shampoo jeg vil .. 

Syntes at det bliver for meget med alt det man ikke må, så kan man jo ligeså godt spænde sig selv fast til sengen, for så er bil os osv jo også farligt, og så kan man intet andet end at sidde stille og 9 måneder. 

Anmeld

15. marts 2011

NinaNymannMadsen

Mor010711 skriver:

Inden jeg opretter mit indlæg, vil jeg pointere at det ikke er henvendt til nogen specifik person eller personer. Det er generelt. 

Når man bliver gravid, er der jo nogle regler for hvad man må og ikke må, eller måske ikke regler, men nærmere gode råd. Rygestop, ingen alkohol, rigtige vitaminer, ikke spise det ene, men huske det andet, kemikalier, make up osv. osv. osv... Så mange regler/gode råd. 

Men nogle gange kan jeg altså godt synes at folk er fuldstændig hysteriske. Og jeg tænker om det bare er mig? Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 

Jeg er helt med på at man ikke kan leve helt som inden man blev gravid, men nogle gange synes jeg virkelig at det tager overhånd. Tænker også at der skal noget til at styrke børnenes imunforsvar.  Er jeg virkelig den eneste??

jeg er gravid nu og selvom jeg er det og der er så mange ting man burde stoppe med så er der abre noget jeg ikke vil.

jeg bruger stadig min mascara og eyeliner og stadig min roll-on, spiser det samme, men får de gravitamin jeg skal ha og drikker en masse vand. og ryger folk så skal de ikke tage hensyn bare fordi jeg er der, hvertfald ikk hvis de er vant til at ryge i deres eget hjem.

nogen går alt for meget op i hvad man må og ikke må syntes jeg. men det jo bare dem om det.

min mor er ryger og har været det i mange år hverken mig eller min søster har taget skade afat hun røg under graviditeten.

Anmeld

15. marts 2011

Frøken J.

Kofoed33 skriver:

Jeg ville lige komme med nogle side spørgsmål til dig

Bruger du også neutral til håret? Jeg gjorde der i en periode og mit hår blev så tørt og fliteret (brugte også deres balsam), og efter en måned gjorde det såååå ondt hver gang jeg skulle rede hår. Har du lidt af det sammen eller kender du et godt råd? Jeg er gået tilbage til min gamle sampoo, men ville nu helst undgå de kemikaler, for det er da de nemmeste at undgå.

Hvor meget koster naturligt make-up og holder det længe, både i mængde og "indtøring" osv.? (bruger næsten aldrig make-up, men igen, kan man undgå de kemikaler, vil jeg da gerne).

Bruger neutral til håret, ja Har ikke rigtig det problem, men jeg ved ikke om det er fordi jeg altid har plejet mit hår rigtig meget, og frisøren siger det er meget modstandsdygtigt Men jeg kan anbefale at gå til frisøren. Da jeg blev klippet for at par uger siden, brugte hun shampoo og balsam der var miljømærket og fri for alt det der stads, men kan ikke huske hvad det hed. Mit hår var SILKEblødt af det, og man kunne klart mærke forskel fra neutral. Det er self. dyrere, men hold fast man får lækkert hår af det!

Angående makeup er det meget dyrt ift. almindelige mærker så som Maxfactor og Maybelline, men man kan tydeligt mærke en kvalitetsforskel. Der er de samme mængder som i alm. makeup, men der virkelig en ekstrem kvalitetsforskel, og har tænkt mig at fortsætte med at bruge det, selv når jeg ikke længere er gravid eller ammer. Når først man har prøvet så gode produkter har man ikke lyst til at vende tilbage Min gamle pudder kostede ca. 70 kroner, den nye her 225, så der er en betydelig forskel Og det holder bedre i løbet af dagen end alm. "billig" makeup

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Jeg har en bekendt der gik helt i koma da hun blev gravid..

INGEN smøger og ikke i nærheden af det..

INGEN makeup overhovedet..

INGEN parfume!!!

Når jeg bliver gravid, så stopper jeg ikke med min mascarra og parfume + roll on..

Jeg vil gerne se okay ud, og ikke lugte som om jeg ikke har været i bad i flere måneder..

Jeg tænkte fuldstændigt som dig..... ind til jeg så blev gravid hehe.

Jeg har altid gået med parfume, men gør det ikke. Ikke kun pga samvittigheden, men i den grad fordi jeg slet ikke kan holde ud at lugte til mig selv! hehe.

Min lugtesans og smagssans har ændret sig så meget, at jeg også har ændret vaner.

Meeen med det sagt, så er jeg bestemt heller ikke hysterisk Jeg følger nogle overordnede gode råd, men man skal også huske at leve. Man kan hurtigt få graviditet til at lyde som en sygdom!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.