Secrets skriver:
Selvfølgelig skal man bruge sin fornuft, men man stempes så hurtigt som hysterisk, og det synes jeg er virkelig groft og nedladende, og derfor råber jeg vagt i gevær, eller hvad man nu siger. I starten da jeg testede positiv oprettede jeg en debat herinde hvor jeg spurgte hvad folk havde haft af ekstra udgifter ud over til babyting, og fortalte jeg havde været ude at købe naturlig makeup, naturlige og parabenefri produkter osv., og straks blev jeg stemplet som hysterisk, og fik at vide at det var overdrevet, for jeg var jo "ikke en gang ordentlig gravid endnu". Derfor bliver jeg utrolig stødt. Jeg synes ikke det kan være rigtig, at man er hysterisk, bare fordi man følger rådene. Heller ikke hvis man følger dem som en lov. Mine børn skal have lov at lege i mudder osv. når de kommer ud, men så længe de er inde i min krop er det mit ansvar at sørge for, at de har de bedste betingelser at starte livet på.
Det betyder at jeg gør de ting skrevet i mit tidligere indlæg. Jeg drikker ikke light, jeg spiser ikke rødt kød eller Sushi osv. osv. Og ja, jeg følger det som en lov, for på den måde passer jeg bedst muligt på en lille spire, som ligger helt forsvarsløs og ikke selv kan træffe de valg.
Jeg respekterer, at folk gør det på en anden måde, og forventer, at de respekterer min fremgangsmåde, og ikke godter sig, skulle mit barn ende med at få allergi osv. At sige jeg er hysterisk gør mig pissed of, det indrømmer jeg gerne, for jeg synes det er en meget nedladende glose, som man lige i dette tilfælde ikke kan tillade sig at bruge 
Ps. Jeg ved godt det ikke var din hensigt at være ond, men det ord kan virkelig gøre mig vred, især når så mange så støtter op omkring at du har ret i det er hysterisk 
Er meget enig i dit indlæg, og jeg trot vi på hver vores måde prøver at sige: Lad være med at dømme andre fordi de ikke gør det samme som dig selv!
Så kan man snakke om at være hysterisk eller uforsvarlig, men lige meget hvad er det at stemple dem der gør tingene anderledes. Og jeg tror ikke nogen kommende mor tager et valg, direkte for at skade sit barn. Man tager et valg ud fra den virkelighed man lever i. Om det så er at leve slavisk efter sst eller det er at spise en flødekage for meget..
Jeg synes det er irriterende som man bliver allemandseje, når man er gravid. Allr har en holdning til de mindste ting man foretager sig, og de skal bestemt nok ytre den! Men skulle vi måske ikke bare "sejle i vores egen sø" og så leve, så vi selv kan forsvare vores valg og føle vi kan leve videre, uden at være evigt hellige eller fordømmende eller fulde af dårlig samvittighed?
Vi er kun mennesker, og livet handler om valg. De valg jeg tager er og føler er korrekte er nødvendigvis ikke de rigtige for en anden...